فناوری اطلاعات

۵ تنظیمی که نمی دانستید باید در آیفون تغییر دهید

به گزارش اپ خونه، همه در مورد فعال کردن  optimized charging ، AssistiveTouch و توانایی قفل کردن عکس ها با Face ID در آیفون می دانند . اما آیا می دانید برخی از تنظیمات مخفی در آیفون شما وجود دارد که باید همین حالا آنها را تغییر دهید؟

این تنظیمات زندگی شما را آسان تر می کند یا از داده های شما در هنگام استفاده از آیفون محافظت می کند. بنابراین، آیفون خود را بردارید و شروع به تغییر تنظیمات آن کنید.

۱. تماس های صوتی واضح تر

اپل حالت جدید میکروفون Voice Isolation را در iOS 16 معرفی کرد که نویز پس‌زمینه هنگام تماس را کاهش می‌دهد.

در حالی که اکثر مردم تصور می کنند این ویژگی با FaceTime بهترین کار را می کند یا سایر برنامه‌های تماس ویدیویی بهترین کار را می‌کند ، از اینکه بدانید این ویژگی حتی با تماس‌های صوتی استاندارد نیز به خوبی کار می‌کند شگفت‌زده خواهید شد.

iPhone settings to change 1

iPhone settings to change 2

پس از برقراری تماس از طریق برنامه Phone/تلفن، Control Center را به پایین بکشید و روی Mic Mode ضربه بزنید .

سپس، Voice Isolation را انتخاب کنید . فعال کردن این ویژگی مطمئناً کیفیت تماس ها را هر زمان که در یک محیط پر سر و صدا قرار می گیرید بهبود می بخشد.

۲. عکس ها و ویدیوهای خود را سازگارتر کنید

به‌طور پیش‌فرض، آیفون شما عکس‌ها را با فرمت HEIC فشرده ذخیره می‌کند. در حالی که این مطمئناً به صرفه جویی در فضای ذخیره سازی کمک می کند، فرمت فایل با چندین دستگاه دیگر سازگار نیست، و همچنین ممکن است انتقال فایل های HEIC به رایانه دردسرساز باشد.

از این رو، بهتر است فرمت عکس‌ها و ویدیوهای خود را به فرمتی تغییر دهید که کاملاً سازگار باشد. خوشبختانه، اپل به شما اجازه می دهد این کار را با یک ضربه انجام دهید..

برنامه تنظیمات را باز کنید و به بخش دوربین بروید . سپس، Formats را انتخاب کنید . آن را به Most Compatible تغییر دهید .

iPhone settings to change 3iPhone settings to change 4iPhone settings to change 5

توجه: فقط عکس‌ها و ویدیوهایی که پس از ایجاد تغییر می‌گیرید در سازگارترین فرمت خواهند بود. موارد ثبت شده قبلی در HEIC باقی خواهند ماند.

۳. بهبود کیفیت عکس های کلوزآپ

از زمانی که اندازه سنسورهای گوشی‌های هوشمند شروع به بزرگ‌تر شدن کردند، برندها شروع به تغییر خودکار دوربین فوق عریض یا ultra-wide برای گرفتن عکس‌های کلوزآپ کردند.

با این حال، این منجر به عکس‌های با کیفیت پایین‌تر می‌شود، زیرا دوربین فوق عریض آیفون به وضوح دوربین اصلی نیست.

اگر احساس می‌کنید که تصاویر کلوزآپ از حیوانات خانگی، بچه‌ها یا اسناد و اشیاء در آیفون جدیدتان خوب به نظر نمی‌رسند، در اینجا نحوه جلوگیری از تغییر خودکار آیفون به حالت ماکرو آمده است .

مرحله ۱: برنامه تنظیمات را باز کنید > به بخش دوربین بروید . به پایین بروید و کلید Macro Control را فعال کنید .

macro control toggle

مرحله ۲: به بالا بروید و انتخاب کنید تنظیمات را حفظ کنید .

مرحله ۳: اکنون برنامه Camera را باز کرده و یک شی را به دوربین نزدیک کنید. در گوشه پایین سمت چپ یک کلید Macro خواهید دید . روی آن ضربه بزنید تا غیرفعال شود.

preserve settings

macro control on iPhone

macro on toggle

اگر می‌خواهید از حالت ماکرو به صورت دستی استفاده کنید، دوباره روی دکمه زرد ضربه بزنید تا فعال شود. با این حال، مطمئن شوید که آن را پس از استفاده خاموش کنید.

۴. برنامه هایی که داده های شما را ردیابی می کنند متوقف کنید

نسخه‌های جدید iOS به شما این امکان را می‌دهند که کنترل کنید آیا می‌خواهید برنامه‌ها فعالیت شما را در آیفون ردیابی کنند یا نه. این یک امتیاز بزرگ است زیرا می توانید با جلوگیری از دسترسی برنامه ها به داده های خود از تبلیغات هدفمند جلوگیری کنید.

بنابراین، دفعه بعد که فکر می‌کنید اینستاگرام بعد از جستجوی اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی در آمازون شروع به نمایش تبلیغات همان مورد برای شما کرد، در اینجا نحوه جلوگیری از این اتفاق آمده است.

برنامه تنظیمات را باز کنید > به Privacy & Security بروید . سپس، به Tracking بروید و کلید Allow Apps to Request to Track را خاموش کنید . همچنین، کلید ها را برای همه برنامه‌ها خاموش کنید.

iPhone settings to change 7

iPhone settings to change 8

به منوی قبلی بروید و به Analytics & Improvements بروید > کلید را برای Share iPhone Analytics غیرفعال کنید .

iPhone settings to change 9iPhone settings to change 10

۵. برنامه ها را در صفحه های اصلی خود پنهان کنید

این تنظیم مطمئناً شما را غافلگیر خواهد کرد! اپل قابلیت مخفی کردن برنامه های صفحه اصلی را در آیفون شما اضافه کرده است، که یک راه عالی برای دور کردن برنامه های غیر ضروری است که از آنها استفاده نمی کنید.

همچنین این یک راه خوب برای مخفی کردن برخی از برنامه ها از صفحه اصلی قبل از تحویل دادن تلفن خود به کسی است.

هنگامی که تلفن خود را پس گرفتید، یک بار دیگر صفحه اصلی را فعال کنید تا به تمام محتویات آن دسترسی داشته باشد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله ۱: روی صفحه اصلی آیفون خود ضربه بزنید و نگه دارید تا تمام آیکون ها شروع به لرزیدن کنند. سپس، روی نقطه های پایین ضربه بزنید که نشان می‌دهد در کدام صفحه اصلی هستید.

مرحله ۲: علامت صفحه‌های اصلی را که می‌خواهید مخفی کنید بردارید و روی Done ضربه بزنید .

iPhone settings to change 11

iPhone settings to change 12

برای بازیابی صفحات اصلی پنهان، این روند را تکرار کرده و علامت بزنید صفحه‌های اصلی را که می‌خواهید بازگردانید.

این تنظیمات حتی روی آیپد هم کار می‌کنند، بنابراین اگر دارید، مراحل را روی آن نیز انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا