Aigens منوهای دیجیتال را در آسیا با دور ۱۴ میلیون دلاری به رهبری Ant افزایش می دهد
به گزارش اپ خونه، شرکت Aigens، یک استارتآپ مستقر در هنگ کنگ که ابزارهای سفارش آنلاین و بازاریابی را برای صنعت غذا و نوشیدنی ارائه میکند، یک دور جدید سرمایهگذاری ۱۴ میلیون دلاری سری A را به رهبری Ant Group، غول فینتک وابسته به علیبابا، انتخاب کرد.
تزریق سرمایه از مورچه در زمانی اتفاق افتاد که غول فینتک چینی در حال افزایش ردپای بینالمللی خود از طریق شبکهای از متحدان است. Ant بهجای پذیرش کیف پول موبایل پرچمدار Alipay، یک اکوسیستم باز در خارج از چین را انتخاب کرده و چیزی را که در واقع یک جمعآوری کیف پول است به نام Alipay+ ساخته است.
از اوایل نوامبر، Alipay+ با ۱۵ روش پرداخت ادغام شده بود که بیشتر آنها در جنوب شرقی آسیا فعالیت میکنند و به تاجرانی که با Alipay+ ادغام شدهاند این امکان را میدهد تا به بیش از یک میلیارد کاربر آن راهحلهای پرداخت شریک دسترسی داشته باشند.
جدا از ادغام با کیف پول های شخص ثالث، Ant همچنین با سایر بازیگرانی که روی دیجیتالی کردن فضای خرده فروشی در بازارهای نوظهور کار می کنند، شراکت ایجاد کرده است، جایی که می تواند سعی کند کتاب بازی خود را برای تبدیل چین به یک جامعه بدون پول نقد و بدون لمس تکرار کند. اما به جای هدف قرار دادن مصرف کنندگان نهایی، Ant به عنوان یک بازیگر زیرساخت فین تک برای شرکای خود در آن بازارها عمل می کند.
در آگوست ۲۰۲۱، مورچه ۱۵ میلیون دلار در Singapore’s Chope، یک استارت آپ رزرو رستوران و سفارش سرمایه گذاری کرد. Chope اکنون از راهحل تجاری Ant به نام D-store استفاده میکند تا نوع قابلیتهای دیجیتالی را که میتواند به مشتریان خردهفروش در قالب «برنامههای کوچک» ارائه دهد، که برنامههای سادهای هستند که در یک «برنامه فوقالعاده» اجرا میشوند، استفاده میکند. اولین بار توسط برنامه های کوچک WeChat رایج شد.
همانطور که Arrif Ziaudeen، مدیرعامل Chope در پستی در لینکدین درباره مشارکت با Ant نوشت: «برنامههای کوچک [تجار] را میتوان بر اساس ظاهر و احساس آنها سفارشی کرد، آنها میتوانند تبلیغات فردی را اجرا کنند و تمام دادههای کاربر را دریافت کنند.»
اریف ادامه داد: «ما مطمئناً اولین (یا آخرین) نیستیم که این رویا را داریم، اما مشارکت استراتژیک همان فناوری را به ما می دهد که میلیون ها شرکت کوچک و متوسط را در چین به آنجا رساند، بنابراین اکنون وظیفه ما این است که به اجرای آن کمک کنیم. با شرکای مناسب، در اینجا در SEA، به طور مناسب محلی سازی شده اند.»
به نظر می رسد سرمایه گذاری مورچه در Aigens از منطق مشابهی پیروی می کند. اگرچه هانس پل، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Aigens، جزئیات زیادی در مورد نحوه همکاری شرکت او و مورچه با هم وارد نکرد، او معتقد بود که “با هم [با مورچه] می توانیم پیشنهادهای قدرتمندی برای صنعت رستوران ارائه کنیم.”
پل اضافه کرد که Ant’s D-Store تنها “یکی از پیشنهادات” خواهد بود که به بازرگانان ارائه می دهد و “این بستگی به آنچه تاجران در برنامه می خواهند دارد.”
مدیر عامل شرکت گفت Aigens تاکنون به بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه در آسیا خدمات داده است، از جمله نامهای بزرگی مانند Jollibee Group، Burger King، Starbucks، Shake Shack، Pizza Hut و صدها برند خردهفروشی دیگر.
سفر آسان نبوده است پل خاطرنشان کرد: در حالی که چین جامعه ای بسیار همگن است، کشورهای سراسر آسیای جنوب شرقی از نظر فرهنگ و رسوم بسیار متفاوت هستند. صنعت رستورانداری نیز بسیار «عملیاتی سنگین» است، بنابراین در روزهای اولیه Aigens روی زنجیرهها تمرکز داشت، زیرا مقیاسپذیری آنها آسانتر از دنبال کردن مشاغل خانوادگی بود.
Aigens که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد، اکنون حدود ۱۲۰ کارمند در سراسر آسیا و اقیانوسیه دارد و قصد دارد بودجه جدید خود را برای توسعه بازار، استخدام و تحقیق و توسعه هزینه کند. سرمایه گذاران دیگر در سری A آن شامل Velocity Ventures، Phillip Private Equity و Prizm Ventures بودند.