» استارتاپ » Claim، یک شبکه اجتماعی که به کاربران اجازه می دهد تا با دوستان خود جوایزی کسب کنند و با آنها معامله کنند، ۴ میلیون دلار جمع آوری می کند
Claim
استارتاپ

Claim، یک شبکه اجتماعی که به کاربران اجازه می دهد تا با دوستان خود جوایزی کسب کنند و با آنها معامله کنند، ۴ میلیون دلار جمع آوری می کند

دی 6, 1402 1۰12

به گزارش اپ خونه، Claim ، پلتفرمی که هم یک اپلیکیشن پاداش و هم یک شبکه اجتماعی است، ۴ میلیون دلار در دور اولیه سرمایه گذاری به رهبری Sequoia Capital جمع آوری کرده است.

این استارت‌آپ ماموریت دارد تا خرید را سرگرم‌کننده، مفید و اجتماعی کند. این برنامه در ماه ژانویه در نسخه بتای فقط دعوتنامه راه اندازی شد و در حال حاضر روی دانشجویان دانشگاه و کالج در بوستون متمرکز شده است.

با Claim، کاربران و دوستانشان می توانند پول نقد دریافت کنند، جوایزی را مبادله کنند و حتی آنها را با هم بازخرید کنند. این پلتفرم یک شبکه اجتماعی است که هدف آن تمرکز بر ارزش های دنیای واقعی و تجربیات جمعی به جای محتوای تولید شده و ارسال مجدد است.

این استارت‌آپ توسط مدیر عامل سم اوبلتز و مدیر ارشد فناوری تپ استفنسون در نوامبر ۲۰۲۱ تاسیس شد.

این دو نفر زمانی که در دانشگاه ییل هم اتاقی شدند با هم آشنا شدند و زمانی که در مدرسه بازرگانی در هاروارد دوباره متحد شدند، ایده Claim را مطرح کردند. اوبلتز و استفنسون ابتدا با فکر کردن در مورد معنای داشتن چیزی دیجیتال شروع کردند.

استفنسون در مصاحبه‌ای گفت:

«ما Claim را شروع کردیم زیرا واقعاً به داشتن چیزی آنلاین علاقه مند بودیم. ما این را در وب ۳ دیدیم و این را در ورزش که در کلکسیون ها است می بینیم. همیشه جاهایی وجود داشته که می‌توانید به صورت آنلاین صاحب چیزی شوید، اما هیچ شکل کلی از آن وجود نداشت و بنابراین ما شروع به پرسیدن کردیم: از بین بردن تمام اصطکاک برای داشتن واقعی چیزی آنلاین به چه معناست؟ و این به مرور زمان منجر به ادعا شد.»

این دو نفر با تصور پلت فرمی شروع کردند که در آن می توانید جوایزی را به دست آورید که در دنیای واقعی قابل استفاده است و به کارت اعتباری شما پیوند می خورد.

آنها سپس تصمیم گرفتند که کاربران باید بتوانند از جوایز با دوستان خود استفاده کنند یا آنها را مبادله کنند. وقتی به این ایده ها رسیدند، اوبلتز و استفنسون متوجه شدند که یک مکانیسم اجتماعی را آغاز کرده اند که امروزه به طور گسترده وجود ندارد.

Claim نوع جدیدی از تجربه را بر اساس ارزش برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد که تا حدودی شبیه به ایده کارت های معاملاتی است، اما برای برندها است.

این استارت‌آپ می‌گوید پاداش‌های مصرف‌کننده را به یک بازی چندنفره تبدیل کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربیات جدیدی را در کنار هم داشته باشند و در عین حال در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

An image of Claim founders Sam Obletz and Tap Stephenson

 بنیانگذاران سام اوبلتز و تپ استفنسون

می‌توانید جوایز رد و بدل کنید، مکان‌های جدید را با هم امتحان کنید و از خرج کردن موقعیت کسب کنید.

Claim همچنین یک بار در هفته یک “drop” انجام می دهد که در آن کاربران در همان زمان یک پاداش جدید را باز می کنند. کاربران می توانند تصمیم بگیرند که پاداش را بازخرید کنند، آن را هدیه کنند یا با دوستان خود معامله کنند.

اگرچه هدف Claim سودمندی برای مصرف‌کنندگان است، اما این استارت‌آپ همچنین بر کمک به بازاریابان و برندها برای دستیابی به مشتریان جدید متمرکز است، به گونه‌ای که شامل بمباران تبلیغات در Google، Instagram و TikTok نباشد.

طبق Claim، مصرف‌کنندگان برندها را از طریق پاداش‌هایی که از دوستان دریافت می‌کنند کشف می‌کنند. این استارتاپ بر این باور است که هنگام تلاش برای دستیابی به مشتریان جدید، توانایی آزمایش واقعی یک محصول بیشتر از یک تبلیغ مفید است.

اوبلتز گفت:

“ما این کار را برای بازاریابان بسیار آسان تر می کنیم. ما می‌توانیم مشتریان را بر اساس  مکان خرید دوستانشان پیدا کنیم. اگر قبلاً نرفته‌اند، می‌توانیم به آن‌ها جایزه بدهیم تا برای اولین بار برندشان را امتحان کنند، که بسیار حیاتی است زیرا ما مشتریان واقعی جدید را وارد می‌کنیم و می‌توانیم به آنها نشان دهیم که این پاداش بر اساس هزینه‌ها چقدر مؤثر بوده است. بنابراین، این ابزار بازاریابی بسیار ساده ای است که ما ایجاد کرده ایم.”

این استارت آپ در حال حاضر با بازرگانانی از شرکت های Fortune 500 مانند PepsiCo و رستوران های محلی مانند Life Alive در بوستون کار می کند.

نتایج اولیه Claim امیدوارکننده بوده است، زیرا می‌گوید یکی از شرکا در پلتفرم خود به ۹۷٪ از هدف مشتری جدید خود در نیمی از زمان مورد انتظار رسیده است، در حالی که دیگری مشتریانی را با نرخ تکرار ۳۵٪ در ۳۰ روز بدست آورده است.

Claim در حال حاضر روی Gen Z به عنوان کل پایگاه کاربر آن متمرکز شده است زیرا معتقد است این گروه به اصالت علاقه مند هستند و از تبلیغات خسته شده اند، به خصوص وقتی هر پست دیگری در رسانه های اجتماعی این روزها به نظر می رسد که حمایت مالی می شود.

این استارت آپ می خواهد آزمایش خود را در بوستون، جایی که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ کاربر دارد، ادامه دهد تا در نهایت در سطح ملی گسترش یابد.

در مورد بودجه جدید، شرکت قصد دارد از آن برای استخدام استعدادهای جدید و رشد تیم هشت نفره خود در سال آینده استفاده کند. Claim همچنین از بودجه برای تمرکز بر آزمایش و یادگیری از دیدگاه مهندسی قبل از گسترش به بازارهای جدید استفاده خواهد کرد.

دور اولیه این استارت‌آپ پس از اعلام‌نشده ۲ میلیون دلاری پیش‌بنیاد آن به رهبری Susa Ventures و Box Group انجام می‌شود.

دورهای تأمین مالی ادعا شامل مشارکت از 6th Man Venture، Reflexive Capital، A* Capital، GSW Ventures، The Kraft Group و غیره بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×