Audible در حال آزمایش دسترسی پشتیبانی شده توسط تبلیغات برای انتخاب عناوین برای افراد غیرعضو است
به گزارش اپ خونه، شرکت کتابهای صوتی متعلق به آمازون در صفحه راهنمای وبسایت خود فاش کرد که Audible در حال آزمایش دسترسی با پشتیبانی آگهی به عناوین منتخب برای افراد غیرعضو است .
این شرکت تأیید کرد که این آزمایش بسیار محدود است و برای اعضای پولی اعمال نمی شود. این خبر ابتدا توسط Marketing Brew گزارش شد .
این حرکت نشان میدهد که شرکت ممکن است در حال بررسی امکان عضویت مبتنی بر آگهی باشد. Audible از اظهار نظر در مورد هر طرح خاصی خودداری کرد.
این آزمون شامل کتاب های صوتی، پادکست ها و نسخه های شنیدنی است. Audible میگوید که این آزمایش برای زیربخش محدودی از عناوین در پلتفرم آن اعمال میشود.
ارائه دهندگان محتوا از این تغییر مطلع شدند و به آنها فرصت انصراف از تبلیغات داده شد.
کاربرانی که بخشی از این آزمون هستند، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، در مجموع هشت آگهی را خواهند شنید.
Audible میگوید اقدامات بیشتری را برای اطمینان از اینکه تبلیغات در مدت زمان کوتاهی به دفعات زیاد شنیده نمیشود، انجام داده است.
در صفحه راهنمای شرکت در مورد این آزمون آمده است:
«Audible به بهینهسازی مداوم نحوه ارائه برنامههای صوتی به شنوندگان در همه جا اختصاص دارد . Audible هر از گاهی محصولات و خدمات جدید را آزمایش می کند تا دانش در مورد نیازهای در حال رشد مشتریان و شرکای خود را به دست آورد.»
Audible تایید کرد که این آزمایش را در چند منطقه مختلف انجام می دهد، اما مشخص نکرد کدام یک. ما می دانیم که ایالات متحده یکی از این مناطق است، با توجه به اینکه صفحه راهنما در وب سایت ایالات متحده این شرکت منتشر شده است.
این شرکت در حال حاضر یک طرح عضویت Audible Plus را ارائه می دهد که هزینه آن ۷.۹۵ دلار در ماه است و شامل مجموعه ای از Audible Originals، کتاب های صوتی، آهنگ های خواب، برنامه های مدیتیشن و پادکست ها است.
Audible همچنین یک طرح Audible Premium Plus را ارائه می دهد که قیمت آن ۱۴.۹۵ دلار است و شامل همه چیزهای موجود در برنامه Plus خود علاوه بر یک عنوان در ماه از مجموعه گسترده ای از پرفروش ترین ها و نسخه های جدید است.
ممکن است Audible بخواهد پیشنهادات عضویت فعلی خود را با افزودن یک گزینه مبتنی بر تبلیغات ارزانتر و مقرون به صرفهتر به منظور رقابت با سایر شرکتهای کتاب صوتی، از جمله شرکتهای تازه وارد مانند Spotify افزایش دهد.
Spotify که عمدتاً برای موسیقی و پادکست شناخته می شود، در سال ۲۰۲۱ با خرید توزیع کننده کتاب های صوتی دیجیتال Findaway به صنعت کتاب های صوتی گسترش یافت .
Spotify مانند Audible، نیز ممکن است به دنبال گنجاندن تبلیغات در سرویس خود باشد، همانطور که داون اوستروف، مدیر ارشد محتوای Spotify در سال گذشته در جریان رویداد روز سرمایهگذار شرکت گفت که این سرویس استریم “به دنبال آوردن درآمد از تبلیغات به کتابهای صوتی است.”
این شرکت از آن زمان تاکنون هیچ جزئیات بیشتری را در این زمینه به اشتراک نگذاشته است.
شایان ذکر است که این اولین باری نیست که Audible امکان تبلیغات در پلتفرم خود را بررسی می کند، زیرا این شرکت چند سال پیش تایید کرده بود که در حال آزمایش تبلیغات است، اما با آنها به صورت زنده منتشر نشد.