اخبار اینترنت

یوتیوب لینک های موجود در Shorts را غیرفعال می کند تا هرزنامه را کاهش دهد

به گزارش اپ خونه، YouTube Shorts در حال ایجاد تغییر برای رفع مشکلات فزاینده در مورد هرزنامه در پلت فرم ویدیوی کوتاه است.

این شرکت می گوید که از ۳۱ آگوست، پیوندهایی که در بخش نظرات Shorts، توضیحات Shorts و فید زنده عمودی ظاهر می شوند، دیگر قابل کلیک نیستند.

این خط مشی جدید قرار است اقدامی پیشگیرانه باشد که گمراه کردن و کلاهبرداری کاربران از طریق پیوندها را برای کلاهبرداران و هرزنامه ها دشوارتر می کند.

این شرکت خاطرنشان می کند که این تغییر ضروری است زیرا پیوندهای هرزنامه می تواند کاربران را به سمت محتوای خطرناک مانند بدافزار، فیشینگ یا سایر کلاهبرداری ها سوق دهد.

با توجه به اینکه یوتیوب قبلاً سیستم‌ها و خط‌مشی‌های موجود برای شناسایی و حذف پیوندهای هرزنامه را طراحی کرده است، این معیار بسیار شدید است.

با این حال، به جای تکیه بر این فناوری، این لینک ها را به طور کلی غیرفعال می کند. تغییرات به تدریج اعمال می شوند، به این معنی که از ۳۱ آگوست همه پیوندها غیرفعال نمی شوند.

علاوه بر این، این شرکت در حال حذف آیکون های رسانه های اجتماعی قابل کلیک از تمام بنرهای کانال های دسکتاپ است، زیرا از این نمادها برای کلاهبرداری از کاربران با لینک های گمراه کننده استفاده می شود.

با این حال، سازندگان قانونی گاهی اوقات از پیوندها استفاده می کنند، به ویژه زمانی که صحبت از کسب درآمد از محتوای خود با توصیه محصولات و مارک ها به دنبال کنندگان خود می شود.

برای رفع این مشکل، یوتیوب می‌گوید که راه‌های جدیدی را برای این کاربران معرفی می‌کند تا به‌طور ایمن پیوندها را در محتوای خود قرار دهند.

از ۲۳ آگوست، بینندگان یوتیوب در تلفن همراه و دسک‌تاپ پیوندهای قابل کلیک «برجسته» را در نمایه‌های کانال سازندگان در نزدیکی دکمه «اشتراک» خود مشاهده خواهند کرد.

سازندگان می‌توانند از این فضا برای پیوند دادن به وب‌سایت‌ها، سایر نمایه‌های اجتماعی، سایت‌های کالا و سایر پیوندهایی که به دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب پایبند هستند استفاده کنند .

علاوه بر این، سازندگان Shorts که دوست دارند از پیوندها برای راهنمایی بینندگان به ویدیوهای طولانی مدت خود استفاده کنند، همچنان می‌توانند در آینده نزدیک این کار را انجام دهند.

تا پایان سپتامبر، یوتیوب می‌گوید که راه جدید و ایمن‌تری را برای این سازندگان معرفی می‌کند تا بینندگان را از Shorts به سایر محتوای یوتیوب خود نیز سوق دهند.

این تغییرات به دنبال سایر اقداماتی است که یوتیوب برای کاهش هرزنامه در سراسر پلتفرم وضع کرده است، از جمله بهبود سیستم‌هایی که کانال‌های جعل هویت را شناسایی می‌کنند .

از سه ماهه اول ۲۰۲۲ تا سه ماهه اول ۲۰۲۳، یوتیوب می‌گوید تعداد حذف‌ها و فسخ‌های مرتبط با جعل هویت را بیش از ۳۵ درصد افزایش داده است.

همچنین ویژگی خود را بهبود بخشیده است که نظرات بالقوه هرزنامه و نامناسب را برای بازبینی اختیاری سازندگان شناسایی و نگه می‌دارد، که منجر به افزایش ۲۰۰ درصدی نظرات نگه‌داشته شده برای بازبینی در مقایسه هفته اول ژوئن پس از اعمال تغییرات، با هفته اول ماه مه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا