Coast، یک پلتفرم آزمایشی برای شرکتهای «API-first»، به مبلغ ۲.۱ میلیون دلار فروخته میشود
به گزارش اپ خونه، اسپنسر لویت و آستین پیجر در اوایل به عنوان همکلاسی در دانشگاه نورث وسترن با هم آشنا شدند و چندین سال بعد را صرف ساختن اپلیکیشن هایی کردند که با طیف وسیعی از API ها پشتیبانی می شدند.
پس از اینکه توسعهدهندگان برای کمک به ادغامهای API مدام از آنها ضربه میزدند، آنها تصمیم گرفتند ابزاری را برای شرکتهای «API-first» بسازند تا تجربیات یکپارچهسازی سادهتری را ارائه دهند.
لویت و پیجر از طریق ایمیل گفتند:
«در طول Y Combinator، که پس از فارغالتحصیلی از Northwestern یک سال زودتر در آن شرکت کردیم، یکی از کاربران اولیه شروع به استفاده از ابزار ما برای کمک به فرآیند فروش خود کرد. او متوجه شد که این یک راه عالی برای توضیح ارزش نرم افزارش برای خریداران بالقوه است. این لحظه تلنگری برای ما بود.»
لویت و پیگر مشترکاً Coast را تأسیس کردند ، پلتفرمی که تیم فروش را قادر میسازد APIهای شرکت خود را از طریق داشبوردی که درخواستهای زنده را به صورت بصری و در مرورگر اجرا میکند، نمایش دهند.
با استفاده از Coast، تیمهای فروش میتوانند نشان دهند که مشتریان بالقوه میتوانند در بالای APIها ایجاد کنند – شخصیسازی شده با نام تجاری و مورد استفاده مشتری است.
مطمئناً، پلتفرمهای دموی نرمافزار دیگری در بازار وجود دارد – بسیاری از آنها دارای پشتوانه VC قابل توجهی هستند.
Demostack ، استارتآپی که سرویسی را توسعه میدهد که به شرکتهای SaaS اجازه میدهد به سرعت نسخههای نمایشی محصول ایجاد کنند، در آوریل گذشته ۳۴ میلیون دلار جمعآوری کرد.
در همین حال، Consensus ، یک شرکت در حال توسعه یک پلت فرم اتوماسیون برای نمایش محصولات SaaS، اخیراً ۱۱۰ میلیون دلار به دست آورده است. سایر فروشندگان قابل توجه عبارتند از Arcade , Demodesk و CloudShare .
اما Coast بر خلاف بسیاری از ابزارهای دموینگ دیگر است زیرا به قسمت جلویی وابسته نیست.
درعوض، رابطهای کاربری را از خطوط کد تولید میکند و با استفاده از APIهای قابل دسترس عمومی یا sandbox یک شرکت برای ایجاد یک تجربه تعاملی مشتری، استفاده میکند.
لویت و پیگر میگویند:
«فضای API-first به سرعت در حال رشد است، همراه با ابزارهایی که تیمهای فروش آنها را قادر میسازند به کار خود ادامه دهند. Coast با تولید خودکار رابطهای بصری که از قبل بر اساس مشخصات فنی در API پیکربندی شدهاند، کمک میکند.
[فروشندگان] از Coast برای ارائه نسخههای نمایشی سفارشی و تعاملی برای نمایشهای خروجی، زنده، پیگیریها و حتی اجرا در طول چرخه فروش استفاده میکنند .»
ظهور Coast در زمانی اتفاق میافتد که اهمیت API برای شرکتهای نرمافزاری، از نظر درآمد – بهویژه آنهایی که در سازمان هستند، افزایش مییابد.
بر اساس یک نظرسنجی از RapidAPI، نزدیک به ۶۵٪ از توسعه دهندگان گزارش کردند که در سال ۲۰۲۲ بیشتر از سال ۲۰۲۱ به APIها اعتماد کرده اند و این API ها تا حدودی تهاجمی درآمدزایی می کنند.
همین نظرسنجی نشان داد که نرخ APIهای تجاری سازی شده تنها در بخش مالی ۱۶ درصد افزایش یافته است.
در یک نظرسنجی جداگانه از Forrester، که توسط شرکت مدیریت API Axway انجام شد، ۷۲٪ از پاسخ دهندگان – همه تصمیم گیرندگان تجاری – گفتند که معتقدند افزایش پذیرش API می تواند منجر به افزایش تقریباً ۲۶.۴٪ در رشد تجارت دیجیتال آنها شود.
لویت و پیجر گفتند:
“ما متوجه شدیم که مدیران سطح C همیشه به دنبال راهی بهتر برای نشان دادن قدرت نرم افزار خود هستند. مدیران همچنین به این موضوع اهمیت میدهند که تیمهای مشتریانشان در هنگام صحبت با شرکا از بهترین منابع برخوردار باشند.
با Coast، ما کمک میکنیم تا مهارتهای فنی را در اختیار تیمهای رو به مشتری در خط مقدم قرار دهیم تا به راحتی قدرت APIهای خود را بدون نیاز به پشتیبانی مهندسی اضافی به نمایش بگذارند.”
Coast ادعا می کند که از مشتریان، از جمله Unit، Finch، Oso، Sardine، Column Tax و Enode، زودتر جذب می شود.
تاکنون ۲.۱ میلیون دلار سرمایه اولیه از Y Combinator ، Liquid2 Ventures، GTMfund و Brickyard و همچنین سرمایه گذاران فردی مانند آرش فردوسی، بنیانگذار Dropbox و کالوین فرنچ اوون، بنیانگذار Segment، جمع آوری کرده است.
فردوسی در یک ایمیل کاملاً تکمیلی گفت:
«Coast در حال حل یک مشکل بزرگ و به موقع برای فروشندگان و خریداران API است. من توانستم در Dropbox نیاز را از نزدیک ببینم. خرید یک API بخشهای زیادی از سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد و به طور موثر آوردن یک API به بازار پرهزینه و چالش برانگیز است.
Coast با نرم افزار جدیدی که به زیبایی قدرت یک API را نشان می دهد، به بازاری حمله می کند که به سرعت در حال رشد است.”