» استارتاپ » Bigfoot استارتاپ کشف تجربه محلی، GenAI را به برنامه ریزی سریع آخر هفته اضافه می کند
بیگفوت
استارتاپ

Bigfoot استارتاپ کشف تجربه محلی، GenAI را به برنامه ریزی سریع آخر هفته اضافه می کند

تیر ۳۱, ۱۴۰۳ 1۰5

به گزارش اپ خونه، استارت‌آپ کشف تجربیات محلی مستقر در کالیفرنیا، Bigfoot ، امیدوار است افزودن یک رابط مکالمه به وب‌سایت برنامه‌ریز آخر هفته‌اش – به شکل یک چت ربات هوش مصنوعی که نام تجاری Littlefoot را دارد ، که هفته گذشته راه‌اندازی شد – حس شخصی‌تری به آن بدهد و در عین حال کار را آسان‌تر کند.

الکس وارد، یکی از بنیانگذاران، توضیح می دهد که ایده این است که احساس چت کردن با یک “دوست آگاه” را دوباره ایجاد کنیم.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق متن پشت سر هم با عرضه رویدادهای محلی، مکان‌های فعالیت یا گزینه‌های زندگی شبانه در Bigfoot درگیر شوند – که باعث می‌شود به راحتی از هوش مصنوعی خواسته شود تا توصیه‌های مربوطه را برای سرگرمی آخر هفته ارائه دهد.

در حالی که این ایده جدید نیست – به عنوان مثال، Airbnb غول اقامتگاه های مسافرتی، کشف تجربه را برای بهترین بخش از یک دهه ارائه کرده است – تیم Bigfoot معتقد است هنوز فرصتی برای ایجاد یک نام تجاری حول یک ابزار برنامه ریزی فعالیت آخر هفته بهتر وجود دارد که به اوقات فراغت محلی پاسخ می دهد.

پلتفرم‌های اصلی بیشتر بر سفر و تجربه راهنمایی متمرکز هستند .

Bigfoot در اواخر سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد و با جذب سرمایه اولیه از برخی فرشتگان تجاری و چند شرکت VC در مراحل اولیه، شروع به کار کرد.

این شرکت می گوید که یک خط تامین بیش از ۱۲۰۰۰۰ رویداد، رستوران، تفریحات شبانه، ورزش، فعالیت های خارج از منزل و موارد دیگر در ۱۶۰ شهر ایجاد کرده است. آنها از طریق جستجوی متمرکز بر دسته در وب سایت آن به نمایش گذاشته می شوند.

جدیدترین ویژگی افزوده شده به محصول آن، توانایی کاربران برای درگیر شدن با عرضه ایده‌های آن برای کارهایی است که می‌توانند به صورت محلی از طریق یک چت ربات هوش مصنوعی با مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، از جمله فناوری هوش مصنوعی Anthropic، OpenAI و Perplexity انجام دهند.

وارد، یکی از سه نفر از کارکنان سابق Airbnb پشت Bigfoot، تأیید می کند که ویژگی رابط GenAI اساساً عرضه مجدد محصول است.

استفاده از پلتفرم کشف تجربیات و رویدادهای محلی استارت‌آپ پس از راه‌اندازی این محصول در نیویورک و زمانی که این محصول در نیویورک به فروش می‌رساند، در حدود ۳۰۰۰۰ کاربر ماهانه رسید.

این تیم برای ادامه دادن به سمت چشم انداز بزرگ خود نیاز به تأمین بودجه اولیه دارد: اکتشاف محلی که پلتفرمی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کند تا ترافیک بیشتری را جذب کنند.

او گفت: «در اوج بازاریابی ماهانه حدود ۴۰ درصد رشد داشتیم. بنابراین ما به نوعی ثابت کردیم که علاقه واقعی به این نوع محصول وجود دارد. اما ما نمی‌توانستیم به صرف بازاریابی ادامه دهیم. ما می‌خواستیم روی تولید یک محصول تمرکز کنیم. ما بازخوردهای ثابتی را از کاربران اولیه آلفا شنیدیم…این که چیزی که آنها می‌خواستند ببینند این محصول بود که در آن می‌توانید اساساً با Littlefoot صحبت کنند، همانطور که با آن دوست آگاه صحبت می‌کنند.»

