استارتاپ

ChrysCapital صدمیلیون دلار در Lenskart هند سرمایه گذاری می کند

به گزارش اپ خونه،  گفته شد که ChrysCapital صدمیلیون دلار در Lenskart سرمایه گذاری کرده است و افزایش درآمد استارتاپ عینک آسیایی در سال گذشته را به ۸۵۰ میلیون دلار افزایش داد زیرا عرضه های خود را گسترش داد و به بازارهای بین المللی رسید.

شرکت سهام خصوصی هندی در حال خرید سهام به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در Lenskart از طریق معاملات اولیه و ثانویه است.

سرمایه گذاری جدید به دنبال اعلام سازمان سرمایه گذاری ابوظبی برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در Lenskart صورت می گیرد .

این سرمایه گذاری، مانند تزریق سرمایه از کرایس کاپیتال، تمدید کننده دور سال گذشته است که ارزش استارت آپ هندی را حدود ۴.۵ میلیارد دلار ارزیابی می کند.

کرایس کپیتال یکی از شرکای معتبر هندی است . بروز نزدیک بینی در سطح جهانی به سرعت در حال رشد است، به ویژه در آسیا، از جمله هند، با مشکلات بزرگ حل نشده ای مانند دسترسی، مقرون به صرفه بودن و آگاهی که وجود دارد.

پیوش بانسال، موسس و مدیر اجرایی لنزکارت، در بیانیه ای گفت:

“ما معتقدیم که با کمک فناوری، مشتری مداری و سرمایه گذاری های بزرگ در زنجیره تامین و استعداد، می توانیم مشکل اصلاح دید را ریشه کن کنیم.”

این استارت‌آپ ۱۲ ساله هندی که SoftBank و Alpha Wave Global را در میان حامیان خود به حساب می‌آورد، عینک، عینک آفتابی، لنز تماسی و سایر لوازم جانبی عینک می‌فروشد.

این شرکت با ارائه عینک های درجه یک با قیمت های مقرون به صرفه، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عینک در هند تبدیل شده است.

بانسال گفت:

«Lenskart توانسته قیمت ها را پایین نگه دارد زیرا کارایی بیشتری را در بخش عینک به ارمغان می آورد.»

او گفت که این شرکت تخصص خود را برای تولید عینک و لنزهای تماسی خود ایجاد کرده است و برای بسیاری از فناوری ها، شریک صدور مجوز انحصاری برای شرکت های جهانی در هند است.

این استارت آپ که در حال حاضر در هند، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه فعالیت دارد، محصولات چشم خود را به صورت آنلاین و از طریق بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه به فروش می رساند که سه چهارم آن در هند است.

این استارتاپ در حال افتتاح بیش از هفت فروشگاه در هفته است و قصد دارد سال آینده ۲۰ میلیون جفت عینک تولید کند.

صدها میلیون هندی به اصلاح بینایی نیاز دارند، اما تنها بخشی از این جمعیت در حال حاضر از عینک یا لنز استفاده می کنند.

بانسال گفت که این شرکت به گسترش فعالیت‌های خود در هند و بازارهای بین‌المللی موجود که در آن‌ها فعالیت دارد ادامه می‌دهد، زیرا آنها به شدت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

اما آنچه به Lenskart و به طور کلی صنعت عینک کمک کرده است، این است که هندی‌ها چقدر سریع از عینک استفاده می‌کنند.

او گفت که مردم هر دو سال یک بار چهار جفت عینک می خرند که این رقم به پنج عینک نزدیک می شود و به محبوبیت مشابهی در خرید کفش های کتانی اشاره می کند.

این استارت‌آپ همچنین به لطف خرید برند ژاپنی عینک OwnDays و برندهای داخلی جدیدش مانند جان جیکوبز، به آرامی عرضه‌های ممتاز خود را گسترش می‌دهد.

ChrysCapital مشتاق است از یک تیم مدیریتی قوی با تمرکز بر اجرا که رهبری بازار را در بخش عینک ایجاد کرده است، حمایت کند.

Lenskart در توسعه این بازار نقش مهمی ایفا کرده است که به دلیل تعهد تزلزل ناپذیر خود به رضایت استثنایی مشتری، مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان است.

با خرید Owndays، فرصتی برای Lenskart وجود دارد که علاوه بر بازار بزرگ هند، در بیش از ۱۰ کشور آسیایی گسترش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا