» فناوری اطلاعات » ۴ راه برای اضافه کردن امضای دیجیتال یا امضای الکترونیکی به صورت رایگان
فناوری اطلاعات

۴ راه برای اضافه کردن امضای دیجیتال یا امضای الکترونیکی به صورت رایگان

خرداد 27, 1402 1۰16

به غیر از پاسپورت، اکثر اسناد در یک رسانه دیجیتال ذخیره و تولید می شوند. اما در مورد احراز هویت این اسناد دیجیتال چطور؟ امضاهای دیجیتال را وارد کنید – این فناوری به شما کمک می کند تا به جای چاپ، امضا و اسکن مجدد یک سند، آن را به صورت دیجیتالی احراز هویت کنید. در این مقاله، نحوه اضافه کردن امضای دیجیتال یا امضای الکترونیکی را به صورت رایگان به شما نشان خواهیم داد.

امضای دیجیتال و الکترونیکی را در ویندوز و مک اضافه کنید

ما می خواهیم سه برنامه ایمن و مطمئن را به شما نشان دهیم که به شما امکان می دهد امضای دیجیتال را به یک سند اضافه کنید. ما بر ایمنی پافشاری می‌کنیم زیرا مطمئن هستیم که هر سندی که به احراز هویت شما نیاز دارد عمدتاً حاوی اطلاعات محرمانه است. علاوه بر این، استفاده از تمام این ابزارها رایگان است. ما یک روش گام به گام برای اضافه کردن امضای دیجیتال به فایل PDF یا سایر اسناد خود را به شما نشان خواهیم داد. اما اول از همه.

امضای دیجیتال در مقابل امضای الکترونیکی

در ابتدا، هر دو اصطلاح ممکن است قابل تعویض به نظر برسند، اما اینطور نیست. تفاوت قابل توجهی بین امضای دیجیتال و امضای الکترونیکی وجود دارد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

امضای دیجیتال بسیار ایمن هستند و تقریباً در همه موارد از نظر قانونی الزام آور هستند – زیرا از رمزنگاری برای اتصال هویت امضا به سند استفاده می کنند. علاوه بر این، اکثر ابزارهای محبوب امضای دیجیتال گواهی امضا را برای اطمینان از مشروعیت و صحت آن ارائه می دهند. جعل امضاهای دیجیتال نیز بسیار دشوار است، زیرا آنها اساساً اثر انگشت دیجیتال هستند.

امضای الکترونیک یک جایگزین ساده اما از نظر قانونی معتبر برای امضای دست‌نویس روی یک سند است. با این حال، آنها حاوی هیچ گونه احراز هویتی نیستند که هویت امضا را به سند مرتبط کند. برخلاف امضای دیجیتال، آنها از طریق رمزگذاری ایمن نیستند. بنابراین، این آنها را در برابر جعل آسیب پذیر می کند زیرا آنها اساساً یک تصویر یا نمادی هستند که نشان دهنده امضا هستند.

۴ بهترین راه برای اضافه کردن یک امضای دیجیتال یا الکترونیکی به صورت رایگان

بر اساس ویژگی های امضای دیجیتال و الکترونیکی، هنگام امضای اسناد می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید. می توانید از امضای الکترونیکی در اسنادی استفاده کنید که محرمانه نیستند یا پیامدهای قانونی ندارند و می توانید از امضای دیجیتال روی اسنادی که هستند استفاده کنید.

با این حال، ابزارهایی که به شما امکان می دهند امضای دیجیتال را به یک سند اضافه کنید، بیشتر پولی هستند. بنابراین، اگر نمی خواهید از تمام مزایای امضای دیجیتال استفاده کنید، می توانید از یک امضای الکترونیکی ساده استفاده کنید.

اما، اگر امنیت، رمزگذاری و احراز هویت قوی برای امضای خود می خواهید – می توانید یک امضای دیجیتال برای یک سند اضافه کنید.

۱. Adobe PDF Reader: یک امضای الکترونیکی در ویندوز و مک اضافه کنید

Adobe Acrobat Reader همیشه محبوب از افزودن امضای الکترونیکی به صورت رایگان بر روی اسناد پشتیبانی می کند. اگر آن را نصب نکرده‌اید، تنظیمات را برای Windows یا Mac دانلود کنید تا برنامه را روی رایانه خود نصب کنید.

