اخبار اینترنت

یوتیوب الگوریتم Shorts را رفع ابهام می‌کند، سؤالات دیگر سازندگان را مشاهده می‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد

به گزارش اپ خونه، یوتیوب این هفته یک ویدیوی جدید برای پاسخگویی به سؤالات سازندگان در پلتفرم ویدیویی کوتاه خود، YouTube Shorts منتشر کرد.

سوالاتی که به آنها پاسخ داد از تفاوت الگوریتم Shorts از یوتیوب طولانی گرفته تا مواردی که به‌عنوان یک نما به حساب می‌آیند و همچنین سوالاتی که سایر بهترین شیوه‌ها را برای سازندگانی که می‌خواهند پتانسیل خود را در Shorts به حداکثر برسانند، مورد بررسی قرار می‌دهد را شامل می‌شود.

در حالی که یوتیوب لزوماً با انتشار جزئیات الگوریتم مخفی خود را فاش نکرد، همانطور که TikTok و Instagram انجام داده‌اند، برخی از بینش‌های سطح بالا را با هدف راهنمایی سازندگان فیلم‌هایی برای Shorts ارائه کرد.

با توجه به سرنخ محصول برای Shorts، تاد شرمن، الگوریتم Shorts با الگوریتم طولانی که در آن افراد روی ویدیوها برای تماشا ضربه می‌زنند متفاوت است – اساساً انتخاب خاصی انجام می‌دهند که سپس توصیه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

اما در Shorts، مردم بدون اینکه بدانند بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد، محتوا را ورق می‌زنند.

در حالی که هر دو سیستم توصیه برای ارائه ویدیوهایی طراحی شده‌اند که مردم برایشان ارزش قائل هستند و از آن‌ها لذت می‌برند، فید Shorts فید متنوع‌تری را در اولویت قرار می‌دهد زیرا مردم صدها ویدیو را در مقابل شاید ۱۰ یا ۲۰ ویدیوی طولانی ورق می‌زنند.

شرمن همچنین خاطرنشان کرد که هر تلنگری در Shorts به‌عنوان نما به حساب نمی‌آید – این تفاوت با برخی پلت‌فرم‌های دیگر که در آن مشاهده اولین فریم به‌عنوان نما محاسبه می‌شود. ( گفته شده است که TikTok به محض شروع پخش یک ویدیو، تعداد بازدیدها را می شمارد).

با این حال، در Shorts، نمای به این معناست که کاربر قصد تماشای آن را داشته است، بنابراین سازندگان مقداری «آستانه معنادار» دارند که کسی قصد تماشای نما را داشته است.

این شرکت میزان آستانه نمایش خود را منتشر نمی کند، زیرا هر از گاهی آن را تغییر می دهد و نمی خواهد مردم سعی کنند سیستم را بازی دهند.

علاوه بر این، شرمن گفت که مدت زمان مشخصی وجود ندارد که به نفع سازندگان باشد تا ویدیوهای خود را ببینند – در عوض، سازندگان باید به مدت زمان لازم برای گفتن داستان خود فکر کنند.

 او همچنین تاکید کرد که Shorts روی ویدیوهای ۶۰ ثانیه‌ای و کمتر متمرکز می‌ماند تا خطوط با خود یوتیوب محو نشود. این با رقیب TikTok متفاوت است، که پس از محبوبیت فرمت کوتاه، به سازندگان اجازه می دهد ویدیوهای طولانی تری ضبط کنند.

دیدگاه جالب دیگری که توسط سرنخ محصول ارائه شد این بود که یوتیوب نمی‌خواهد سازندگان Shorts با ساختن تصاویر کوچک سفارشی مانند یوتیوب خود را به زحمت بیندازند، زیرا اکثر تصاویر کوچک هرگز دیده نمی‌شوند.

قفسه ویدیوی Shorts که در آن ریز عکس‌ها مشاهده می‌شوند، فقط یک نقطه ورود به تجربه Shorts است – اما وقتی تند از بین آن می‌روید، تصاویر کوچک ویدیوهای دیگر را نخواهید دید. او همچنین اضافه کرد که هشتگ‌ها می‌توانند مفید و معنادار باشند و سازندگان باید از آن‌ها استفاده کنند، اما تعمیم این توصیه سخت است.

کمیت Shorts منتشر شده نیز عاملی برای جلب توجه نیست – بیشتر به کیفیت بر کمیت مربوط می شود.

شرمن همچنین توضیح داد که چرا Shorts گاهی بلند می‌شود و سپس تعداد بازدید آن‌ها کاهش می‌یابد و باعث می‌شود سازندگان شکایت کنند که «گیر کرده‌اند».

شرمن توضیح داد:

“بخش هایی از الگوریتم وجود دارد که سعی می کند افراد را پیدا کند، سازندگان را مخاطب پیدا کند و گاهی اوقات این الگوریتم‌ها می‌روند و به طور مؤثری مانند یک مخاطب اولیه، مجموعه‌ای از افرادی را پیدا می‌کنند که ممکن است از ویدیوی شما لذت ببرند. و بسته به اینکه چگونه پیش می رود، ممکن است ترافیک بسیار بیشتری داشته باشد یا ممکن است کاهش یابد.”

او همچنین توصیه کرد که با توجه به خطری که به‌عنوان هرزنامه در نظر گرفته می‌شود، از حذف و ارسال مجدد Short‌ها در تلاش برای حذف آنها جلوگیری شود.

این شرکت می‌گوید که به Shorts برای معرفی راه‌هایی دارد که به سازندگان اجازه می‌دهد تا پایان سپتامبر از Shorts خود به ویدیوهای بلندشان لینک دهند. با این حال، اخیراً پیوندها را در بخش‌های دیگر تجربه Shorts به عنوان اقدامی برای جلوگیری از هرزنامه غیرفعال کرده است .

در جای دیگر یوتیوب، این شرکت می‌گوید که ویژگی جدیدی را آزمایش خواهد کرد که در آن کانال‌هایی که زیاد آپلود می‌کنند – برای مثال، کانال‌هایی که بارگذاری‌های فعلی چندگانه دارند – همه آنها را در یک قفسه با هم قرار می‌دهند.

به این ترتیب، بینندگان می‌توانند همه چیز را از آن کانال کاوش کنند، اما دیگر ویدیوها را در فید اشتراک‌ها پایین نمی‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا