اخبار اینترنت

یوتیوب ویدیوهایی را که در آن درمان‌های ناکارآمد سرطان تبلیغ می شوند، سرکوب می‌کند

به گزارش اپ خونه، یوتیوب در حال حذف محتوایی است که درمان‌های سرطان «مضر یا غیر مؤثر» را تبلیغ می‌کند یا بینندگان را از درمان حرفه‌ای پزشکی منع می‌کند .

این تغییر تحت دستورالعمل‌های به‌روز شده و ساده‌شده اطلاعات نادرست پزشکی یوتیوب ایجاد شده است.

خط‌مشی جدید محتوایی را حذف می‌کند که به جای مراقبت‌های تایید شده یا به‌عنوان یک درمان تضمین‌شده، درمان‌های اثبات‌نشده را تبلیغ می‌کند، و درمان‌هایی که به‌طور خاص توسط مقامات بهداشتی مضر تشخیص داده شده‌اند.

برای مثال، ویدیویی که ادعا می‌کند «سیر سرطان را درمان می‌کند» یا «به جای پرتودرمانی، ویتامین C مصرف کنید» حذف خواهد شد.

یوتیوب در یک پست وبلاگ نوشت:

«وقتی بیماران سرطانی و عزیزانشان با تشخیص مواجه می‌شوند، اغلب به فضاهای آنلاین روی می‌آورند تا علائم را بررسی کنند، درباره سفرهای درمانی بیاموزند و جامعه را بیابند. »

«ماموریت ما این است که مطمئن شویم وقتی به یوتیوب مراجعه می‌کنند، می‌توانند به راحتی محتوای با کیفیت بالا را از منابع معتبر بهداشتی پیدا کنند. در بکارگیری رویکرد به روز شده ما، اطلاعات نادرست درمان سرطان با چارچوب مطابقت دارد – خطر سلامت عمومی بالا است زیرا سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، اجماع پایداری در مورد درمان‌های ایمن سرطان از سوی مقامات بهداشتی محلی و جهانی وجود دارد، و این یک موضوع است. این مستعد اطلاعات نادرست است.»

اگر محتوایی با خطر بالای سلامت عمومی همراه باشد، راهنمایی‌های عمومی در دسترس مقامات بهداشتی در سراسر جهان و زمانی که عموماً مستعد اطلاعات نادرست باشد، یوتیوب خط‌مشی‌های اطلاعات نادرست پزشکی خود را اعمال خواهد کرد.

یوتیوب می گوید باید تعادل مهم حذف محتوای بسیار مضر را حفظ کند و در عین حال فضایی را برای بحث و گفتگو تضمین کند.

یوتیوب می‌گوید سیاست‌هایش در مورد اطلاعات نادرست درمان سرطان اجرایی می‌شود و اجرای آن در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت. این شرکت قصد دارد محتوای مرتبط با سرطان را از کلینیک مایو و سایر منابع معتبر تبلیغ کند.

خط‌مشی‌های به‌روزرسانی شده این پلتفرم چند سال پس از تقویت رویکرد یوتیوب در مورد اطلاعات نادرست سلامت و واکسن در طول همه‌گیری کووید-۱۹ ارائه می‌شوند.

در سال ۲۰۲۰، یوتیوب ویدیوهای اطلاعات نادرست COVID-19 را از پلتفرم خود حذف کرد . یک سال بعد، این شرکت سیاست‌های اطلاعات نادرست پزشکی خود را گسترش داد و دستورالعمل‌هایی را که اطلاعات نادرست واکسن را ممنوع می‌کرد، شامل شد.

در آن زمان، این شرکت قبلاً بیش از ۱ میلیون ویدیو را به دلیل اطلاعات نادرست COVID-19 ممنوع کرده بود . در این سیاست به روز شده آمده است که یوتیوب همچنین شروع به حذف محتوایی خواهد کرد که اطلاعات نادرست درباره ایمنی واکسن، کارایی واکسن ها و مواد تشکیل دهنده واکسن منتشر می کند.

سال گذشته، یوتیوب اعلام کرد که شروع به سرکوب ویدیوهای حاوی اطلاعات نادرست سقط جنین و حذف ویدیوهایی که ناامن تلقی می شوند، خواهد کرد.

این شرکت همچنین یک پنل اطلاعاتی راه‌اندازی کرد که اطلاعات مقامات بهداشتی محلی و جهانی را تحت ویدیوهای مرتبط با سقط جنین و بالاتر از نتایج جستجوی مرتبط به بینندگان ارائه می‌دهد.

اوایل سال جاری، یوتیوب دستورالعمل‌های خود را برای مقابله با محتوای اختلال خوردن در پلتفرم خود به‌روزرسانی کرد.

اگرچه این پلتفرم مدت‌هاست محتوایی را حذف کرده است که اختلالات خوردن را ستایش یا ترویج می‌کند، یوتیوب شروع به ممنوعیت محتوای مربوط به اختلالات خوردن کرد که کاربران می‌توانند از آن تقلید کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا