» اخبار اینترنت » اینستاگرام قابلیت جدید کارت پروفایل را معرفی می‌کند: راهی آسان‌تر برای به اشتراک‌گذاری حساب و افزایش ارتباطات
کارت پروفایل
اخبار اینترنت

اینستاگرام قابلیت جدید کارت پروفایل را معرفی می‌کند: راهی آسان‌تر برای به اشتراک‌گذاری حساب و افزایش ارتباطات

مهر ۲۴, ۱۴۰۳ 1۰5

به گزارش اپ خونه، اینستاگرام در حال راه‌اندازی یک ویژگی جدید به نام “profile card” (به فارسی:کارت پروفایل) است که اساساً یک کارت ویزیت دیجیتال برای پروفایل شما محسوب می‌شود.

این راه‌اندازی رسمی چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه اجتماعی متعلق به متا، این ویژگی را با برخی از سازندگان منتخب آزمایش کرده بود.

کارت‌های پروفایل جدید دو طرفه طراحی شده‌اند تا کاربران بتوانند راحت‌تر حساب اینستاگرام خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

با این ویژگی دیگر نیازی نیست نام کاربری خود را برای کسی ارسال کنید، بلکه می‌توانید کارت پروفایل خود را به اشتراک بگذارید. اینستاگرام این ویژگی را راهی آسان‌تر برای برقراری ارتباط با افراد جدید و ایجاد دوستی می‌بیند.

یک طرف کارت یک “کارت” قابل اشتراک‌گذاری است که اطلاعاتی از پروفایل شما، مانند بیوگرافی، تصویر پروفایل و هرگونه لینک یا موسیقی که در پروفایل خود دارید، نمایش می‌دهد.

طرف دیگر شامل یک کد QR است که به پروفایل شما لینک می‌شود. شما می‌توانید پس‌زمینه کارت پروفایل خود را با تصویری از انتخاب خود سفارشی کنید تا بهتر خود را ابراز کنید.

این ویژگی که به صورت جهانی برای همه کاربران عرضه می‌شود، به افرادی که می‌خواهند خود را معرفی کنند و ارتباطاتشان را گسترش دهند، اختصاص یافته است.

شما می‌توانید کارت پروفایل خود را در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید تا افراد را به بازدید از حساب خود و دنبال کردن آن تشویق کنید.

متا در ایمیلی گفت که این ویژگی را در پاسخ به استفاده بیشتر نسل Z از اینستاگرام به عنوان نوعی رزومه راه‌اندازی کرده است.

این شرکت به یک نظرسنجی اخیر اشاره کرد که نشان می‌دهد بیش از نیمی از نسل Z تمایل دارند اینفلوئنسر شوند، به همین دلیل است که شبکه اجتماعی به دنبال کمک به آنها برای معرفی بهتر خود به دیگران است.

اینستاگرام می‌گوید کاربران می‌توانند کارت‌های پروفایل خود را به راحتی با همکاران احتمالی یا برندها به اشتراک بگذارند.

این شرکت همچنین معتقد است که این ویژگی می‌تواند برای پیدا کردن دوستان جدیدی که علایق مشابه دارند، با به اشتراک گذاشتن کارت پروفایل در گروه‌های اینستاگرام یا رویدادهای آنلاین استفاده شود.

اگرچه اینستاگرام از سال ۲۰۱۸ به کاربران اجازه می‌داد تا حساب‌های خود را از طریق کدهای QR به اشتراک بگذارند، کارت‌های پروفایل جدید یک روش دقیق‌تر برای انجام این کار ارائه می‌دهند.

به جای نمایش ساده یک کد QR، شما می‌توانید به دیگران نگاهی اجمالی به علایق و محتوای خود بدهید که می‌تواند منجر به ارتباطات بیشتری نسبت به یک کد QR استاندارد شود.

این ویژگی به خصوص برای کسانی که به دنبال ساخت برند شخصی و افزایش فالوورهای خود هستند، بسیار مفید است.

این امکان به کاربران اجازه می‌دهد که نه تنها از طریق QR کد، بلکه با نمایش بخشی از شخصیت و محتوای خود، ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان جدید برقرار کنند. این قابلیت به ویژه در محیط‌های حرفه‌ای یا برای اینفلوئنسرهایی که می‌خواهند شبکه‌ای از همکاری‌ها و تعاملات جدید ایجاد کنند، مفید است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×