اخبار اینترنت

گوگل کروم به یک برنامه «تصویر در تصویر» تبدیل می شود

به گزارش اپ خونه، با داغ شدن رقابت در بازار مرورگرها، به لطف نوآوری های استارت آپ هایی مانند Arc و دیگران ، گوگل در حال آماده شدن برای ایجاد یک تغییر قابل توجه در نحوه عملکرد مرورگر کروم خود است.

این شرکت اعلام کرد که در حال معرفی یک ویژگی جدید به نام “به حداقل رساندن برگه های سفارشی” است که به کاربران اجازه می دهد با یک ضربه بین یک برنامه بومی و محتوای وب خود حرکت کنند.

هنگام انجام این کار، تب سفارشی تبدیل به یک پنجره کوچک تصویر در تصویر می شود که بالای محتوای برنامه اصلی شناور می شود.

افزوده جدید بر روی استفاده از تب های سفارشی تمرکز دارد، یک ویژگی در مرورگرهای اندرویدی که به توسعه دهندگان برنامه راهی می دهد تا یک تجربه مرورگر سفارشی شده را مستقیماً در برنامه خود اضافه کنند.

به جای باز کردن مرورگر کاربر یا WebView – که از همه ویژگی‌های پلتفرم وب پشتیبانی نمی‌کند – Tabs سفارشی به کاربران اجازه می‌دهد هنگام مرور در برنامه خود باقی بمانند.

برای توسعه دهندگان، استفاده از تب های سفارشی می تواند تعامل برنامه را افزایش دهد و خطر ترک برنامه و عدم بازگشت کاربران را کاهش دهد.

با تبدیل برگه سفارشی به یک پنجره تصویر در تصویر، انتقال به تجربه وب ممکن است طبیعی‌تر به نظر برسد – و بیشتر شبیه این است که هنوز در برنامه اصلی هستید.

این تغییر همچنین می‌تواند برای توسعه‌دهندگانی مفید باشد که مشتریان خود را به وب‌سایتی برای ثبت نام در حساب‌ها یا اشتراک‌ها راهنمایی می‌کنند، زیرا حرکت رفت و برگشت بین وب‌سایت و برنامه اصلی را برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

در حالی که به پنجره تصویر در تصویر مینیمم می شود، تب سفارشی را می توان به کناره صفحه متصل کرد. وقتی صفحه به حداکثر می رسد، کاربر می تواند روی یک فلش رو به پایین ضربه بزند تا دوباره آن را به پنجره تصویر در تصویر کوچک کند.

تجربه وب جدید در زمانی به دست می‌آید که Google دسترسی به وب را به تجربه‌ای بهتر در اندروید تبدیل می‌کند.

با ویژگی‌هایی مانند Circle to Search و سایر ادغام‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، افراد می‌توانند از طریق حرکاتی مانند برجسته کردن موارد، راه خود را به وب بیابند.

این تغییر در آخرین نسخه کروم (M124) در حال اجراست و به‌طور خودکار در هر جایی که توسعه‌دهندگان از تب‌های سفارشی Chrome استفاده می‌کنند، اعمال خواهد شد.

گوگل خاطرنشان می کند که در حالی که این تغییر بر مرورگرهای کروم تأثیر می گذارد، امیدوار است سایر سازندگان مرورگرها عملکرد مشابهی را اتخاذ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا