Airbnb مجموعهای از امتیازات جدید را برای میزبانان ارائه میکند
به گزارش اپ خونه، Airbnb بیش از ۴ میلیون میزبان دارد که محل اقامت و تجربیات خود را در پلتفرم خود مدیریت می کنند. اکنون، از آنجایی که به نظر میرسد رزروهای بیشتری داشته باشد، در جستجوی موارد بیشتری است. پس از معرفی یک طراحی مجدد بزرگ برای مشتریان در اوایل سال جاری، Airbnb اکنون توجه خود را به بهبود تجربه میزبانهای جدید و موجود معطوف کرده است. امروز، ویژگیهای پرداخت، و ابزارهای بیمه بهبود یافته را راهاندازی میکند.
علاوه بر این، در سرتاسر آمریکای شمالی نیز فناوری ضد مهمانی اعلام شده قبلی خود را برای جلوگیری از رزروهای مخرب خود به کار می گیرد.
حرکتهای Airbnb به دنبال رشد سه ماهه گذشته انجام میشود، اما در میان بادهای مخالف چالش برانگیز زیادی برای سفر به طور کلی انجام میدهد.
جهان از تحمل یک بیماری همه گیر به مقابله با بحران اقتصادی رسیده است و Airbnb بین آن سنگ و مکان سخت کار می کند. در سال ۲۰۲۰، این یکی از اولین شرکتهای بزرگ فناوری بود که کارمندان خود را کاهش داد زیرا متوجه شد که چگونه تجارت وابسته به سفر خود را در طول تعطیلیهای مسافرتی و سفارشهای سرپناه در محل اداره کند. اکنون، باید به راههایی بیاندیشد که ابزارها و خدمات خود را به بازاری مرتبط کند که ممکن است به دلایل دیگر نخواهند برای جابهجایی پول خرج کنند: برای اینکه بیشتر از بودجه آگاه باشند.
با میزبانی، Airbnb در حال تبدیل آن به برنامه ای برای کسب درآمد بیشتر است.
برایان چسکی، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، برایان چسکی در مصاحبه ای با ما گفت: «امروز، درست مانند دوران رکود بزرگ در سال ۲۰۰۸، مردم به ویژه علاقه مند به کسب درآمد اضافی از طریق میزبانی هستند. به همین دلیل است که ما راه آسانی را برای میلیون ها نفر برای Airbnb خانه هایشان معرفی می کنیم.»
اما این یک علم کامل نیست: سه ماهه گذشته شرکت اعلام کرد که شبها و تجربههای رزرو شده ۲۵ درصد افزایش یافته است، با ارزش رزرو ناخالص ۳۱ درصد. اما میزبانهای موجود از کاهش رزرو هر میزبان شکایت کردهاند، بخشی به دلیل افزایش تعداد میزبانها و بخشی به دلیل وضعیت اقتصادی در سراسر جهان.
به طور کلی، به نظر می رسد هدف Airbnb این باشد: در حالی که خورشید می تابد، یونجه درست کنید. به این معنا که اکنون هاست ها را اضافه کنید در حالی که مردم مشتاق تلاش برای کسب درآمد اضافی هستند، به طوری که پلتفرم به طور کلی در آینده خود را از نظر دارایی با کمبود مواجه نکند، یا همانطور که اغلب توضیح داده می شود با محدودیت عرضه مواجه نشود.
چسکی گفت: «یکی از کارهایی که من نمیخواهم انجام دهم این است که به دوران محدودیت عرضه برسم. ما تقاضای زیادی را پیشبینی میکنیم. ما در تلاش هستیم تا از آن جلوتر برویم.»
با این حال، او از این سوال که این برای خود Airbnb چه چیزی را به همراه دارد طفره رفت، به ویژه اینکه آیا در میان موج فعلی کاهش مشاغل، که صدها هزار کارمند فناوری را در سراسر همتایان Airbnb بیکار کرده اند، افراد بیشتری را اخراج می کند یا استخدام می کند.
وی گفت: «ما ۶۰۰۰ کارمند داریم و ۳.۳ میلیارد دلار برای جریان نقدی رایگان انجام دادیم. در ۱۲ ماه گذشته، ما نزدیک به نیم میلیون دلار جریان نقدی رایگان به ازای هر کارمند تولید کرده ایم. و ما بیش از یک میلیون دلار درآمد به ازای هر کارمند ایجاد می کنیم. بنابراین ما واقعاً کوچک هستیم.»