مرحله ۱: پس از باز کردن Adobe Reader، روی گزینه «پر کردن و امضا کردن» کلیک کنید. اگر بعد از شروع برنامه گزینه ای را مشاهده نکردید، می توانید روی “همه ابزارها” کلیک کنید تا گزینه مورد نظر را پیدا کنید.

گام ۲: روی “انتخاب فایل” کلیک کنید.

سندی را که می خواهید امضای الکترونیکی را به آن اضافه کنید انتخاب کنید.

مرحله ۳: در نوار کناری، گزینه هایی را برای امضای سند خود خواهید یافت. روی افزودن امضا کلیک کنید.

مرحله ۴: می توانید یک امضا تایپ کنید یا تصویری از امضای خود را ترسیم یا آپلود کنید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله ۵: ما با تایپ پیش رفتیم و ابزار هنگام تایپ نام خود یک امضا را پیشنهاد کرد. اکنون برای ایجاد امضا بر روی Apply کلیک می کنیم.

مطمئن شوید که کادر Save Signature را علامت زده اید تا امضا را حفظ کنید تا بتوانید هنگام امضای سایر اسناد از آن استفاده کنید.

مرحله ۶: امضا ذخیره می شود و در نوار کناری نمایش داده می شود. کلیک کنید و آن را در قسمتی که می خواهید امضا روی سند خود داشته باشید قرار دهید.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید اندازه امضا را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

مرحله ۷: اگر روی نماد سه نقطه در امضا کلیک کنید، گزینه های دیگری برای امضای سند خود خواهید یافت.

مرحله ۸: پس از اتمام اضافه کردن امضا، روی “ذخیره یک کپی تایید شده” در نوار کناری کلیک کنید.

مرحله ۹: پوشه ای را که می خواهید سند امضا شده را ذخیره کنید انتخاب کنید. یک پوشه اخیر به شما پیشنهاد می شود. با این حال، اگر روی “انتخاب یک پوشه دیگر” کلیک کنید، می توانید پوشه دیگری را نیز انتخاب کنید.

سند امضا شده شما اکنون در مقصد انتخاب شده ذخیره خواهد شد.

۲. امضاهای الکترونیکی را به صورت رایگان در مک اضافه کنید

دستگاه macOS شما یک ویژگی داخلی برای اضافه کردن امضای الکترونیکی برای اسناد دارد. بیایید ببینیم چگونه می توانیم آن را انجام دهیم.

مرحله ۱: سندی را که می خواهید امضا کنید باز کنید.

گام ۲: پس از باز کردن سند، روی گزینه Tools در نوار ابزار کلیک کنید.

مرحله ۳: روی Annotate > Signature > Manage Signatures کلیک کنید…

مرحله ۳: بر روی گزینه امضا کلیک کنید. اکنون می توانید یک امضا اضافه کنید. می توانید امضای خود را با استفاده از ترک پد بکشید یا از دوربین یا آیفون خود استفاده کنید.

هنگامی که امضا را اضافه کردید، روی Done ضربه بزنید.

مرحله ۴: اکنون امضای شما ذخیره خواهد شد. روی گزینه امضا کلیک کنید و امضایی که اضافه کردید را انتخاب کنید.

مرحله ۵: آن را در قسمت مورد نظر سند قرار دهید. این فرآیند افزودن امضای الکترونیکی به سند شما را تکمیل می کند و می توانید سند را در مک خود ذخیره کنید.

۴. PandaDoc: برنامه آنلاین رایگان امضای اسناد (امضای الکترونیکی)

PandaDoc ابزار قابل اعتماد دیگری برای اضافه کردن امضای الکترونیکی است. علاوه بر این، استفاده از ابزار نیز رایگان است.

مرحله ۱: از وب سایت رسمی PandaDoc دیدن کنید و با اعتبار خود ثبت نام کنید.

گام ۲: پس از ثبت نام، روی «آپلود و ارسال برای امضا» کلیک کنید.

مرحله ۳: برای آپلود سندی که می خواهید امضا کنید، روی “انتخاب فایل ها” کلیک کنید.

مرحله ۴: همچنین گزینه ای برای افزودن گیرندگان به سند دریافت می کنید. اگر نه، روی Skip کلیک کنید.

مرحله ۵: روی Content در نوار کناری کلیک کنید و روی Signature کلیک کنید.

مرحله ۶: کادر امضا را در قسمت مورد نظر سند قرار دهید و روی آن کلیک کنید تا امضای شما اضافه شود.

