Blackbird مبلغ ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می کند تا ابزارهای مدیریت ریسک خود را گسترش دهد
به گزارش اپ خونه، Blackbird AI ، استارتآپی که نرمافزار مبتنی بر هوش مصنوعی را برای هوش ریسک توسعه میدهد، اعلام کرد که ۲۰ میلیون دلار در دور سرمایهگذاری سری B به رهبری Ten Eleven Ventures جمعآوری کرده است.
با رساندن مجموع جمع آوری شده Blackbird مستقر در نیویورک به ۳۰ میلیون دلار، این بخش همچنین مشارکت هایی از Dorilton Capital، Generation Ventures StartFast Ventures و Trousdale Ventures و همچنین سرمایه گذاران فرشته داشت.
وسیم خالد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در یک مصاحبه ایمیلی گفت:
«Blackbird از یک دیدگاه مشترک برای استفاده از فناوری برای منافع بیشتر جامعه متولد شد. با تشخیص اطلاعات نادرست به عنوان یکی از هشداردهنده ترین تهدیدهای جهانی قرن بیست و یکم، ما عمیقاً نگران سهولت هشدار دهنده ای بودیم که حتی تحصیل کرده ترین افراد در برابر گسترش دروغ های آنلاین و تئوری های توطئه تسلیم می شدند.»
Blackbird که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، ادعا میکند که اولین محصول آن – الگوریتمی برای انجام تحلیل شبکه و مدلسازی گروههای متخاصم – توسط وزارت دفاع ایالات متحده برای تجزیه و تحلیل تبلیغات آنلاین و تأثیرگذاری بر کمپینها در وبسایتهای پرمخاطب استفاده شده است.
زمانی که همهگیری کرونا شیوع پیدا کرد و قرارداد وزارت دفاع Blackbird را کاهش داد، Blackbird تمرکز خود را به شرکت معطوف کرد و سیستمهای پشتیبان خود را به طور قابل توجهی گسترش داد و ابزارهایی برای دریافت و عادیسازی متن، تصویر، ویدئو و دادههای صوتی از رسانههای اجتماعی، رسانه ها، اخبار،وب تاریک و جاهای دیگر اضافه کرد.
برای سازمانها،Blackbird تلاش میکند حملات سایبری اطلاعاتی را که علیه آنها انجام میشود، مانند کمپینهای انبوه دیپ فیک شناسایی کند و تیمهای فناوری اطلاعات را به تواناییهایی برای مقابله با عملیات نفوذ مجهز کند.
با استفاده از Blackbird، کاربران میتوانند جزئیاتی مانند الگوهای اشتراکگذاری محتوا بازیگران خاص یا روایتهایی را که در بحثهای فعال ظاهر میشوند، بررسی کنند.
Blackbird تجسمهای نقشه حرارتی از نحوه جریان روایتها – از جمله روایتهای سمی (مثلاً آنهایی که شامل سخنان نفرتانگیز است) – در رسانههای اجتماعی ارائه میکند، حسابهای رباتمانند را علامتگذاری میکند و مشخص میکند که چگونه افراد برجسته مانند اینفلوئنسرها بر آن جریان تأثیر میگذارند.
Blackbird ادعا می کند که می تواند تأثیرگذاران کلیدی را در میان گروه های مختلف مردم کشف کند و چگونگی گسترش یک روایت را در طول زمان ترسیم کند.
خالد گفت:
«Blackbird رهبران را قادر میسازد تا به سرعت با اطلاعات نادرست مقابله کنند، شکایات تهاجمی را کاهش دهند و از واکنشهای متقابل جلوگیری کنند و آنها را آگاه و فعال قرار دهند.
فراتر از کاهش تهدید، Blackbird با نگه داشتن انگشت روی نبض صنعت، ردیابی رقبا و پرورش روابط رسانه ای، رشد کسب و کار را نیز تقویت می کند. اثربخشی استراتژیهای ارتباطی را اندازهگیری میکند و بینشهای عملی برای اصلاح ارائه میکند.»
البته این خیلی امیدوار کننده است. ما نمیتوانیم از دقت پلتفرم Blackbird صحبت کنیم، زیرا این فرصت را نداریم که خودمان آن را آزمایش کنیم.
آنچه انکارناپذیر است این است که الگوریتم ها کامل نیستند. الگوریتم های یادگیری ماشینی هنوز برای به دست آوردن درک کل نگر از کلمات در زمینه تلاش می کنند. پیچیده شدن چالش، پتانسیل سوگیری برای خزش در الگوریتم ها است.
اما حتی اگر آنطور که خالد ادعا میکند، عملکرد خوبی داشته باشد، Blackbird در فضای شهرت و اطلاعات ریسک تنها نیست. رقبا عبارتند از Graphika ، Logically و Cyabra که در اکتبر ۲۰۲۱ ۵.۶ میلیون دلار جمع آوری کردند.
خوشبختانه برای Blackbird ، این بازار به اندازه کافی بزرگ است که بتواند طیف وسیعی از فروشندگان را پشتیبانی کند.
بر اساس یک برآورد، بخش نرم افزار مدیریت ریسک تا سال ۲۰۳۰ می تواند ۸۶.۵۳ میلیارد دلار ارزش داشته باشد — از ۲۷.۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بسیار بیشتر است.
گزارش جداگانه Deloitte نشان داد که بیش از نیمی از شرکت ها قصد دارند با سرمایه گذاری در فناوری هایی مانند تحلیل و برند، ریسک شهرت را برطرف کنند.
Blackbird تعداد مشتریانش را فاش نمی کند. اما خالد ادعا می کند که تهدید فزاینده ناشی از اطلاعات نادرست برای تجارت مفید بوده است.
او ادامه داد:
«اطلاعات نادرست، در دنیای به هم پیوسته ما، فقط گسترش نمییابد، بلکه تاخت و تاز میکند و اعتبار و عملیات یک سازمان را ویران میکند و اجازه دهید با آن روبرو شویم، جهان از غیرقابل پیش بینی شدن کمتر نمی شود. در همین غیرقابل پیش بینی بودن است که Blackbird قدرت خود را پیدا می کند.»