هر کسی می‌تواند از ابزاری مانند ChatGPT OpenAI یا موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity بخواهد تا آخر هفته‌ای پر از فعالیت را در نیویورک یا مادرید برایشان برنامه‌ریزی کند و فوراً یکسری پیشنهادات را دریافت کند.

اگرچه این ابزارهای هوش مصنوعی همه منظوره معمولاً توصیه های نسبتاً عمومی ارائه می دهند – واضح ترین چیزهای توریستی را انتخاب می کنند.

تیم Bigfoot بر این باور است که فرصتی برای انجام کار بهتر در زمینه کشف اوقات فراغت محلی وجود دارد و به لطف این ترکیبی از GenAI به علاوه بیش از ۵۰ منبع داده «معتمد» سرپرستی شده، کارهای جالب‌تر و مرتبط‌تر را به کاربر توصیه می‌کند.

از نظر بخش، منبعی که به توصیه‌های برنامه آخر هفته آن‌ها کمک می‌کند، محتوای اصلی را که می‌توانند از طریق APIها، مانند داده‌های Google Maps، به منابع غیرعادی‌تر مانند وبلاگ‌های تخصصی پیاده‌گردی دسترسی داشته باشند، در بر می‌گیرد.

این ایده ترکیبی است که Littlefoot را قادر می‌سازد تا توصیه‌هایی را ارائه دهد که چندان بی‌معنی نیستند.

“ما از بیش از ۵۰ منبع مختلف، منابع قابل اعتماد، در سراسر جهان برای عرضه استفاده می کنیم. ما همچنین از Perplexity برای کمک به افزایش عرضه خود استفاده می کنیم. ما به API Perplexity متصل هستیم.”

«واقعیت این است که بسیاری از این[دانش محلی عالی در ذهن، یا در پین‌های Google Maps افرادی است که این چیزها را ذخیره می‌کنند. بنابراین، ما به بهبود و بهتر شدن در مورد این عرضه انتخاب شده ادامه می دهیم.»

“اما برای ما هسته اصلی در مورد عرضه انتخاب شده است. چیزی که در آینده می‌سازیم، امکان اتصال Google Maps API شماست، به طوری که اگر پین‌های Google را ذخیره کنید، اضافه کردن مجموعه‌ها را ساده می‌کنیم — مجموعه‌های جدیدی از کارهایی که باید انجام دهید یا ایجاد روزهای جدید پیرامون کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید.”

«همچنین می‌توانیم Spotify API خود را به هم وصل کنیم — بنابراین ما نسبت به نوع موسیقی مورد علاقه شما [مثلاً شخصی‌سازی توصیه‌ها برای کنسرت‌ها و سایر رویدادهای موسیقی محلی] احساس می‌کنیم و در نهایت، چیزی که ما در حال حاضر در آلفا داریم، توانایی ارسال یک یادداشت اپل یا یک گوگل مپ و ایجاد یک مجموعه کامل از فهرستی از چیزها است.»

این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که تجربه‌ای غنی را به کاربران ارائه دهد، تصاویری را برای نشان دادن رویدادها و فعالیت‌های توصیه‌شده و حتی نمایش ویدیوهای مربوط به TikTok ارائه می‌کند.

بنابراین، اساساً، این برعکس نمایش یک لیست متنی خشک و گلوله‌ای است که ممکن است اگر از ChatGPT بخواهید برای شما یک آخر هفته برنامه ریزی کند، دریافت کنید.

(البته، برخی از افراد در حالت برنامه ریزی آخر هفته ممکن است در واقع یک لیست اولیه را ترجیح دهند – این سطح از تراکم اطلاعات می تواند ارجاع متقابل پیشنهادات با منابع مورد اعتماد خود را آسان تر کند.)

با این حال همه ابزارهای هوش مصنوعی همه منظوره در سمت نمایشگر آنقدر خشک نیستند.

موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity برخی از تصاویر را به‌طور پیش‌فرض ارائه می‌کند، و به راحتی به منابع برای ارجاع آسان پیوند می‌دهد – زیرا این سرویس به طور مشابه بر تبدیل جستجوهای افراد به خلاصه‌های جذاب و حتی راهنمای بصری متمرکز است.

بنابراین تفاوت رقابتی در تجربه محصول در آنجا بیشتر یک گام کوچک است تا جهش بزرگ.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×