مرحله ۷: می توانید یک امضا بکشید، تایپ کنید یا آپلود کنید. هنگامی که گزینه مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی “پذیرش و امضا” کلیک کنید.

مرحله ۸: اکنون امضای شما اضافه می شود و می توانید اندازه آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. پس از اضافه کردن امضا، روی Finish سند کلیک کنید.

مرحله ۹: بر روی دانلود کلیک کنید. گواهی امضا در پایان به سند پیوست می شود.

۴. DocuSign: بهترین نرم افزار امضای دیجیتال

DocuSign یک ابزار قابل اعتماد و شاید پرکاربردترین ابزار برای افزودن امضای دیجیتال است. با این حال، این ابزار فقط یک آزمایش رایگان ارائه می دهد و برای استفاده طولانی مدت، باید هزینه اشتراک را بپردازید.

مرحله ۱: وب سایت رسمی DocuSign را باز کنید.

گام ۲: روی دکمه Get Started کلیک کنید.

مرحله ۳: برای این سرویس ثبت نام کنید و روی Get Started کلیک کنید.

مرحله ۴: روی Start Now کلیک کنید.

مرحله ۵: بر روی آپلود کلیک کنید. اکنون باید سندی را که می‌خواهید امضای دیجیتالی را به آن اضافه کنید، انتخاب کرده و اضافه کنید.

مرحله ۶: منبعی را که می خواهید سند را از آن آپلود کنید انتخاب کنید.

مرحله ۷: پس از بارگذاری سند، روی Next کلیک کنید.

مرحله ۸: DocuSign به شما این امکان را می دهد تا از سایر کاربران دعوت کنید تا یک امضا به سند اضافه کنند. با این حال، اگر فقط می‌خواهید خودتان سند را امضا کنید، کادر «من تنها امضاکننده هستم» را علامت بزنید و روی Next کلیک کنید.

مرحله ۹: بر روی Continue کلیک کنید.

مرحله ۱۰: روی گزینه Signature کلیک کنید تا امضا به سند شما اضافه شود.

مرحله ۱۱: شما می توانید یک سبک را از پیش تنظیم ها بر اساس نام خود انتخاب کنید یا می توانید یک امضا بکشید یا آپلود کنید.

هنگامی که امضای خود را اضافه کردید، روی Adopt and Sign کلیک کنید.

مرحله ۱۲: امضا را در هر کجا که لازم است در سند خود قرار دهید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید اندازه امضا را تغییر دهید.

پس از اتمام، روی Finish کلیک کنید.

مرحله ۱۳: ممکن است بخواهید سند امضا شده را به یک آدرس ایمیل ارسال کنید. برای این کار می توانید روی گزینه ارسال کلیک کنید. اگر نه، روی No Thanks کلیک کنید.

اکنون به شما نشان خواهیم داد که چگونه سند را در حافظه محلی خود در رایانه خود بارگیری کنید.

مرحله ۱۳: روی صفحه اصلی کلیک کنید و روی گزینه تکمیل شده اسناد کلیک کنید.

مرحله ۱۴: سندی را که می خواهید دانلود کنید انتخاب کنید. علاوه بر این، گزینه ای برای دانلود فقط سند یا گواهی امضا نیز دریافت خواهید کرد.

شما بروید. این همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه اضافه کردن امضای آنلاین در ویندوز و مک بدانید. اگر سؤال دیگری دارید، به بخش سؤالات متداول زیر نگاهی بیندازید.

سوالات متداول در مورد امضای دیجیتال و الکترونیکی

۱. آیا امضای دیجیتال یا الکترونیکی من باید شبیه امضای دست نویس من باشد؟

نه لزوما، تا زمانی که امضا از نظر مشروعیت تأیید شود و توسط خودتان تأیید شود.

۲. آیا امضای الکترونیکی الزام آور قانونی است؟

آره. امضاهای الکترونیکی از نظر قانونی لازم الاجرا هستند.

۳. قیمت DocuSign چقدر است؟

DocuSign از ۱۰ دلار در ماه شروع می شود.

اسناد خود را احراز هویت کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که امضای الکترونیکی و دیجیتالی را به دستگاه های ویندوز و مک خود اضافه کنید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، امیدواریم تفاوت بین امضای دیجیتال و الکترونیکی واضح باشد تا هر بار یک مورد مناسب را انتخاب کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×