اسپاتیفای: طراحی جلد لیستهای پخش به سبک شما
به گزارش اپ خونه، اسپاتیفای (Spotify) در حال ارائه قابلیت جدیدی است که به کاربران این امکان را میدهد تا جلد یا کاور لیستهای پخش خود را طراحی و شخصیسازی کنند.
این شرکت اعلام کرد که در حالی که کاربران قبلاً میتوانستند تصویر دلخواهی برای لیست پخش خود آپلود کنند، این ویژگی جدید به آنها اجازه میدهد تا جلد لیستهای پخش خود را مستقیماً درون اپلیکیشن طراحی کنند.
این ویژگی در حال حاضر به صورت بتا در ۶۵ بازار روی اپلیکیشن موبایل اسپاتیفای در iOS و Android در دسترس است. این قابلیت برای هر دو دسته کاربران رایگان و پریمیوم موجود است.
برای دسترسی به این قابلیت، ابتدا یکی از لیستهای پخش خود را که میخواهید جلد اختصاصی برای آن ایجاد کنید، انتخاب کنید. سپس روی منوی سه نقطه در صفحه لیست پخش ضربه بزنید و گزینه “Create cover art” (ایجاد جلد) را انتخاب کنید.
از آنجا میتوانید یک عکس از گالری تلفن همراه خود آپلود کنید یا از یک صفحه خالی شروع کنید و سپس با استفاده از چندین عنصر مختلف مانند سبکهای متن، رنگها و افکتها کاور ایجادکنید.
همچنین میتوانید رنگ پسزمینه را تغییر دهید و Gradientها اضافه کنید. بعلاوه، امکان اضافه کردن استیکر نیز وجود دارد.
اسپاتیفای یادآور میشود که در هر زمان فقط میتوانید یک جلد شخصیسازیشده برای هر لیست پخش ذخیره کنید. این بدان معناست که وقتی یک جلد جدید ایجاد میکنید، جلد قبلی به طور خودکار جایگزین خواهد شد. اگر میخواهید چندین جلد برای یک لیست پخش ایجاد کنید، باید جلد فعلی را قبل از ایجاد جلد جدید ذخیره کنید.
هرچند که قابلیت ایجاد جلد شخصیسازیشده ویژگی مهمی برای سرویس استریمینگ اسپاتیفای به شمار نمیرود، اما یک ویژگی سرگرمکننده است.
این قابلیت همچنین تلاشهای مستمر اسپاتیفای برای ارائه راههای بیشتر به کاربران جهت شخصیسازی تجربه خود در اپلیکیشن را نشان میدهد.
به عنوان مثال، این شرکت در حال حاضر ویژگیای را به صورت بتا آزمایش میکند که به کاربران اجازه میدهد لیستهای پخش شخصی بر اساس متنهای نوشتهشده ایجاد کنند.
عرضه این ویژگی جدید در حالی صورت میگیرد که اسپاتیفای به افزودن امکانات جدید به اپلیکیشن خود ادامه میدهد تا با رقبایی مانند Apple Music و YouTube Music رقابت کند.
هفته گذشته، اسپاتیفای اعلام کرد که در حال آزمایش ویدئوهای موسیقی برای کاربران پریمیوم در ۸۵ بازار است. این ویژگی به اسپاتیفای امکان میدهد تا بهتر با یوتیوب رقابت کند، به ویژه با توجه به پشتیبانی بومی پلتفرم گوگل از ویدئوهای موسیقی.
این قابلیت جدید، یک گام سرگرمکننده و خلاقانه در جهت افزایش تعامل کاربران با اسپاتیفای است و به آنها این امکان را میدهد تا لیستهای پخش خود را دقیقاً به شیوهای که میخواهند طراحی کنند.
این حرکت، در کنار سایر بهروزرسانیها، اسپاتیفای را به عنوان یکی از پیشگامان در ارائه قابلیتهای شخصیسازی بیشتر برای کاربران قرار میدهد.