۷۸ درصد از هندی ها عاشق نامه عاشقانه ای شدند که با هوش مصنوعی نوشته شده بود، فکر می کردند که توسط یک انسان نوشته شده است
به گزارش اپ خونه، در یک نظرسنجی از حدود ۱۰۰۰ هندی ۱۸ ساله و بالاتر، مشخص شد که ۷۸٪ از مردم عاشق نامه عاشقانه ای شدند که توسط ChatGPT نوشته شده بود، زیرا فکر می کردند که توسط یک انسان نوشته شده است.
علاوه بر این، ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند از ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن نامه های عاشقانه خود در روز ولنتاین استفاده کنند.
از آنجایی که ChatGPT شروع به نفوذ به تمام جنبه های زندگی روزمره ما کرده است، استفاده از ربات هوش مصنوعی برای بهبود زندگی دوستیابی خود فقط یک مسئله زمان بود.
مطالعهای که اخیرا توسط McAfee، افرادی که پشت یکی از پرکارترین آنتیویروسها و سیستمهای امنیتی آنلاین انجام شده است، نشان میدهد که بیش از ۷۸ درصد هندیها عاشق نامهای عاشقانه شدند که در واقع با استفاده از ChatGPT نوشته شده بود.
ضربه زننده در این مورد چه بود؟ مردم نمیتوانستند بفهمند که نامه با استفاده از هوش مصنوعی نوشته شده است، بلکه فکر میکردند که توسط یک انسان نوشته شده است.
McAfee از بیش از ۵۰۰۰ نفر ۱۸ ساله و بالاتر از ۹ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، هند، ژاپن، برزیل و مکزیک نظرسنجی کرد. از این تعداد حدود ۱۰۰۰ نفر از هند بودند.
این مطالعه نشان داد که حدود ۶۲ درصد از بزرگسالان هندی قصد دارند از ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن نامه های عاشقانه خود در روز ولنتاین استفاده کنند.
علاوه بر این، حدود ۷۳ درصد از هندیهای شرکتکننده در نظرسنجی از هوش مصنوعی برای تقویت نمایههای دوستیابیشان استفاده میکنند و آنها را وادار میکنند تا بیوگرافی پروفایل خود را بنویسند و خطوطی را انتخاب کنند.
برخلاف ۷۸ درصد از هندیهایی که عاشق نامههای عاشقانه نوشته شده با هوش مصنوعی بودند، اگر نگاهی به میانگینهای جهانی بیندازیم، ۶۹ درصد عاشق همان نامه بودند.
همچنین، ۳۰ درصد از مردان و ۲۲ درصد از زنان در سراسر جهان قصد داشتند از ChatGPT یا سرویسی مشابه برای نوشتن نامه های عاشقانه خود برای آنها استفاده کنند و تنها ۳۹ درصد از مردم در سراسر جهان برای استفاده از ربات های هوش مصنوعی برای خطوط پیکاپ و پروفایل برنامه دوستیابی برنامه ریزی کردند.
ما فراموش کردهایم که چگونه عاشقانه باشیم، حداقل دادهها میگویند.
ابراز احساسی به پیچیدگی عشق برای همه آسان نیست و در حالی که استفاده از رباتهای هوش مصنوعی برای کمک به افرادی که قادر به برقراری ارتباط با احساسات خود نیستند ممکن است به نظر یک کاربرد بیضرر از فناوری نوظهور باشد، مشکلات فزایندهای را نشان میدهد که افراد در تشخیص اینکه آیا اطلاعات دریافتی آنلاین از یک شخص یا رایانه است، تجربه میکنند.
با این وجود، مردم دلایل موجهی برای روی آوردن به یک ربات هوش مصنوعی دارند تا یادداشت ها و نامه های عاشقانه خود را برای آنها بنویسند.
از میان افرادی که در هند مورد نظرسنجی قرار گرفتند، حدود ۵۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که فاقد اعتماد به نفس یا هنر لازم برای نوشتن نامه ها به روشی هستند که احساس می کنند باید نوشته شود. حدود ۳۲ درصد دلیل خود را کمبود وقت و ۲۶ درصد کمبود الهام را ذکر کردند.
با این حال، جالب است که حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر بفهمند یادداشتی که دریافت کردهاند توسط یک ربات تولید شده، آزرده خواهند شد.
بنابراین اگر قصد دارید چنین چیزی را انجام دهید، مطمئن شوید که شریک زندگی شما متوجه نمی شود چه کسی یادداشت شما را آورده است.
همانطور که دوستیابی در عصر دیجیتال راحت شده است، شانس گرفتن گربه ماهی نیز افزایش یافته است. در واقع، ۷۶ درصد از هندیها گربهماهی شدهاند یا کسی را میشناسند.
علاوه بر این، ۸۹ درصد از پاسخدهندگان هندی با غریبهها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی گفتگوهای مستقیم داشتهاند، در حالی که میانگین جهانی ۶۶ درصد است.
افرادی که مشتاق عشق هستند همیشه بیشتر در معرض کلاهبرداری بوده اند و هکرها با درگیر شدن در تلاش های طولانی و پیچیده برای سرقت از قربانیان خود از این موضوع سوء استفاده می کنند.
با توجه به اینکه ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان هندی با یک غریبه به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده اند، از آنها نیز خواسته شده است که پول ارسال کنند، که معمولاً یک سیگنال قرمز است، به خصوص اگر هرگز آنها را شخصا ندیده باشید.
چگونه از خود در برابر گربه ماهی محافظت کنیم؟
در واقع تشخیص یک ترفند ماهیگیری بسیار آسان است، اگر کسی در مورد آنها هوشیار باشد. در حالت آماده باش و بررسی دقیق هر متن، ایمیل یا پیام مستقیمی که از غریبه ها دریافت می کنید همیشه کمک می کند. همچنین هرگز برای کسی که شخصاً ملاقات نکرده اید پول یا هدیه نفرستید.
رابطه را به آرامی پیش ببرید. سوال بپرسید و به دنبال پاسخ های متناقض باشید. همچنین، جستجوی تصویر معکوس از هر عکس نمایه ای را که شخص استفاده می کند، امتحان کنید.