اخبار اینترنت

Bluesky سرویس ۸ میلیون دلاری و اولین سرویس پولی خود، دامنه های سفارشی را اعلام کرد

به گزارش اپ خونه، ساعاتی قبل از اینکه متا رقیب مورد انتظار خود در اینستاگرام، Threads را راه اندازی کند، رقیب دیگر توییتر – Bluesky – از بودجه اضافی و اولین سرویس پولی خود خبر می دهد.

در یک پست وبلاگی، این شرکت به اشتراک گذاشت که در تابستان امسال، زمانی که از یک LLC با منافع عمومی به یک شرکت سود عمومی C تبدیل شد، سرمایه اولیه را جمع آوری کرده است که مجموعاً ۸ میلیون دلار است.

علاوه بر این، Bluesky اکنون یک سرویس پولی ارائه می دهد که سفارشی را ارائه می دهد. دامنه‌ها برای کاربران نهایی که می‌خواهند یک دامنه منحصربه‌فرد به عنوان دسته خود در سرویس داشته باشند.

این شرکت در اعلامیه خود خاطرنشان کرد که دور اولیه Bluesky توسط Neo ، یک شرکت تحت رهبری جامعه با شرکایی مانند بنیانگذار Code.org، علی پرتوی و وزیر سابق توییتر، سوزان زی، رهبری شد.

سرمایه گذاران فرشته مختلفی از جمله جو بیدا (همکار خالق Kubernetes)، باب یانگ از Red Hat، امجد مساد از Replit، امیر شوات، Heather Meeker، Jeromy Johnson، Automattic، Protocol Labs، سارا دراسنر، Katelyn Donnelly، به این دور ملحق شدند. علی ایوانز، استاو ارز، کریس نووا، براد فیتزپاتریک، عبداللی و دیگران به آن پیوستند.

این بودجه برای گسترش تیم Bluesky، مدیریت عملیات و هزینه‌های زیرساخت، و رشد پروتکل AT که برنامه Bluesky را تقویت می‌کند، استفاده خواهد شد.

پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که Bluesky در حال توسعه است، جایگزینی برای ActivityPub است – پروتکلی که رقیب غیرمتمرکز توییتر، Mastodon و به زودی برنامه Threads متا را تقویت می کند.

با این بودجه، Bluesky همچنین متعهد به یافتن مسیری رو به جلو برای درآمدزایی است و در پست وبلاگ اشاره کرد که “با استراتژی‌ها و سرویس‌های مختلف آزمایش می‌کند تا ببیند چه چیزی ارزش واقعی برای کاربران ما فراهم می‌کند، و به اشتراک‌گذاری آنچه ما ادامه می‌دهیم ادامه خواهد داد. همانطور که یک شبکه اجتماعی پایدار ایجاد می کنیم، یاد بگیرید.”

همچنین توضیح داد که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به طور سنتی برای رایگان ماندن برای کاربران نهایی بر تبلیغات متکی بوده‌اند، اما در این موارد، «کاربران تبدیل به محصول می‌شوند».

هدف Bluesky یافتن وسیله دیگری برای حفظ شبکه خود است که از خدمات پولی شروع می شود.

در این اطلاعیه آمده است:

«مدل کسب‌وکار Bluesky باید اساساً متفاوت باشد – ما یک شبکه اجتماعی عمومی هستیم و کدهای ما همگی منبع باز هستند، بنابراین در مورد داده‌ها هیچ خندقی نداریم.»

در ادامه می‌افزاید: «ما تصمیم گرفتیم پروتکلی بسازیم که در آن کاربران بتوانند داده‌های خود را داشته باشند و همیشه آزادی خروج داشته باشند، و این رویکرد به این معنی است که تبلیغات نمی‌تواند مدل کسب‌وکار غالب ما باشد.»

اولین سرویس پولی Bluesky دامنه های سفارشی خواهد بود که با مشارکت ثبت کننده دامنه محبوب Namecheap ارائه می شود.

قبل از این، Bluesky قبلاً این امکان را برای کاربران ارائه کرده بود که یک دامنه سفارشی را به عنوان دسته خود تنظیم کنند و تاکنون بیش از ۱۳۰۰۰ نفر از بیش از ۱۰۰۰۰۰ کاربر آن این کار را انجام داده اند.

با این حال، راه حل فعلی نیازمند آشنایی کاربران با ثبت کننده دامنه و تنظیمات DNS است.

در این پست توضیح داده شده است که سرویس جدید پولی با اجازه دادن به کاربران برای راه‌اندازی یک دامنه سفارشی در عرض چند دقیقه، فرآیند را ساده‌تر می‌کند.

در یک اطلاعیه جداگانه اما مرتبط ، Bluesky اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد سرویس پولی Namecheap با اجازه دادن به کاربران برای انتخاب نام دامنه مورد نظر خود و سپس پیوند آن به حساب Bluesky خود به اشتراک می‌گذارد.

این شرکت شرایط شراکت خود با Namecheap را فاش نکرد، اما این احتمالاً نوعی توافقنامه بازگشت سهام در خرید نام دامنه است.

Bluesky در پست وبلاگ خود و در یک سری پست‌های مرتبط به خود Bluesky می‌گوید که سرویس‌های دیگری را که می‌تواند در آینده برای کاربران بسته‌بندی کند را بررسی خواهد کرد، اما اشاره‌ای به این موضوع نکرد.

در روزهای اخیر، این شرکت با معرفی فیدهای سفارشی و دستورالعمل‌های تعدیل جدید، مجموعه ویژگی‌ها و سیاست‌های خود را گسترش داده است و ایده‌های خود را در مورد اعتدال و ایمنی برای بازخورد عمومی‌تر به اشتراک گذاشته است .

این مفاهیم پس از آن مطرح شد که این شرکت با انتقاد برخی از اعضای جامعه خود به دلیل رویکرد خود به تمرکززدایی و اعتدال مواجه شد، که آن را به اندازه کافی سخت در مورد سخنان نفرت سرکوب نمی کرد – شکایتی که می تواند برخی از کاربران را از برنامه دور کند و به سمت سایرین سوق دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا