به گزارش اپ خونه، در رویداد Made On YouTube خود، این شرکت فضای اختصاصی جدیدی را برای سازندگان برای تعامل با طرفداران و بینندگان خود اعلام کرد.

فضایی که “Communities” نام دارد، به نوعی شبیه سرور Discord است که در کانال یک سازنده ساخته شده است.

با Communities، یوتیوب امیدوار است سازندگان نیازی به استفاده از پلتفرم‌های دیگر مانند Discord یا Reddit برای تعامل با بینندگان نداشته باشند.

Communities فضایی برای بینندگان است که می‌توانند مستقیماً در کانال محتواسازان پست کنند و با سایر طرفداران ارتباط برقرار کنند.

در گذشته، بینندگان به اظهار نظر در مورد ویدیوی سازنده محدود می‌شدند. اکنون، آنها می توانند محتوای خود را در Communities سازندگان به اشتراک بگذارند تا با سایر طرفداران بر سر علایق مشترک تعامل داشته باشند.

به عنوان مثال، انجمن سازندگان تناسب اندام می‌تواند شامل پست‌هایی از طرفدارانی باشد که ویدیوها و عکس‌هایی را از آخرین رشد خود به اشتراک می‌گذارند.

برای شروع، این ویژگی فقط برای مشترکین در دسترس است.

بنگلی کابا، مدیر مدیریت محصول در یوتیوب، در طول این رویداد گفت: “شما آن احساس، آن جادو، آن شادی را که از یافتن گروهی از مردم به دست می آید را می دانید.”

Communities مکانی است که می‌توانید آن را با طرفداران خود ایجاد کنید.

اینجا مکانی است که شما و طرفدارانتان می‌توانید برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر در مورد موضوعات و ویدیوهای موردعلاقه‌تان دور هم جمع شوید، نه فقط به‌روزرسانی‌ها را بین آپلودکنندگان پست کنید یا نظر یا ایده بخواهید، بلکه برای اولین بار، مشترکین می توانند بحث‌های خود را با دیگران برانگیزند.


این شرکت Communities را به عنوان یک فضای اختصاصی برای گفتگو و ارتباط می بیند، در حالی که همچنان به سازندگان اجازه می دهد تا کنترل محتوای خود را حفظ کنند.

یوتیوب می‌گوید، مکالمات در انجمن‌ها/Communities باید در طول زمان جریان داشته باشد، همانطور که در سایر تنظیمات به سبک تالار گفتمان انجام می‌شود.

ویژگی جدید انجمن ها را نباید با ویژگی YouTube’s Community که فضایی برای سازندگان برای به اشتراک گذاشتن متن و تصاویر با بینندگان است، اشتباه گرفت. این ویژگی در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد و به بینندگان اجازه نمی دهد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

یوتیوب اکنون در حال آزمایش انجمن ها در دستگاه های تلفن همراه با گروه کوچکی از سازندگان است.

این شرکت قصد دارد تا اواخر سال جاری این ویژگی را با سازندگان بیشتری آزمایش کند، قبل از اینکه در اوایل سال ۲۰۲۵ دسترسی به کانال‌های اضافی را گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید