اخبار اینترنت

Bluesky به دنبال اعلام توییتر/X در مورد پایان بلاک ها شاهد ورود کاربران بود

به گزارش اپ خونه، Bluesky به دنبال اعلام ایلان ماسک مبنی بر اینکه X دیگر از عملکرد “block” فقط به نفع قطع‌کننده‌ها پشتیبانی نمی‌کند، مورد هجوم کاربران قرار گرفت.

کاربران Bluesky هنگام بارگذاری پست‌ها مشکلاتی را با زمان بارگذاری کند و پیام خطای گاه به گاه مشاهده می‌کردند. تصاویر و گرافیک ها نیز کند لود می شدند. علاوه بر این، صفحه وضعیت سایت نشان می‌دهد که مشکلی بر عملکرد در حال بررسی است.

زمانی که توییتر تغییری به‌ویژه ناخواسته را اعلام می‌کند، این شرکت اغلب مجبور بوده است با هجوم کاربران مقابله کند، و این می‌تواند در اینجا نیز صادق باشد – اگرچه اعضای تیم Bluesky هنوز تأیید نکرده‌اند که چه چیزی باعث این مشکلات می‌شود یا اینکه آیا زمان‌بندی تصادفی است یا خیر.

با این حال، داده‌های منبعی که از Bluesky API برای ردیابی ثبت‌نام‌های کاربران جدید استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که پلتفرم غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی ۵۶۱۶ ثبت‌نام جدید در ۲۴ ساعت گذشته داشته است، در مقایسه با ۵۳۶ ثبت‌نام در ۲۴ ساعت قبل از آن. بنابراین ممکن است افراد بیشتری به طور ناگهانی کدهای دعوت خود را نقد کنند.

در همین حال، صفحه وضعیت Bluesky پیامی مبنی بر کاهش عملکرد PDS منتشر کرد و خاطرنشان کرد: “در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.”

این اطلاعات چندان مفیدی نیست، اما اسناد پروتکل AT (پروتکل پشت برنامه Bluesky) PDS را به عنوان یک سرور داده های شخصی یا “PDS” توصیف می کند، که به عنوان عامل مورد اعتماد یک حساب در شبکه عمل می کند، درخواست های شبکه مشتری را هدایت می کند، و میزبان مخازن است.

گیب ریورا، مدیر عامل Techmeme همچنین خاطرنشان کرد که سایت‌های خبری او باید از ارسال پست به Bluesky خودداری کنند، زیرا زمانی که سعی می‌کردند از APIهای Bluesky استفاده کنند، در حال اتمام بودند.

به نظر می رسد مشکلات Bluesky به آرامی در حال حل شدن است. Bluesky اکنون نشان می دهد که مشکل اصلی را برطرف کرده است، اما اضافه کرد که “ممکن است برخی از تصاویر بارگیری نشوند” و گفت که رفع آن در حال انجام است.

در همین حال، در X، Bluesky و Threads هر دو اصطلاحات پرطرفدار هستند که نشان می دهد به زودی با واکنش کاربران به اخبار خیره کننده، خروج دیگری از توییتر/X در جریان است.

اگرچه راه قابل اعتمادی برای ردیابی عملکرد Bluesky در خارج از صفحه وضعیت وجود ندارد، توییتر اغلب منبع ارجاع به شبکه رقیب بوده است.

بر اساس داده‌های Similarweb، چند ماه پیش، ۸۶ درصد از ارجاع‌های اجتماعی به وب‌سایت برنامه Bluesky (bsky.app) از twitter.com می‌آمدند . طی ۲۸ روز گذشته، این رقم به ۷۸.۸ درصد کاهش یافته است. این شرکت گفت که کل ترافیک روزانه نیز از اوج خود در اواسط جولای کاهش یافته است.

اخیرا، X ترافیک ارجاع به وب سایت های مختلف از جمله رقبای خود مانند Threads و Bluesky را کاهش داده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا