» اخبار اینترنت » Airbnb خدمات و تجربیات جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد
Airbnb
اخبار اینترنت

Airbnb خدمات و تجربیات جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد

اردیبهشت 24, 1404 0۰4

به گزارش اپ خونه، در قالب یک به‌روزرسانی گسترده برای اپلیکیشن خود، Airbnb به تازگی از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به مسافران اجازه می‌دهد علاوه بر اقامت، خدمات و تجربیاتی مانند ماساژ، آرایش، غذای آماده‌شده توسط سرآشپز، یا شرکت در فعالیت‌های خاصی را نیز رزرو کنند.

به گفته این شرکت، این خدمات نه‌تنها می‌توانند به اقامت شما اضافه شوند، بلکه به‌طور مستقل هم قابل رزرو هستند.

این اولین تلاش Airbnb برای ارائه چنین قابلیتی نیست؛ نسخه‌ای قبلی از «تجربه‌ها/experiences» در سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآمد تا تمرکز بیشتری بر خدمات اقامتی صورت گیرد. اما حالا شرکت بار دیگر قصد دارد کاربران را به فراتر از رزرو محل اقامت هدایت کند.

هدف از این اقدام، بهره‌برداری از ترافیکی است که سایت Airbnb از پیش دارد. مدیرعامل شرکت، برایان چسکی، در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ اعلام کرد که خدمات Airbnb طی یک سال گذشته از طریق بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه مورد دسترسی قرار گرفته‌اند.

با این حال، او اشاره کرد که بسیاری از کاربران وارد سایت می‌شوند اما اقامتی رزرو نمی‌کنند.

این اقدام همچنین Airbnb را به شکل مستقیم‌تری وارد رقابت با دیگر شرکت‌های مسافرتی مثل Tripadvisor، Booking.com، Viator و GetYourGuide و همچنین پلتفرم‌هایی مانند Yelp می‌کند.

در مرحله اول، کاربران می‌توانند خدماتی را در ۱۰ دسته مختلف رزرو کنند، از جمله:

  • سرآشپز شخصی

  • خدمات پذیرایی

  • وعده‌های غذایی آماده

  • عکاسی

  • ماساژ

  • درمان‌های اسپا

  • مربی شخصی

  • آرایش مو

  • ناخن و میکاپ

این خدمات در ۱۰۰ شهر مختلف در ۸ کشور دنیا عرضه خواهند شد. کاربران می‌توانند برخی از این خدمات را در محل اقامت خود تجربه کنند، اما برای برخی دیگر نیاز به مراجعه به مکان مورد نظر خواهد بود.

در بخش «تجربه‌ها»، Airbnb ابتدا ۱۹ دسته را راه‌اندازی می‌کند که در ۱۰۰۰ شهر مختلف جهان قابل رزرو خواهند بود. این تجربه‌ها شامل مواردی مانند:

  • تورهای فرهنگی و موزه‌ای

  • فعالیت‌های فضای باز، ورزش‌های آبی و طبیعت‌گردی

  • تورهای غذایی و کلاس‌های آشپزی

  • ورکشاپ‌های هنری و خرید

  • فعالیت‌های ورزشی، سلامتی و زیبایی

Airbnb همچنین تجربیات انحصاری‌ای با عنوان Airbnb Originals معرفی کرده که با مشارکت افراد مشهور برگزار می‌شوند. برای مثال:

  • تهیه شیرینی در نانوایی French Bastards با سرآشپز رافائل الباز

  • والیبال ساحلی با کارولینا سولبرگ، المپین برزیلی، در ساحل لبلون ریو

جَدسون کاپلن، معاون بازاریابی محصول Airbnb، در گفت‌وگویی گفت:

«این خدمات و تجربه‌ها راهی هستند برای این‌که یک شهر را مثل یک محلی تجربه کنید. ما فکر می‌کنیم این‌ها ادامه طبیعی خدمات اقامت هستند. کاربران در Airbnb به اقامتگاه‌هایی دسترسی دارند که جای دیگری پیدا نمی‌کنند و ما تجربه‌های جدید را هم با همین نگاه طراحی کرده‌ایم.»

کاپلن معتقد است که این تجربه‌ها می‌توانند حتی انگیزه سفر در کاربران ایجاد کنند یا باعث شوند افراد کارهای تازه‌ای در شهر محل زندگی خود کشف کنند.

Airbnb از خدمات جدید ۱۵ درصد و از تجربه‌ها ۲۰ درصد سهم دریافت خواهد کرد. با این حال، کاربران تنها یک قیمت نهایی را در زمان جست‌وجو یا رزرو مشاهده خواهند کرد.

به گفته شرکت، میزبانان این خدمات و تجربه‌ها باید از فیلترهای راستی‌آزمایی عبور کنند؛ از جمله بررسی رزومه، سوابق آنلاین، تحصیلات و مجوزهای مورد نیاز.

اپلیکیشن Airbnb با ویژگی‌های اجتماعی جدید به‌روزرسانی شد

افزودن خدمات و تجربه‌ها بخشی از به‌روزرسانی گسترده اپلیکیشن Airbnb است. هم اپلیکیشن مهمانان و هم میزبانان بازطراحی شده تا این دسته‌بندی‌های جدید را پشتیبانی کند.

کاربران از این پس می‌توانند از طریق اپلیکیشن در سه دسته اقامت، خدمات و تجربه‌ها جست‌وجو و رزرو انجام دهند.

اگر سفر آینده‌ای رزرو کرده باشند، اپلیکیشن به‌صورت هوشمند تجربه‌ها یا خدمات مرتبط را پیشنهاد می‌دهد. میزبانان نیز ابزارهایی مثل تقویم و مدیریت آگهی خواهند داشت تا راحت‌تر رزروها را سامان دهند.

Airbnb اعلام کرده در ادامه سال جاری، ویژگی‌های اجتماعی جدیدی را معرفی خواهد کرد. در حال حاضر قابلیت پیام‌رسانی گروهی برای برنامه‌ریزی سفر وجود دارد، اما این شرکت قصد دارد چت گروهی بین شرکت‌کنندگان یک تجربه مشترک را نیز فراهم کند؛ جایی برای تبادل عکس، نظر و خاطره یا حتی برنامه‌ریزی برای سفرهای بعدی.

هدف این است که کاربران بیشتر سفر کنند و بیشتر از Airbnb استفاده کنند. این شرکت می‌گوید در حال توسعه ویژگی‌های حریم خصوصی نیز هست تا کاربران در تعاملات اجتماعی خود امنیت داشته باشند.

سال گذشته نیز Airbnb صفحه پروفایل کاربر را ارتقا داد؛ امکانی برای اشتراک اطلاعاتی مانند محل سکونت، زبان‌ها و علایق شخصی. پس از آن، تعداد پروفایل‌های تکمیل‌شده در پلتفرم ۱۵ برابر افزایش یافت. به گفته کاپلن:

«مردم بیشتر از قبل تمایل دارند درباره خودشان بگویند. این نشان می‌دهد که سفر چیزی فراتر از جابجایی فیزیکی است؛ سفری به سوی ارتباط انسانی.»

پشتیبانی هوشمند با هوش مصنوعی

مطابق با اظهارات مدیرعامل، کاپلن نیز اشاره کرد که Airbnb از هوش مصنوعی برای پشتیبانی کاربران استفاده می‌کند. در آینده، این دستیار هوشمند نقش یک دستیار سفر کامل را ایفا خواهد کرد که نه‌تنها پاسخ سؤالات را می‌دهد، بلکه ایده‌هایی برای برنامه‌ریزی سفر ارائه می‌دهد.

اوایل این ماه، چسکی از دستیار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Airbnb رونمایی کرد. برخلاف نسخه قبلی که کاربر را به مقالات پشتیبانی هدایت می‌کرد، این نسخه مستقیماً در چت به سؤالات پاسخ می‌دهد.

فعلاً این قابلیت فقط برای کاربران انگلیسی‌زبان ساکن آمریکا فعال شده، اما تا پایان ماه در این کشور به‌طور کامل در دسترس قرار می‌گیرد. طبق گفته کاپلن، در ادامه سال، این ویژگی به سایر کشورها و زبان‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

قابلیت‌هایی مانند پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده و دکمه‌های اقدام سریع (مثلاً لغو رزرو) نیز به زودی به این دستیار هوشمند افزوده می‌شوند.

نسخه جدید اپلیکیشن و وب‌سایت Airbnb هم اکنون برای کاربران سراسر جهان عرضه شده است.(سرویس Airbnb به‌طور رسمی در ایران فعال نیست.)

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×