اخبار اینترنت

یوتیوب یک ویژگی جستجو را آزمایش می کند که در آن کاربران برای شناسایی آهنگ ها آن را زمزمه می کنند

به گزارش اپ خونه، یوتیوب آزمایش جدیدی را روی دستگاه‌های اندرویدی اعلام کرد که آهنگ را از طریق زمزمه تعیین می‌کند – که به نظر می‌رسد یک گام بزرگ در مقایسه با اپلیکیشن تشخیص موسیقی Shazam اپل باشد.

همانطور که در صفحه پشتیبانی یوتیوب اشاره شد، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو در حال آزمایش قابلیت جستجو به آهنگ در نسخه اندروید برنامه است که به کاربران اجازه می‌دهد با زمزمه کردن، خواندن یا ضبط آهنگ، آهنگی را در یوتیوب پیدا کنند.

کاربرانی که به این آزمایش دسترسی دارند می‌توانند از جستجوی صوتی یوتیوب به ویژگی جستجوی آهنگ جدید جابه‌جا شوند و یک آهنگ را برای سه ثانیه یا بیشتر زمزمه کنند، بخوانند یا ضبط کنند.

سپس این پلتفرم آهنگ را شناسایی می‌کند و کاربر را به ویدیوهای مرتبط یوتیوب که آهنگ جستجو شده را شامل می‌شود، خواه این موزیک ویدیو رسمی، محتوای تولید شده توسط کاربر یا Shorts باشد، هدایت می‌کند.

قابلیت جستجو بر اساس آهنگ تنها برای بخش کوچکی از کاربران اندروید در دسترس است. اگر این ویژگی به طور گسترده‌تری منتشر شود، می‌توانیم ببینیم که برای بسیاری مفید است، زیرا یوتیوب مقصد محبوبی برای جستجوی آهنگ‌ها است.

احتمالاً آخرین آزمایش یوتیوب برای برخی از کاربران آشنا به نظر می رسد. در سال ۲۰۲۰، گوگل، شرکت مادر یوتیوب، برای اولین بار این قابلیت را در اپلیکیشن گوگل، ویجت جستجوی گوگل و دستیار گوگل راه اندازی کرد و به کاربران اجازه می داد با زمزمه کردن، سوت زدن یا آواز خواندن در نماد میکروفون، آهنگی را بفهمند.

با این حال، به نظر می‌رسد تفاوت اصلی این است که ویژگی گوگل از کاربران می‌خواهد ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زمزمه کنند تا آهنگ را شناسایی کنند.

همانطور که گوگل قبلا توضیح داده بود، ویژگی آن بر روی مدل های یادگیری ماشینی ساخته شده است که می تواند زمزمه یک فرد را با “اثر انگشت” یا ملودی امضای آهنگ مطابقت دهد.

این شرکت تایید کرده است که آزمایش جدید یوتیوب از فناوری مشابه با ویژگی گوگل استفاده می کند.

سایر برنامه‌های تشخیص موسیقی مانند SoundHound و MusixMatch نیز می‌توانند آهنگ‌ها را با خواندن یا زمزمه کردن آهنگ شناسایی کنند، اما در مقایسه با یوتیوب و گوگل چندان محبوب نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا