Claude از Anthropic در مقایسه با اولین ChatGPT در iOS استقبال ضعیفی دارد
به گزارش اپ خونه، تقاضای مصرف کنندگان برای برنامه های چت ربات هوش مصنوعی تلفن همراه خارج از ChatGPT ممکن است کاهش یابد.
در اوایل این ماه، Anthropic اولین برنامه تلفن همراه خود را در iOS راه اندازی کرد و امکان دسترسی به مدل Claude 3 خود را برای کاربران رایگان و غیررایگان فراهم کرد.
اگرچه این برنامه عملکردی مشابه نسخه وب خود و همچنین قابلیت های همگام سازی تاریخچه و آپلود عکس را ارائه می دهد، اما در اولین هفته خود در بازار تنها ۱۵۷۰۰۰ بار دانلود جهانی را به خود اختصاص داد.
آن را با ChatGPT مقایسه کنید، که شاهد ۴۸۰۰۰۰ نصب در پنج روز اول راهاندازی خود در ایالات متحده بود، زمانی که برنامه آن نیز فقط iOS بود.
برخلاف ChatGPT، برنامه Claude به یک مورد محبوب جدید فروشگاه App تبدیل نشد. در حالی که برنامه ChatGPT به بالای اپ استور صعود کرد و به یکی از پربازده ترین نسخه های جدید در سال ۲۰۲۳ (و سال قبل از آن) تبدیل شد، استقبال Claude تاکنون بسیار ضعیف تر بوده است.
بر اساس دادههای شرکت اطلاعات اپلیکیشن Appfigures، بالاترین رتبهای که Claude در میان برترین برنامههای آیفون رایگان اپل در ایالات متحده کسب کرده است، در ۴ می، چند روز پس از عرضه آن در اول ماه، شماره ۵۵ بود.
این برنامه دیگر در میان برترین برنامه های رایگان آیفون در ایالات متحده قرار نمی گیرد، در عوض، اکنون در رتبه ۵۱ در برترین برنامه های بهره وری رایگان در ایالات متحده قرار دارد که از رتبه ۵ در این رده پایین تر است.
برای مقایسه، Claude هفت روز پس از انتشار در نمودار بهره وری رتبه ۵۰ را به دست آورد. اما هفت روز پس از راهاندازی ChatGPT، قبلاً شماره ۳ در کل و همچنین برنامه شماره ۱ بهرهوری بود.
دانلودهای Driving Claude سه بازار کلیدی هستند: ایالات متحده با سهم ۵۰٪ از نصب Claude، و پس از آن ژاپن و بریتانیا با ۱۱٪ و ۸٪ قرار دارند. با این حال، داده ها نشان می دهد که علاقه به برنامه جدید هوش مصنوعی پس از ورود Claude به شدت کاهش یافت، زیرا دانلودها به سرعت از پنج رقمی به چهار رقمی در عرض یک هفته پس از راه اندازی کاهش یافت.
این سقوط نشان می دهد که ممکن است سطح تقاضای مصرف کننده یا شناخت برند در اطراف این رقیب ChatGPT وجود نداشته باشد.
اگر منصف باشیم، ChatGPT در زمانی راه اندازی شد که بازار برای یک همراه رسمی هوش مصنوعی آماده شده بود.
قبل از ورود، سایر برنامههای شخص ثالث بر علاقه رو به رشد مصرفکنندگان به ابزارهای هوش مصنوعی سرمایهگذاری کرده بودند و خود را «ChatGPT» یا «ربات چت هوش مصنوعی» مینامیدند تا کاربران را فریب دهند تا تصور کنند یک محصول رسمی OpenAI هستند.
در حالی که بیشتر این برنامهها اساساً نرمافزارهایی با اشتراکهای گران قیمت برای دسترسی به هوش مصنوعی خود بودند، برنامههای برتر هنوز هم توانستند میلیونها مشتری را قبل از شروع اپ استور ChatGPT جذب کنند. وجود برنامه ها همچنین به شناخت نام تجاری ChatGPT کمک کرد – چیزی که کلود Anthropic فاقد آن است.
Claude همچنین از رقابت بیشتر در فضای هوش مصنوعی نسبت به ChatGPT که در ابتدا در iOS راه اندازی شد، رنج می برد. از آن زمان، گوگل هوش مصنوعی را در مجموعه محصولات خود، از جمله در برنامه جستجوی Assistant و iOS، تزریق کرده است .
این چت ربات هوش مصنوعی نام Bard را تغییر داد و به Gemini ارتقا داد . در همین حال، جمعآوریکنندههایی مانند Quora’s Poe به علاقهمندان به هوش مصنوعی اجازه میدهند با ChatGPT، Claude و طیف وسیعی از مدلهای هوش مصنوعی دیگر در یک مکان تردد کنند.