Adobe هوش مصنوعی مولد Firefly را به فتوشاپ می آورد
به گزارش اپ خونه، فتوشاپ با افزودن تعدادی از ویژگیهای مبتنی بر Firefly که به کاربران امکان میدهد تصاویر را فراتر از مرزهای خود با پسزمینههای ایجاد شده توسط Firefly گسترش دهند، از هوش مصنوعی مولد برای افزودن اشیا به تصاویر و استفاده از پرکنندههای تولیدی جدید استفاده کنند، از هوش مصنوعی مولد استفاده میکند.
قابلیت حذف اشیاء با دقت بسیار بیشتری نسبت به پر کردن محتوای آگاه که قبلاً در دسترس بود.
در حال حاضر این ویژگی ها فقط در نسخه بتا فتوشاپ در دسترس خواهند بود.
Adobe همچنین برخی از این قابلیتها را در اختیار کاربران بتا Firefly در وب قرار میدهد .به هر حال، کاربران Firefly اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تصویر در این سرویس ایجاد کردهاند.
نکته جالب در اینجا این است که این یکپارچه سازی به کاربران فتوشاپ اجازه می دهد تا از پیام های متنی زبان طبیعی برای توصیف نوع تصویر یا شیئی که می خواهند Firefly بسازد استفاده کنند.
مانند تمام ابزارهای مولد هوش مصنوعی، نتایج گاهی اوقات می تواند تا حدودی غیرقابل پیش بینی باشد.
بهطور پیشفرض، Adobe برای هر درخواست سه تغییر را در اختیار کاربران قرار میدهد، اگرچه برخلاف برنامه وب Firefly، در حال حاضر گزینهای برای تکرار روی یکی از اینها برای مشاهده تغییرات مشابه در یک نتیجه مشخص وجود ندارد.
برای انجام همه این کارها، فتوشاپ بخش هایی از یک تصویر داده شده را به Firefly می فرستد – نه کل تصویر را، اگرچه شرکت نیز در حال آزمایش آن است – و یک لایه جدید برای نتایج ایجاد می کند.
ماریا یاپ، معاون تصویربرداری دیجیتال در ادوبی، پیش از اعلام ، نسخهای از این ویژگیهای جدید را به من ارائه داد.
مانند همه چیزهای مولد هوش مصنوعی، اغلب پیشبینی اینکه چه مدلی برمیگردد دشوار است، اما برخی از نتایج بهطور شگفتآوری خوب بودند.
به عنوان مثال، هنگامی که از Firefly درخواست شد تا یک گودال در زیر یک کورگی در حال اجرا ایجاد کند، به نظر می رسید که نور کلی تصویر را در نظر می گیرد، حتی یک انعکاس واقعی ایجاد می کند.
هر نتیجه ای به خوبی کار نمی کرد – یک گودال بنفش روشن نیز یک گزینه بود – اما به نظر می رسد این مدل در اضافه کردن شی و به ویژه در گسترش تصاویر موجود فراتر از کادر آنها کار بسیار خوبی انجام می دهد.
با توجه به اینکه Firefly بر روی عکس های موجود در Adobe Stock (و همچنین سایر تصاویر تجاری امن) آموزش دیده است، شاید تعجب آور نباشد که به ویژه با مناظر خوب عمل می کند. شباهت بسیاری به تولید کننده های تصویر تولیدی، Firefly با متن مشکل دارد.
Adobe همچنین اطمینان حاصل کرد که مدل نتایج ایمن را برمیگرداند. این تا حدی به دلیل مجموعه آموزشی مورد استفاده است، اما Adobe حفاظت های اضافی را نیز اجرا کرده است.
Yap توضیح داد: “ما اصطلاحات خاص، کلمات خاصی را که احساس می کنیم ایمن نیستند حذف می کنیم و سپس ما حتی در حال بررسی سلسله مراتب دیگری هستیم که اگر ماریا ناحیه ای را انتخاب کند که پوست زیادی در آن وجود دارد، شاید در حال حاضر – و در واقع گاهی اوقات پیام های هشدار دهنده را مشاهده خواهید کرد – ما درخواستی را در این مورد گسترش ندهیم.
یک، فقط به این دلیل که غیر قابل پیش بینی است. ما فقط نمی خواهیم به جایی برویم که برای ما احساس راحتی نمی کند.”
مانند تمام تصاویر Firefly، Adobe به طور خودکار اعتبار محتوای خود را برای هر تصویری که از این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند اعمال می کند.
بسیاری از این ویژگی ها نیز در لایت روم بسیار مفید خواهند بود. Yap موافقت کرد و در حالی که او به یک جدول زمانی متعهد نبود، تأیید کرد که شرکت در حال برنامه ریزی برای آوردن Firefly به ابزار مدیریت عکس خود نیز است.