به گزارش اپ خونه، استارت آپ فرانسوی Blobr چند ماه پیش یک دور سرمایه گذاری ۵.۴ میلیون دلاری (۵ میلیون یورو) به رهبری شرکت آلمانی VC 10x Founders جمع آوری کرد.
این شرکت خود را «Shopify for APIs» مینامد، که روش خوبی برای خلاصه کردن کارهایش است: شرکتهایی که یک API دارند و میخواهند شروع به فروش دسترسی API به شرکتهای دیگر کنند، میتوانند از Blobr برای اجرای فروشگاه API خود استفاده کنند.
یکی از بنیانگذاران الکساندر ایرواولت گفت:
“اگر یک API دارید، می توانید به راحتی آن را با چند کلیک به Blobr متصل کنید.سپس می توانید محصولات خود را تعریف کنید، سناریوهای مصرف API را تعریف کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید یک مدل کسب و کار در بالای API ایجاد کنید.”
علاوه بر 10x Founders، FJ Labs، Another.vc و چندین فرشته تجاری مانند Charles Songhurst، Thibaud Elziere، Quentin Nickmans، Amaury Sepulchre، Matthieu Vaxelaire و Chris Adelsbach نیز در این دور شرکت کردند. سرمایه گذاران موجود New Wave و Seedcamp نیز پول بیشتری روی میز گذاشتند.
از نقطه نظر فنی، Blobr به طور خاص برای شرکت هایی طراحی شده است که قبلا API خود را توسعه داده اند. این به شما کمک نمی کند API را منتشر کنید زیرا Blobr همه چیز در مورد تجاری سازی است.
اما اگر در حال ایجاد یک محصول API برای اولین بار هستید، Blobr می تواند به شما کمک کند تا با سرعت بیشتری درآمد کسب کنید.
وقتی میخواهید استفاده از Blobr را شروع کنید، ابتدا باید سند فنی OpenAPI را آپلود کنید که ساختار REST API شما را تعریف میکند – در حال حاضر، Blobr فقط APIهای REST را هدف قرار میدهد که همچنان محبوبترین فرمت API است.
پس از آن، Blobr به عنوان یک پروکسی برای دسترسی به API شما عمل می کند. هر زمان که شخصی با یک API مبتنی بر Blobr تماس بگیرد، ابتدا به سرورهای Blobr میرسد و سپس به سرورهای شما هدایت میشود. سپس مشتریان استارت آپ می توانند قوانین DNS را ایجاد کنند تا انتقال به Blobr تا حد امکان شفاف باشد.
پس از انجام این کار، Blobr به شما کمک می کند تا یک پورتال توسعه دهنده مارک دار با سطوح مختلف و امتیاز قیمت ایجاد کنید.
توسعهدهندگانی که میخواهند از یک API استفاده کنند، میتوانند اسناد را بررسی کنند، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند، اطلاعات پرداخت خود را وارد کنند و شروع به پیادهسازی API کنند.
Blobr استفاده، صورتحساب، هشدارهای بهروزرسانی API و موارد دیگر را مدیریت میکند. راه اندازی همچنین به طور خودکار فاکتورها را تولید می کند و می تواند هشدارهای مصرف را برای ردیابی مصرف در طول زمان ارسال کند.
برخلاف Rapid API ، Blobr نمیخواهد به آمازون APIها تبدیل شود. این یک مرکز مرکزی ندارد که در آن همه APIهای موجود را فهرست کند. در عوض، مشتری Blobr روابط با مشتریان خود را مدیریت می کند.
به طور کلی، Blobr اکنون ۲۰۰ مشتری دارد. تا کنون، هیچ کس از Blobr “رشد” نکرده است، زیرا هیچ مشتری گمشده ای وجود نداشته است و همانطور که مشتریان Blobr رشد میکنند، درآمد مکرر Blobr نیز به موازات آن افزایش مییابد زیرا درصدی کارمزد در تراکنشهای Blobr وجود دارد. اما همه پول بیشتری می گیرند.