استارتاپ

CleanFiber می خواهد میلیون ها تن جعبه مقوایی را به عایق تبدیل کند

به گزارش اپ خونه، برای چندین دهه، شرکت های مصالح ساختمانی روزنامه های قدیمی را برای ایجاد عایق سلولزی خرد می کنند. اما با کاهش روزنامه‌ها، صنعت عایق سلولزی خود را در تنگنا قرار داده است و به دنبال کاهش عرضه مواد خام است.

از آنجایی که یافتن کاغذ روزنامه قدیمی سخت‌تر شده است، یک محصول دیگر مبتنی بر کاغذ در حال افزایش است: مقوا.

مردم به طور فزاینده ای به تجارت الکترونیک روی آورده اند و تعداد جعبه های مقوایی به طور پیوسته افزایش یافته است. سالانه ۵۰ میلیون تن از این مواد در سطل های زباله و بازیافت قرار می گیرد.

مقوا راه حلی عالی و مبتنی بر کاغذ برای کمبود صنعت عایق به نظر می رسد، با این تفاوت که یک مشکل وجود دارد: جعبه های مقوایی مملو از آلاینده هایی مانند نوار پلاستیکی، برچسب های حمل و نقل و حتی منگنه های فلزی هستند.

تبدیل آن به عایق بسیار چالش برانگیزتر از کاغذ روزنامه است. با این حال، یک استارت‌آپ، CleanFiber ، تغییر را پیش‌بینی کرده بود و سال‌ها روی این مشکل کار می‌کرد.

تا به امروز، CleanFiber توانسته است عایق کافی برای حدود ۲۰۰۰۰ خانه یک خانواده تولید کند. اما جاناتان استریملینگ، مدیر عامل شرکت می‌دانست که اگر بخواهد بیش از یک فکر و ایده باشد، باید فراتر از کارخانه اولیه خود در نیویورک گسترش یابد.

بر اساس تحقیقات گراند ویو، بازار عایق در ایالات متحده تحت سلطه تعداد انگشت شماری از بازیگران بزرگ است و ارزش آن ۱۲.۵ میلیارد دلار است .

استریملینگ همچنین می دانست که او و تیمش برای گسترش به سرمایه بیشتری نیاز دارند.

آنها آخرین بار در سال ۲۰۲۲ با استفاده از ترکیبی خلاقانه از سهام و بدهی ، ۱۰ میلیون دلار سری A جمع آوری کردند تا کارخانه با بخار کامل کار کند. اما گسترش سراسری به صندوق بسیار بزرگتری نیاز دارد.

خوشبختانه، این شرکت بیش از یک دهه است که از Spring Lane Capital، یک شرکت سهام خصوصی متمرکز بر پایداری استفاده کرده است.

این شرکت پیشرفت CleanFiber را تماشا کرده بود و با خوشحالی از اعدادی که استارت‌آپ ارسال می‌کرد، تصمیم گرفت رهبری ۲۸ میلیون دلاری را که شامل تسهیلات مالی پروژه ۳۱.۵ میلیون دلاری نیز می‌شد، بر عهده بگیرد.

استریملینگ گفت: “این ما را در موقعیت بسیار بسیار قوی قرار می دهد تا در سطح ملی تولیدات خود را عرضه کنیم.”

استفاده از یک فرآیند کاملاً جدید برای تبدیل مواد اولیه مختلف به جایگزینی برای عایق سلولزی موجود، یکی از چالش‌هایی بود که شرکت در هنگام توسعه محصول خود با آن مواجه بود.

نمی‌توانست بیشتر از این هزینه داشته باشد و باید برای نصابانی که روزانه با آن سروکار دارند، به خوبی یا بهتر عمل کند.

CleanFiber همزمان با پالایش فرآیند تولید، عدل های خود را به قیمت بازار می فروشد. استریملینگ فاش نکرد که آیا شرکت هنوز این محصول را سودآور می کند یا خیر، اما او گفت که CleanFiber توانسته است “هزینه نهایی تولید را یک منحنی بسیار بسیار قابل توجه کاهش دهد.”

CleanFiber با اولین کارخانه ای که در نوع خود ساخته و راه اندازی شده است، توانسته است یکی از بخش هایی را که اغلب ادعا می شود استارت آپ ها در تلاش برای تجاری سازی یک فناوری جدید هستند، طی کند.

استریملینگ اشاره می کند که قوانین ساختمانی دقیق تر به این معنی است که خانه های جدید به عایق کاری بیشتری نسبت به قبل نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا