Cowboy Ventures با ۲۶۰ میلیون دلار در دو صندوق جدید، از جمله یک صندوق فرصت، بزرگتر می شود
به گزارش اپ خونه، Cowboy Ventures ، صندوقی که اکنون ۱۰ سال دارد، مستقر در منطقه خلیج است که توسط سرمایه گذار مشهور آیلین لی تأسیس شده است، دو صندوق جدید به ارزش ۲۶۰ میلیون دلار را در تعهدات سرمایه بسته است.
این سازوکار ۱۴۰ میلیون دلار تعهد برای چهارمین صندوق اصلی خود و ۱۲۰ میلیون دلار دیگر برای اولین صندوق از نوع فرصت (“صندوق موستانگ” خود) به دست آورد.
این مبلغ بیشتر از کل سرمایه ای است که این شرکت از سرمایه های قبلی خود که به ترتیب ۴۰ میلیون دلار، ۶۰ میلیون دلار و ۹۵ میلیون دلار بودند، جمع آوری کرده است.
سپس دوباره، تیم در طول سالها از یک شرکت تک نفره به یک تیم با یک تیم سرمایهگذار، از جمله جیل ویلیامز، متخصص فینتک، که لی از Anthemis استخدام کرد، و آماندا رابسون، که از Norwest Venture Partners خارج شد، رشد کرده است. جایی که او با شرکت های نرم افزاری سازمانی متعددی کار می کرد، از جمله برخی از آنها که روی هوش مصنوعی و روباتیک متمرکز بودند.
(تد وانگ، وکیل قدیمی دره سیلیکون نیز به عنوان “شریک هیئت مدیره” با صندوق ارتباط نزدیک دارد و به بیش از ده ها شرکت پرتفوی آن مشاوره می دهد.)
درک اینکه چرا LPها سرمایه بیشتری را به Cowboy اختصاص داده اند، آسان است، حتی در بازاری که به نظر می رسد با توجه به آشفتگی بازار گسترده تر، فعالانه در حال کاهش است.
اولین و مهمترین اعداد آن هستند که به خصوص با توجه به اندازه سرمایه های قبلی آن، خوب به نظر می رسند. Cowboy یکی از اولین سرمایه گذاران در Guild Education بود، به عنوان مثال، یک شرکت آموزش آنلاین که بر ارتقای مهارت کارکنان خط مقدم تمرکز دارد و زمانی که آخرین دور بودجه خود را در ژوئن سال گذشته بسته بود، ارزش آن ۴.۴ میلیارد دلار بود.
Cowboy همچنین یک سرمایهگذار اولیه در پلتفرم اتوماسیون امنیتی و انطباق Drata است که در ماه دسامبر با جمعآوری ۲۰۰ میلیون دلار بودجه سری C، ارزشگذاری ۲ میلیارد دلاری به آن اختصاص داد.
در گفتگو با لی، ویلیامز و رابسون در اواخر هفته گذشته، لی خاطرنشان کرد که Cowboy خود را یک شرکت عمومی میداند، اما با توجه به اینکه Cowboy نیز از آن لذت برده است، ۷۰ درصد از سرمایه اخیر آن به استارتآپهای سازمانی و ۳۰ درصد به استارتآپهای مصرفکننده اختصاص یافته است.
موفقیت با دومی (از همه مهمتر، یکی از اولین چک های آن به Dollar Shave Club، شرکت آرایش مردانه که توسط Unilever در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری شد، رفت.)
دیگر شرطبندیهای این شرکت عبارتند از Vic.ai، استارتآپی که فرآیندهای حسابداری را خودکار میکند و به تازگی دور سری C را با دلار ۵۲ میلیون دلار در دسامبر بسته است.
Homebase، پلتفرمی برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط که به برنامه ریزی، حقوق و دستمزد، پیش پرداخت های نقدی و امور منابع انسانی کمک می کند و تا به امروز حدود ۱۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوری کرده است.
SVT Robotics که نرم افزار آنها ربات ها را در انبارها و کارخانه ها سازماندهی می کند ( در اواخر سال ۲۰۲۱ بودجه ۲۵ میلیون دلاری سری A را بسته است).
لی همچنین گفت که کابوی ترجیح میدهد در استارتآپهای «پیشمحصولی» سرمایهگذاری کند (حدود ۷۰ درصد از اولین چکهایش در این دسته قرار میگیرند) و از آنجایی که از ابتدا جامعه متنوعی از بنیانگذاران، تقریباً نیمی از شرکتهای پرتفوی خود را پرورش داده است.
یا توسط یک زن تأسیس شده اند یا با همدیگر تأسیس شده اند و تقریباً یک سوم آنها توسط یک فرد رنگین پوست تأسیس یا تأسیس شده اند.
لی میگوید در حالی که کابوی بسیار بر روی نتیجه تمرکز دارد، اما هدف آن این است که «تأثیر مثبتی بر جامعه اطراف ما داشته باشد. ما یک صندوق تاثیر اجتماعی نیستیم، اما هر روز کمی هیجان زده از رختخواب بلند می شویم تا ثابت کنیم که می توانید در این کار عالی باشید و در عین حال انسانی متفکر باشید.»
در واقع، این سه شریک گفتند که ایده این است که به انجام کاری که Cowboy در تمام طول مدت انجام میداده است، ادامه دهیم، همراه با پیچ و تاب اضافی ایجاد یک صندوق فرصت برای حمایت از برندگان شکست.
اگرچه LPها گفتهاند که کمتر و کمتر مشتاق چنین وسایل نقلیهای هستند – وقتی شرکتهای مرحله اولیه نیز مجموعهای از سرمایه را در مراحل بعدی کار میکنند، ساخت سبد سهام آنها را پیچیده میکند – ویلیامز گفت که سرمایهگذاران Cowboy با این ایده چشمک نمیزنند. او پیشنهاد کرد.
“ما چکهای بعدی را برای بسیاری از شرکتهایمان فقط از طریق [وسایل نقلیه با هدف ویژه] یا از طریق سرمایههای موجودمان نوشتهایم، اما نه لزوماً در اندازه چکی که میخواستیم یا حتی [با توجه به اتاق]مان. بنیانگذاران به ما می دادند.”
او هفته گذشته گفت: به جای اینکه سرمایه را روی میز انجام SPV ها بگذاریم، این به ما این فرصت را می دهد که دقیقا همان استراتژی را دنبال کنیم، اما برندگان خود را دو برابر کنیم، و LP های ما واقعاً این را به عنوان توسعه آن استراتژی می دانند.
رابسون در عین حال پیشنهاد کرد که « تیم هیجان زده است که پس از دو سال کار، سرمایه جدیدی برای کار کردن دارد. ما ایدههای افزایشی زیادی دیدهایم و این به ویژه در نیمه دوم سال گذشته صادق بود.
اما با محدودیت بودجه و بالاتر بودن نوار در رابطه با ارزشی که باید برای [مشتریان خود] ارائه دهید، ما فکر میکنیم که امسال ایدههای بهتری را شاهد خواهیم بود و گرد و غبار بر روی آنچه عادی جدید مینشیند خواهیم دید. برای محیط زیست است.»