Amberflo می خواهد قیمت SaaS را با استفاده اندازه گیری شده تغییر دهد
به گزارش اپ خونه، در طول سالها قیمتگذاری نرمافزار از مجوزهای صندلی سفت و سخت برای نرمافزارهای قدیمی اولیه به اشتراکهایی با قیمتهای سطحی تغییر کرده است، زیرا نرمافزار در اوایل قرن حاضر به فضای ابری منتقل شد.
دومی به تغییر طرز فکر ما در مورد قیمت گذاری و درآمد کمک کرد.
پونیت گوپتا، بنیانگذار و مدیر عامل Amberflo فکر می کند که راه بهتری برای فکر کردن در مورد قیمت نرم افزار وجود دارد، نه بر اساس صندلی ها یا ردیف های اشتراک، بلکه بر اساس استفاده واقعی است.
این نیاز به یک زیرساخت قیمت گذاری برای اندازه گیری تمام تعاملات مختلف با محصول دارد. گوپتا آمبرفلو را شروع کرد تا این ابزار را بسازد تا قیمتگذاری گرانولار را در دسترس هر شرکتی قرار دهد.
امروز، این شرکت چند نقطه عطف را اعلام کرد. برای شروع، مجموعاً ۲۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است که شامل یک دور اولیه ۵ میلیون دلاری که قبلاً اعلام نشده بود و یک سری جدید ۱۵ میلیون دلاری سری A. علاوه بر این، این شرکت امروز پلتفرم Amberflo را به طور کلی در دسترس قرار می دهد.
گوپتا زمانی که در AWS از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ کار می کرد، ایده اندازه گیری را در عمل دید و این ایده در ذهن او ماندگار شد که این رویکردی است که بسیاری از شرکت ها می توانند از آن سود ببرند.
“من فرصتی برای ساخت این سرویسها داشتم [زمانی که در AWS بودم] و این سرویس مشترک داخلی را دیدم که اندازهگیری نام داشت. هر زمان که سرویسی می ساختیم، باید به پشته اندازه گیری متصل می شدیم.”
در سال ۲۰۲۰، گوپتا Amberflo را راه اندازی کرد تا یک پشته اندازه گیری به عنوان سرویسی بسازد که هر مشتری می تواند از آن استفاده کند. او فکر می کند که باید به ویژه برای شرکت های رشد رهبری محصول (PLG) جذاب باشد.
«اگر شما یکی از آن شرکتهای PLG هستید، ما به شما یک پلتفرم بومی ابری و نسل بعدی ارائه میدهیم که ابزارهایی را در اختیار شما قرار میدهد تا در آن کارآمد باشید. و سپس به طور خاص، این ابزار اجازه می دهد تا مدل قیمت گذاری مبتنی بر استفاده خود را راه اندازی کنید.
در حالی که ما عادت کردهایم شرکتها نرمافزار را برای درک چیزهایی مانند عملکرد برنامه، بارگذاری صفحه یا ناهنجاریهای نرمافزار اندازهگیری کنند، این بهطور خاص برای اندازهگیری مصرف منابع طراحی شده است.
با این نوع اندازهگیری، شرکتها میتوانند استفاده را در یک سطح دانهبندی تا هر تراکنش، تماس API یا منبع مورد استفاده دنبال کنند.
گوپتا فکر میکند که این میتواند طرز فکر ما در مورد قیمتگذاری را تغییر دهد، زیرا دادههایی را در اختیار شما قرار میدهد که بر اساس آن قیمتگذاری خود را به روشی بسیار دقیق با مستنداتی برای پشتیبانگیری از آن، پایهگذاری کنید.
همچنین اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که دقیقاً از نرم افزار استفاده می کنند را به شما می دهد، چیزی که به گفته او معمولاً در قیمت اشتراک نمی بینید، زیرا پس از فروش تعداد معینی مجوز، انگیزه کمی برای دانستن میزان استفاده وجود دارد.
«در دنیای اشتراک، هیچکس میزان استفاده را ردیابی نمیکند. شرکتها در واقع از ردیابی استفاده محروم میشوند. اگر من شما را برای ۱۰۰ کاربر ثبت نام کرده ام، و شما برای ۱۲ ماه اول برای ۱۰۰ کاربر به من پول پرداخت کرده اید، چرا باید آن را پیگیری کنم و به شما بگویم که تنها ۳۶ نفر از آن برای سه ماه اول استفاده از محصول استفاده کرده اند. ? من این کار را نمیکنم.»
او میگوید، قیمتگذاری استفاده همچنین راهی را به شرکتها میدهد تا به همکاری با مشتریان ادامه دهند، که در غیر این صورت ممکن است از بین بروند.
همانطور که گوپتا اشاره میکند، در دنیای اشتراک دودویی انتخاب مشترک یا لغو اشتراک وجود دارد، در حالی که با قیمتگذاری مبتنی بر استفاده، مشتری میتواند بهجای اینکه محصول را بهطور کلی کنار بگذارد، استفاده مجدد را دریافت کند و او این را یک مزیت بزرگ میداند به خصوص در مواقعی مانند این که CIOها به دنبال محصولات غیر ضروری برای برش هستند.
این استارتآپ در حال حاضر ۱۲ کارمند دارد، اما قصد دارد در سال آینده با کمک مالی جدید که به این رشد کمک میکند، تعداد خود را چهار برابر کند.
همانطور که او کارمندانی را به شرکت اضافه می کند، سعی می کند یک محل کار متنوع بسازد، اما اذعان می کند که چالش برانگیز است.
او گفت:
«این چیزی است که ما به آن فکر میکنیم، و به آن توجه میکنیم، اما صادقانه بگویم، ما در حال حاضر آن نوع اهرمها و تجملاتی برای نهادینه کردن آن به عنوان یک موضوع فرآیندی نداریم.»
وی افزود که “این شرکت اولین استخدام کننده خود را در این هفته وارد می کند، که می تواند کمک کند، و یکی از سرمایه گذاران آن، Norwest Venture Partners، با او در مورد ایجاد تنوع به عنوان یک ارزش اصلی صحبت کرده است و او قصد دارد آن را به عنوان شرکت جدی بگیرد. رشد می کند.”
این بذر ۵ میلیون دلاری توسط Homebrew رهبری شد، در حالی که ۱۵ میلیون دلار سری A توسط Norwest Venture Partners رهبری شد. اپراتور کلکتیو نیز شرکت کرد.