Chptr، یک برنامه یادبود برای جمع آوری و به اشتراک گذاری خاطرات عزیزان، ۱.۵ میلیون دلار جمع آوری می کند
به گزارش اپ خونه، Chptr ، اپلیکیشنی برای اشتراک گذاری و حفظ خاطرات عزیزان از دست رفته، ۱.۵ میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کرده است.
این برنامه به گونهای طراحی شده است که به مردم راهی میدهد تا با دعوت از دیگران برای اشتراکگذاری و ذخیره داستانها، تصاویر، پیامهای صوتی، ویدیوها و موارد دیگر در یک مکان، زندگی عزیزانشان را در بر گیرند.
این استارت آپ در سال ۲۰۲۰ توسط Rehan Choudhry تأسیس شد، او زمانی که به همسرش، گوینده اخبار در CBS نیویورک کمک می کرد، برای اولین قربانیان COVID-19 در شهر نیویورک، ادای احترام ویدیویی را جمع آوری کند، ایده این برنامه را مطرح کرد. .
Choudhry در مصاحبه ای گفت که این زوج با خانواده ها، دوستان، همسایگان و همکاران قربانیان تماس می گیرند تا تصویری از زندگی آنها ترسیم کنند.
Choudhry گفت:
«چیزی که پس از صحبت با بسیاری از خانوادهها متوجه شدم این بود که این ویدیوها تقریباً به عنوان نقطهای برای ملاقات مجدد مردمی بود که به غم و اندوه خود ادامه میدهند. ما متوجه شدیم که روند سوگواری که معمولاً ۹۰ روز طول میکشد، به ماهها تمدید شد، زیرا آنها چیزی برای جمع کردن داشتند.»
«بنابراین سوال برای من این بود که چرا همه افراد روی کره زمین به این دسترسی ندارند زیرا همه ما گوشی های هوشمند و رسانه های اجتماعی داریم. بنابراین من را به Chptr رساند.»
این برنامه به شما امکان می دهد با دوستان و خانواده عزیزتان در ارتباط بمانید تا چیزهایی را در مورد زندگی آنها یاد بگیرید که ممکن است در غیر این صورت از آنها اطلاعی نداشته باشید.
میتوانید خاطرات و داستانهای مربوط به عزیزتان را جمعآوری و ذخیره کنید، و حتی داستانهایی را که در حال حرکت هستند در برنامه ضبط کنید، همانطور که چیزهایی درباره آنها به خاطر میآورید.
Chptr نمی خواهد که شما فقط یک یادبود بسازید و سپس ادامه دهید، بلکه از شما می خواهد که در مورد زندگی آن شخص با هرکس دیگری که دوستش داشتند صحبت کنید و آن را گرامی بدارید.
این برنامه تقریباً ۴۰۰۰ کاربر در ۹۰۰ یادبود دارد و ۲۰٪ ماه به ماه رشد می کند. Chptr در حال حاضر یادبودهایی برای افرادی دارد که یک هفته پیش تا ۲۵ سال پیش از دنیا رفته اند، بنابراین فقط برای یادبود افرادی که اخیرا درگذشته اند نیست.
در مراسم ترحیم و تشییع جنازه سنتی، این اعضای مستقیم خانواده یا بهترین دوستان هستند که می توانند خاطرات خود را از متوفی به اشتراک بگذارند. Chptr میخواهد به هر کسی که خاطره خوبی با شخصی که درگذشته است، این توانایی را بدهد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.
Chptr نه تنها محصولی می سازد که B2C باشد، بلکه بر B2B نیز تمرکز دارد. این استارت آپ می خواهد از تلاش های یادبود سازمان های خبری، شبکه های تلویزیونی، غیرانتفاعی و مراکز پزشکی حمایت کند.
از آنجایی که یافتن و جمعآوری داستانهای زندگی افراد میتواند پرهزینه و زمانبر باشد، Chptr میتواند مستقیماً مجموعههایی از خاطرات را از عزیزان یک فرد ارائه دهد. این استارتاپ در حال حاضر با سازمانهای مختلفی صحبت میکند که در نهایت با تأیید کاربران، میتوانند از Chptr برای اجتماعی کردن یادبودها استفاده کنند.
در مورد بودجه جدید، Chptr قصد دارد همه آن را در توسعه محصول و بازاریابی قرار دهد. دور اولیه توسط Grit Capital Partners رهبری شد و شامل مشارکت Singularity Capital، Lolita Taub’s Ganas Ventures، Tubbs Ventures، Gaingels، Lucas Venture Group و Accel Starter بود.
دور اولیه زمانی انجام میشود که Chptr در تابستان ۲۰۲۲ دور اولیه ۲.۴ میلیون دلاری خود را بسته است.
در آینده، Chptr میخواهد بزرگترین پایگاه داده مرکزی و منبع یادگیری را برای داستانهای زندگی بسازد و در عین حال به مردم و داستانهایشان کمک کند تا همیشه زنده بمانند.
Choudhry گفت:
“ما می خواهیم ۱۰۰ میلیون بنای یادبود بسازیم که بیش از یک میلیارد نفر در آن مشارکت دارند. ما میخواهیم ویکیپدیایی از زندگی بسازیم، اما محتوایی غنی داشته باشیم، به طوری که اثر موج دار وجود کسی هرگز متوقف نشود. میگن دوبار میمیری یک بار وقتی از نظر فیزیکی از دنیا می روید و بار دوم وقتی نام شما برای آخرین بار به زبان می آید.”
«ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که دومی هرگز اتفاق نمی افتد. و این امکان پذیر است. ما فناوری انجام آن را داریم. ما یک پویایی اجتماعی برای انجام آن داریم. مردم برای انجام آن آموزش دیده اند.»
Chptr در iOS و Android در دسترس است .