میزبانی از میزبانان
Airbnb سال گذشته یک گردش کار جدید را راه اندازی کرد تا به راحتی میزبان های جدید را نصب کند. اکنون یک ویژگی جدید به راهاندازی Airbnb اضافه میکند که کاربران جدید را با سوپرهاستها جفت میکند تا آنها را در فرآیند راهاندازی و میزبانی راهنمایی کند. Airbnb گفت که ۱۵۰۰ سوپرهاست – کسانی که حداقل ۱۰ رزرو یا ۱۰۰ شب رزرو داشته اند، با رتبه ۴.۸ یا بیشتر – تا کنون برای “سفیران” ثبت نام کرده اند. برای زمینه، Airbnb امروز ۹۸۰۰۰۰ سوپرهاست فعال دارد. جالب خواهد بود که ببینید چند نفر از آنها ثبت نام می کنند.
میزبانهای جدیدی که نمایه ایجاد میکنند میتوانند از طریق ایمیل، پیامها یا چت ویدیویی/صوتی با پشتیبانی تخصصی تماس بگیرند – یا اکنون با یک سوپرهاست مجاور که دارای نوع مشابهی است مطابقت دهند. سوپر هاست ها می توانند به لیست ها دسترسی داشته باشند تا به طور مستقیم آنها را تغییر دهند.
لازم به ذکر است که سوپرهاست ها از مهربانی قلبشان کمک نمی کنند. آنها می توانند از انجام این کار انتظار کمی افزایش درآمد داشته باشند، بین ۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای هر میزبان پس از بررسی اولین مهمان میزبان جدید.
حفاظت از میزبان
یکی از عوامل گیتینگ برای جذب میزبان و فعالیت میزبانی در Airbnb، موضوع حفاظت است، هم از نظر اینکه چه کسی رزرو می کند و چه اتفاقی می افتد اگر مشکلی پیش بیاید. اولین مورد، دستیابی به یک تغییر است، که در آن مدیران فهرست جدید اکنون می توانند در دسترس بودن اولیه را فقط برای مهمانان با تجربه (کسی که حداقل سه رزرو دارد و هیچ اعتصابی علیه آنها وجود ندارد) محدود کنند، نه اینکه پس از رزرو، بررسی شوند.
علاوه بر این، Airbnb در حال افزایش محدودیت AirCover – برنامه محافظت از آسیب آن برای میزبان ها که سال گذشته معرفی شد – از ۱ میلیون دلار به ۳ میلیون دلار افزایش می دهد. حفاظت جدید همچنین خسارات وارده به خودرو و قایق، حیوانات خانگی، و هنرها و اشیاء با ارزش مانند هنرهای زیبا، نقاشی، جواهرات، و اشیاء کلکسیونی را با ارزش تخمینی پوشش خواهد داد.
مبلغ پرداختی
علاوه بر ویژگیهای بیشتر برای کمک و محافظت از میزبانها، Airbnb تمرکز خود را بر نتیجه نهایی میزبانها نیز بیشتر میکند: یعنی نحوه پرداخت آنها.
در حال معرفی یک ویژگی جدید به نام پرداخت سریع در ایالات متحده است – که توسط خود Airbnb توسعه یافته است – برای پرداخت وجوه کمتر از ۳۰ دقیقه به میزبان هایی که روش پرداخت ویزا یا مسترکارت را ثبت کرده اند. این شرکت ۱.۵٪ کارمزد با سقف ۱۵ دلار در هنگام راه اندازی دریافت می کند.
این روش بسیار سریعتر از سایر سیستمهای پرداخت مانند حسابهای بانکی یا PayPal است که میتواند از یک تا هفت روز کاری طول بکشد – و به نظر میرسد تکراری در آزمایشی از سالها پیش برای پرداخت نیمی از پول به میزبانهای منتخب سه روز پس از دریافت مهمانان است. ملک خود را رزرو کردند.
Airbnb قبلاً راهحلهای داخلی برای رسیدگی به چندین ارز و روشهای پرداخت دارد، اما Chesky گفت Airbnb میخواهد کارهای بیشتری با پرداختها انجام دهد.
«ما یک شرکت پرداخت نیستیم، اما نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار را از طریق پلتفرم خود در ۲۲۰ کشور و ۶۰ ارز مدیریت می کنیم. ما در هر مقطع زمانی میلیاردها دلار پول نقد نگهداری می کنیم. ما همچنین مجوزهای انتقال پول را در هر ایالت در ایالات متحده داریم. پرداخت ها یکی از کم ارزش ترین صلاحیت های اصلی در Airbnb است و من فکر می کنم که می توانیم کارهای بیشتری با آن انجام دهیم.» وی افزود که انتقال مستقیم به حسابها، دور زدن کارتها و در نتیجه کارمزد کارت، میتواند یکی از حوزههای مورد بررسی باشد.
این شرکت همچنین به راهحلهای پرداخت بهتر در کشورهایی مانند هند و برزیل، و همچنین کشورهایی که دریافت پول در آنها سختتر است، فکر میکند. وقتی از ما پرسیدیم که آیا این می تواند به معنای یک کیف پول آینده باشد، چسکی گفت: “چیزی است که ما کاملاً به آن نگاه می کنیم.”