یونیکورن ها در حالی که منتظر گرم شدن بازارهای عمومی هستند، با شانس ۵-۱ روبرو هستند
به گزارش اپ خونه، اوایل امروز، صرافی به دنبال تغییر احساسات سرمایه گذاران در مورد رشد و سودآوری بود. گزارش جدیدی که به شرکتهای ابری و نرمافزاری از Battery Ventures میپردازد، به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه سرمایهگذاران به رشد سریعتر از شرکتهای کمتر سودده پاداش میدهند. به جرات میتوان گفت، شرکتهای سودآور هستند، با داده هایی که نشان می دهد، حداقل در حال حاضر، رشد دیگر برای به حداکثر رساندن ارزش شرکت کافی نیست.
برای استارتآپهایی که مشغول جمعآوری درآمدهای جدید با حداقل سوخت هستند،این وضعیت خبر خوبی است. برای شرکتهایی که در حالی که پول ارزان بود، سرمایهگذاری کردند و روی ارزشگذاریهای هنگفت مبتنی بر ارزشگذاریهای سال گذشته این خبر که سودآوری دوباره مد شده است، چندان خوشایند نیست. بسیاری ازیونیکورن ها احتمالاً اکنون بین تغییر ترجیحات سرمایهگذاران و فشردهسازی کلی ارزش شرکتهای نرمافزاری به دام افتادهاند.
چرا؟ زیرا بسیاری از یونیکورن ها در دوران ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیش از هر چیز دیگری به دلیل رشد سریع درآمد ساخته شدند و با افزایش چند برابری درآمد در آن دوره زمانی، تعداد زیادی از استارتآپها به آستانه ارزشگذاری ۱ میلیارد دلاری – یا چند برابر آن – در پشت خط برتر کوچک، اگر به سرعت در حال گسترش بودند، رسیدند.
اگر چند برابر درآمد کاهش یافته باشد، این خبر بدی برای یونیکورن ها است. اگر چند برابر درآمد کاهش یافته باشد و رشد درخشش نسبی خود را به سود از دست بدهد، یونیکورن های با سوخت بالا که زمانی برای چیز دیگری ارزش بیشتری داشتند، با تغییر شرایط بازار محدود میشوند.
حتی بدتر از آن، Battery به چند واقعیت دشوار در مورد اینکه چند یونیکورن در سالهای آینده در مقایسه با تعداد یونیکورن هایی که امروزه در بازار وجود دارد، میتوانند عمومی شوند، اشاره میکند. در دادههای مربوط به استارتآپهای واقعاً برجسته، اخبار خوبی وجود دارد. اما برای یونیکورن استاندارد باتلاق، چیزی فراتر از ابرهای طوفانی در افق وجود دارد.
در ۱۰ سال گذشته، Battery 200 شرکت نرمافزاری را میشمرد که سهامی عام شدند. در مقابل، این شرکت سرمایهگذاری بیش از ۱۰۰۰ یونیکورن جدید را در یک بازه زمانی ضرب کرده است. این نسبت ۵ به ۱ از IPO ها به شرکت های میلیارد دلاری جدید است.