» نرم افزار موبایل » یوتیوب قصد دارد قوانین ناسزاگویی را که باعث واکنش شدید سازندگان شد، اصلاح کند
کنترل ناسزا در یوتیوب
نرم افزار موبایل

یوتیوب قصد دارد قوانین ناسزاگویی را که باعث واکنش شدید سازندگان شد، اصلاح کند

دی ۲۶, ۱۴۰۱ 1۰4

به گزارش اپ خونه، پس از اینکه برخی از سازندگان ویدیوهای قدیمی‌شان را غیرقابل‌آشوب‌سازی کردند، جامعه بازی‌های یوتیوب از این شرکت عقب‌نشینی کرد.

مقصر خط مشی جدیدی است که این شرکت در ماه نوامبر ارائه کرد تا انواع خاصی از محتوا را برای تبلیغ‌پسندتر کند. این تغییر، که در دستورالعمل‌های محتوای تبلیغ‌ساز YouTubes ایجاد شد، رویکرد پلتفرم به ناسزا و خشونت را اصلاح کرد.

خبر خوب این است که اگرچه ما هنوز کاملاً نمی دانیم این شرکت چه کاری انجام خواهد داد، ظاهراً YouTube به نگرانی های سازندگان گوش می دهد.

مایکل آسیمن، سخنگوی یوتیوب به TechCrunch گفت:

«در هفته‌های اخیر از سازندگان زیادی در مورد این به‌روزرسانی شنیده‌ایم. این بازخورد برای ما مهم است و ما در حال انجام برخی اصلاحات در این سیاست برای رسیدگی به نگرانی های آنها هستیم. به محض اینکه چیزهای بیشتری برای اشتراک‌گذاری داشته باشیم، به‌زودی با انجمن سازندگان خود پیگیری خواهیم کرد.»

در ماه نوامبر، YouTube تعریف خود از خشونت را فراتر از تصاویر دنیای واقعی، از جمله محتوای خشونت‌آمیز درون بازی «به شخص حقیقی یا اعمالی که برای ایجاد تجربیات تکان‌دهنده (مانند کشتار جمعی وحشیانه) ساخته شده‌اند، گسترش داد.

این شرکت گفت که گور در “بازی استاندارد” خوب است، اما فقط پس از ۸ ثانیه اول یک ویدیو ،کل بخش فضای زیادی برای تفسیر، خوب یا بد، باقی گذاشت.

تغییرات در سیاست ناسزاگویی آن شدیدتر بود. یوتیوب اعلام کرد که دیگر “جهنم” و “لعنتی” را به عنوان کلمات توهین آمیز به حساب نمی آورد، بلکه تمام فحاشی های دیگر به جای اینکه بر اساس شدت تفاوت قائل شوند، در کنار هم قرار می گیرند.

 علاوه بر این، طبق خط‌مشی جدید، «بدحجابی که در عنوان، تصاویر کوچک یا در ۷ ثانیه اول ویدیو استفاده می‌شود یا به‌طور مداوم در طول ویدیو استفاده می‌شود، ممکن است درآمد تبلیغاتی دریافت نکند».

اگر فحش دادن بعد از ۸ ثانیه اول یک ویدیو شروع شود، همچنان واجد شرایط است، اما برخی از تغییرات بر تعداد زیادی از ویدیوها تأثیر می گذارد – که بسیاری از آنها قبل از اعلام تغییرات ایجاد شده بودند.

سازندگان متوجه خط‌مشی‌های جدید در اواخر دسامبر شدند و تماشای برخی از ویدیوها با محدودیت‌های جدیدی که دسترسی و واجد شرایط بودن تبلیغات آن‌ها را محدود می‌کند، مشاهده کردند.

دانیل کوندرن، خالق یوتیوب، که RTGame را اداره می‌کند، در ویدئویی که بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت، تأثیر تغییر سیاست بر کانال خود را بررسی کرد.

کوندرن در هفته‌های اخیر پس از دیدن تقریباً دوازده ویدیوی غیرفعال‌سازی و رد درخواست تجدیدنظر، با تغییرات اجرایی دست و پنجه نرم می‌کند.

من بسیار متاسفم که مجبور هستم این توییت را ادامه دهم – اما یک شبه، ۶ ویدیوی دیگر من اکنون به طور ناگهانی محدود شده اند، از جمله بهترین های سال ۲۰۲۰ من. هیچ اطلاعیه ای از YouTube در مورد هیچ یک از اینها وجود ندارد. این واقعاً وحشتناک است @TeamYouTube pic.twitter.com/UHfSJA1FCt

— RTGame Daniel (@RTGameCrowd) 29 دسامبر ۲۰۲۲

کاندرن در توییتر نوشت: «واقعاً احساس می‌کنم اگر این روند ادامه پیدا کند، تمام زندگی من در خطر است. “من خیلی ناراحتم که این اتفاق می افتد و به نظر می رسد هیچ کاری نمی توانم برای حل آن انجام دهم.”

یوتیوب به سؤالات بعدی ما در مورد اینکه چگونه این خط‌مشی را تغییر می‌دهد پاسخی نداد، اما ما مطمئناً کنجکاو هستیم که آیا این پلتفرم اجرای ویدیوهای قدیمی و قبلاً منتشر شده را که سازندگان ممکن است برای درآمد به آنها تکیه کنند، لغو کند.

در مواجهه با مقررات نوظهور که روابط رسانه های اجتماعی با کاربران زیر سن قانونی را هدف قرار می دهد، این شرکت به وضوح در تلاش است تا مجموعه عظیم ویدئوهای خود را متناسب با سن (و تبلیغ پسند) کند. اما تغییر محدودیت‌های سنی و قوانین جدید کسب درآمد در پلتفرمی مانند YouTube تعادل ظریفی است – و در این مورد تغییرات تأثیر سریع و گسترده‌ای داشت که به سازندگان فرصت کمی برای سازگاری داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×