» استارتاپ » Console؛ همکار هوش مصنوعی برای پشتیبانی سریع و هوشمندانه از کارمندان
Console
استارتاپ

Console؛ همکار هوش مصنوعی برای پشتیبانی سریع و هوشمندانه از کارمندان

خرداد 13, 1404 1۰9

به گزارش اپ خونه، اگر تا به حال دسترسی‌تان به کامپیوتر کاری قطع شده باشد، حتماً می‌دانید که در چنین مواقعی چقدر نیاز به ارتباط سریع با تیم IT احساس می‌شود. اما در واقعیت، نیروهای پشتیبانی معمولاً درگیر حل مشکلات دیگران هستند و همین موضوع باعث ایجاد تاخیر در حل مشکل شما می‌شود.

آندری سر‌بان (Andrei Serban) در زمان فعالیتش به‌عنوان مدیر محصول در تیم اپلیکیشن‌ها و یکپارچه‌سازی‌های شرکت Rippling، این خلأ را به‌خوبی درک کرد.

او پس از فروش استارتاپ امنیت کد نویسی‌اش به نام Fuzzbuzz به Rippling در سال ۲۰۲۳، دریافت که بسیاری از کارهای بخش پشتیبانی فنی تکراری و قابل خودکارسازی هستند؛ از ریست رمز عبور گرفته تا دادن دسترسی به نرم‌افزارهایی مثل Figma و Miro یا حتی رفع اشکال‌های رایج.

سر‌بان تصمیم گرفت برای تحقق این ایده، Rippling را ترک کند و در سال گذشته استارتاپی با نام Console راه‌اندازی کند؛ پلتفرمی که با استفاده از هوش مصنوعی، به تیم‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند از شر وظایف روزمره و زمان‌بر رها شوند تا تمرکزشان را روی پروژه‌های مهم‌تر و استراتژیک‌تر بگذارند.

خودکارسازی فعالیت‌های بخش Help Desk چیز جدیدی نیست. استارتاپ‌های متعددی در این حوزه فعالیت کرده‌اند، از جمله Moveworks که در مارس ۲۰۲۵ با قیمت ۲.۸۵ میلیارد دلار توسط ServiceNow خریداری شد. اما Console با یک تفاوت کلیدی وارد میدان شده است:
راه‌اندازی سریع و بدون نیاز به جایگزینی سیستم‌های فعلی.

Console مستقیماً با Slack یکپارچه می‌شود و در عرض چند هفته قابل استفاده در کل سازمان است. به گفته سر‌بان:

«مزیت ما در سرعت پیاده‌سازی است، چون نیازی نیست سیستم Help Desk فعلی‌تان را کنار بگذارید.»

Console خود را نه به‌عنوان جایگزین کارکنان پشتیبانی، بلکه به‌عنوان همکار هوشمند آنان معرفی می‌کند. این پلتفرم، تعامل با کارکنان را از طریق Slack ممکن می‌سازد. کارمندان، درخواست‌های خود را در Slack می‌فرستند و هوش مصنوعی Console پاسخ می‌دهد؛ چون اطلاعات دقیقی درباره هر کاربر دارد: مدل لپ‌تاپ، نرم‌افزارهایی که اجازه استفاده از آن‌ها را دارد و…

سر‌بان می‌گوید:

«Console قادر است بیش از ۵۰٪ درخواست‌ها را به‌صورت خودکار حل کند، و در صورت نیاز، تیم IT را برای موارد پیچیده‌تر وارد ماجرا می‌کند.»

نصب سریع و سهولت استفاده، Console را به گزینه‌ای جذاب برای شرکت‌هایی مانند Scale AI، Flock Safety و Calendly تبدیل کرده است.

این موفقیت‌ها باعث شد Console بتواند ۶.۲ میلیون دلار سرمایه اولیه از صندوق سرمایه‌گذاری Thrive Capital جذب کند. این صندوق در گذشته نیز روی شرکت‌های مطرح حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI، Cursor و Scale AI سرمایه‌گذاری کرده بود.

وینس هنکس (Vince Hankes)، یکی از شرکای Thrive، معتقد است که Console با استفاده از داده‌های رفتاری کاربران، به‌سرعت پیشرفت خواهد کرد و به سیستمی حیاتی و غیرقابل جایگزین در سازمان‌ها تبدیل می‌شود.

سر‌بان و تیمش به همین‌جا بسنده نکرده‌اند. هدف بلندمدت Console گسترش دامنه خدمات به حوزه‌های دیگر مانند منابع انسانی، امور مالی و مسائل حقوقی است. او می‌گوید:

«می‌خواهیم Console اولین نقطه تماس هر کارمند برای دریافت کمک باشد.»

استارتاپ Console با رویکردی نوآورانه، به‌دنبال بازتعریف نقش فناوری اطلاعات در سازمان‌هاست. با کمک هوش مصنوعی، این پلتفرم نه‌تنها سرعت پاسخگویی را بالا برده، بلکه بار کاری بخش پشتیبانی را کاهش داده و کیفیت خدمات را افزایش داده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×