» استارتاپ » Bento با پشتوانه Sequoia می خواهد چیزی بیش از یک ابزار پیوند در بیو برای سازندگان باشد
Bento
استارتاپ

Bento با پشتوانه Sequoia می خواهد چیزی بیش از یک ابزار پیوند در بیو برای سازندگان باشد

بهمن 26, 1401 2۰13

به گزارش اپ خونه، به اندازه تعداد پیوندهایی که معمولاً در صفحات خود نمایش می دهند، ابزارهای پیوند در بیو برای سازندگان وجود دارد.

اما یک مورد دیگر به آن اضافه شده است. استارت‌آپ Bento که توسط Sequoia پشتیبانی می‌شود ، ابزار خود را راه‌اندازی می‌کند تا به کاربران اجازه دهد آثار خود را به شیوه‌ای زیبا در هر دو دسکتاپ و موبایل نمایش دهند.

Bento که در چند ماه گذشته تحت نسخه بتا بسته بود، اکنون همه کاربران را می پذیرد. در حال حاضر، این سایت صفحاتی با طراحی خوب با گزینه هایی برای تغییر اندازه و سازماندهی مجدد ابزارک ها به راحتی ارائه می دهد.

خوبی این است که شما فقط باید به صفحات مختلف لینک اضافه کنید و سایت یک پیش نمایش غنی برای شما ایجاد می کند. این امر باعث می‌شود افراد جدا از پیوند دادن به یک صفحه عمومی مانند نمایه لینکدین، بخش‌های خاصی از کار خود را برجسته کنند.

این استارت‌آپ می‌گوید در حالی که ویژگی‌های تولید لینک در سایر پلت‌فرم‌های لینک در بیو موجود است، افزودن لینک‌ها و جابجایی ویجت‌ها را حتی در موبایل آسان‌تر کرده است. کاربران همچنین می توانند از سایت دسکتاپ برای ویرایش طرح موبایل خود استفاده کنند.

این سایت برخی سفارشی‌سازی‌ها را برای پیش‌نمایش پیوندها ارائه می‌کند، مانند نمایش سه شغل آخر از نمایه لینکدین، چند عکس آخر از اینستاگرام و آخرین پروژه‌های GitHub.

برنامه بلند مدت Bento این است که به مردم اجازه دهد محتوای آن صفحات را مصرف کنند. به عنوان مثال، در آینده، کاربرانی که از یک صفحه بازدید می کنند، می توانند یک ویدیوی YouTube را بدون خروج از سایت پخش کنند.

در حال حاضر، اگر سازندگان بخواهند ویدیویی را در صفحه Bento خود نشان دهند، می توانند به جای پیوند، فایلی را در سایت آپلود کنند.

ایده پشت محصول

Bento مستقر در زوریخ توسط سلیم بنیات و موگیب حسن تأسیس شده است. بنیات قبلا RosieReality را ساخته بود ، استارتاپی که بر روی فناوری واقعیت افزوده کار می‌کرد و حسن اولین استخدام‌کننده شرکت بود. شرکت AR در سال ۲۰۲۰ خریداری شد، اما بنیانگذاران نگفتند توسط چه کسی خریده شد.

بنیات و حسن ساخت Bento را در ماه مه ۲۰۲۲ آغاز کردند تا از سازندگانی که می‌خواهند با کمک به درک و رشد مخاطبان خود از طریق اینترنت امرار معاش کنند، حمایت کنند.

“من و موگیب به یک تغییر نسلی در نحوه کارمان اعتقاد داریم. دوری از کار در شرکت‌های بزرگ و بیشتر به سمت راه‌اندازی مشاغل خلاق و برندهای شخصی. با Bento ، ما می خواهیم از این تغییر حمایت کنیم. ما به شدت احساس می کنیم که افراد خلاق و شجاع را برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار خود توانمند کنیم.”

بنیانگذاران بر این باورند که بسیاری از ابزارهای موجود در بازار فقط به عنوان مسیریاب برای سایر پلتفرم ها عمل می کنند. آن‌ها می‌خواهند Bento مقصدی برای سازندگان باشد که در آن بتوانند آثار خود را میزبانی کنند، مخاطبان خود را افزایش دهند و همچنین درآمد کسب کنند.

بنیات گفت که ابزارهای پیوند در بیو اغلب فقط مشتریان را به پلتفرم های دیگر هدایت می کنند، جایی که سازندگان ممکن است ابزارهایی برای توزیع یا کسب درآمد نداشته باشند.

دلیل آن این است که پلتفرم‌های اجتماعی به جای اینکه به سازندگان کمک کنند ارزش استخراج شده به ازای هر دنبال‌کننده را به حداکثر برسانند، بر CTR‌های تبلیغاتی تمرکز می‌کنند.

انگیزه های بسیار نادرست وجود دارد. سازندگان نه صاحب مخاطبان خود هستند و نه ابزاری برای درگیر شدن با آنها. همه چیز توسط الگوریتم‌هایی که برای تعامل در سطح پلتفرم بهینه می‌شوند، کاهش می‌یابد.

شرکت

این استارت‌آپ ۱.۶ میلیون دلار در یک دور اولیه به رهبری Sequoia Arc همراه با مشارکت شبکه NextBlue و Gaingels جمع‌آوری کرده است.

Bento رقابت زیادی در فضای ابزارهای لینک در بیو دارد. Linktree در حال حاضر یک غول در فضا است. سال گذشته، این استارت‌آپ مستقر در استرالیا با کمک مالی ۱۱۰ میلیون دلاری سری C به یک تک شاخ تبدیل شد .

از دیگر رقبا می توان به Beacon و CRV با پشتوانه a16z و Snipfeed با پشتیبانی Crossfeed Ventures اشاره کرد .

شرکت لایتریکز مستقر در اسرائیل که شهرت برنامه Facetune است و استارت‌آپ استریم لایو استریم لایو نیز ابزارهای پیوند در بیو خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

اگر فکر می کنید این لیست کافی نیست، Shorby ، Milkshake ، Tap.bio ، lnk.bio ، لینک در پروفایل ، bio.fm  و Campsite وجود دارد . بنابراین به طور کلی فضای بسیار شلوغی است.

تفاوت اصلی این است که چگونه Bentoبه کاربران اجازه می دهد از صفحات خود درآمد کسب کنند. این شرکت می‌خواهد این فرآیند را با معرفی ابزارک‌هایی برای پذیرش کمک‌های مالی – که این هفته راه‌اندازی می‌شود – و ارائه محصولات آغاز کند. در ابتدا، Bentoاز این کمک‌ها کوتاهی نمی‌کند.

“تفکر این است – اگر به صاحبان Bento کمک کنیم تا معاملات و فروش را در Bento کارآمدتر انجام دهند، معتقدیم که شرکت در این موفقیت منصفانه است. این انگیزه های کاربران و ما را همسو می کند.”

در ماه‌های آینده، جدا از فعال کردن گزینه‌های کسب درآمد برای سازندگان، Bento می‌خواهد ویژگی‌هایی را آغاز کند که به آنها در ایجاد یک انجمن کمک می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×