Curacel نیجریه کمک مالی به پیشنهادات بیمه برق و گسترش به شمال آفریقا را افزایش می دهد
به گزارش اپ خونه، حدود ۲.۸ درصد از آفریقایی ها بیمه شده اند که کمتر از نصف میانگین جهانی ۶.۳ درصدی است که آن را کم بیمه ترین قاره جهان می کند.
علیرغم تعداد بسیار بد، خبرهای خوبی نیز وجود دارد. بر اساس گزارش مک کینزی، اکثر کشورهای آفریقایی رشد دو رقمی بیمه در CAGR به ارز محلی را طی پنج سال گذشته تجربه کردهاند، بنابراین این منطقه به عنوان دومین رشد سریع بیمه در سراسر جهان پس از آمریکای لاتین قرار گرفته است.
بازار رو به رشد نشاندهنده این است که شرکتهای بیمه به طور فعال راهحلهای مختلفی را برای کسبوکارها و مصرفکنندگان نهایی ارائه میکنند و به آنها کمک میکنند تا ریسکهای خرید از خرید خودرو گرفته تا دسترسی به مسکن را مدیریت کنند.
در جدیدترین توسعه، Curacel ، یک پلتفرم مستقر در نیجریه که هدف آن هدایت نفوذ بیمه در بازارهای نوظهور از طریق APIهایی است که بیمهگران را قادر میسازد با کانالهای توزیع دیجیتال ارتباط برقرار کنند و مطالبات خود را مدیریت کنند، ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه جمعآوری کرده است.
کوراسل که توسط هنری ماسکوت و جان دادا در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، در حال ساخت «راههایی است که بیمه را برای میلیاردها آفریقایی بعدی کارآمد کند و کسبوکارها را در همه جا با فناوری تعبیه بیمه برای کاربرانشان توانمند میسازد».
در ابتدا، Curacel به عنوان یک پلتفرم مدیریت اطلاعات سلامت الکترونیک برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در نظر گرفته شده بود که کلینیک ها را قادر می ساخت تا سوابق کاغذی، قرار ملاقات ها، ارتباطات بیمار، صورتحساب و گزارش را از طریق یک برنامه وب دیجیتالی و مدیریت کنند.
اما خیلی زود، بنیانگذاران متوجه مشکل بسیار بزرگتری شدند که مراقبت های بهداشتی با آن مواجه است، به ویژه در مورد بیمه می باشد.
با وجود اینکه نفوذ بیمه در آفریقا بسیار کم است، بسیاری از فرآیندهای بیمه گر به دلیل استفاده از کاغذ و فناوری قدیمی، زمان بر، گران و مستعد تقلب و اتلاف هستند.
در نتیجه، سالانه میلیاردها دلار توسط بیمهگران آفریقایی به دلیل ادعاهای متقلبانه، بیهوده و توهینآمیز (FWA) از دست میرود، که باعث میشود هنگام معامله با مشتریان محتاط و ریسک گریز باشند.
این محور به این معناست که کسبوکار جدید Curacel بر ارائه فناوری برای کمک به بیمهگران برای کاهش ضرر و زیانها در حین دیجیتالی کردن و حل و فصل دعاوی قانونیتر متمرکز شده است، تنها با مداخله انسانی برای کنترل کیفیت لازم است.
ماسکوت در مصاحبهای با TechCrunch گفت:
«در اواخر سال ۲۰۱۹، ما شروع به حل مشکلی برای شرکتهای بیمه سلامت پیرامون زیرساخت دیجیتالی کردن مطالبات کردیم و فکر اصلی ما وقتی شروع به انجام این کار کردیم این بود که شرکت های بیمه در سراسر قاره حدود ۲۰ درصد از حق بیمه خود را به دلیل تقلب، اتلاف و سوء استفاده از دست می دهند.»
“باید کاری برای کاهش تقلب انجام شود تا شرکتهای بیمه بتوانند دوباره برای تولید محصولات ارزانتر برای مصرفکننده نهایی سرمایهگذاری کنند.”
این استارتآپ تحت حمایت YC در حال انجام کارهایی است که Flutterwave ، Stitch و Anchor با APIهای مختلف خود با پرداختها و خدمات بانکی انجام دادهاند.
این شرکت سه ساله در حال جداسازی محصولات بیمه برای چندین کسب و کار است تا گنجاندن و پذیرش در این قاره را افزایش دهد. تا کنون، فناوری آن به توزیع و اتوماسیون مدعی شده است.
تجارت توزیع اساساً محصول بیمه تعبیه شده آن رشد است. بیش از ۱۰۰ شرکت از جمله بانکها، فینتکها، لجستیک و پلتفرمهای تجارت الکترونیک در هشت بازار آفریقا از جمله نیجریه، غنا، کنیا، اوگاندا، تانزانیا، رواندا، مراکش و مصر از آن استفاده میکنند.
برخی از این مشتریان، که به گفته Curacel، درآمدهای مکرر خود را با محصولات بیمه دیجیتال خود افزایش می دهند، عبارتند از ALAT، Providus، PalmPay و Float.
تیم کوراسل
از سوی دیگر، اتوماسیون خسارت صرفاً شرکتهای بیمه را هدف قرار میدهد که از این بستر برای بهبود کارایی و دقت فرآیندهای خسارت خود استفاده میکنند.
Curacel بیست نفر از آنها را به عنوان شریک در حال حاضر دارد، از جمله AXA Mansard، Old Mutual و Jubilee Insurance. Curacel میگوید که زیرساختهای «با هوش مصنوعی» به این معنی است که ادعاها میتوانند در زمان واقعی ارسال و پردازش شوند و به بیمهگران کمک میکند چرخه خسارتهای خود را تا بیش از ۷۰ درصد کاهش دهند و تا ۱۰ برابر بیشتر ادعاها را پردازش کنند.
بیمه نیجریه ای که با بیش از ۵۰۰۰ ارائه دهنده خدمات در هشت بازار خود کار می کند، ادعا می کند که از زمان آغاز به کار بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دعاوی را رسیدگی کرده است.
وی در بیانیه ای گفت: سال گذشته، Curacel حجم معاملات خود را ۶۰۰ درصد افزایش داد و درآمد خود را ۵۰۰ درصد افزایش داد. درآمد این شرکت از دریافت هزینه سالانه برای رسیدگی به ادعا و کشف تقلب حاصل می شود. همچنین نرخهای دریافت حق بیمه را تعیین میکند و برای استفاده از API از کسبوکارها هزینه دریافت میکند.»
در حالی که در حال حاضر در مورد مطالبات و توزیع کار می کند، Mascot گفت که Curacel به دنبال ارائه خدمات پرداخت بیمه و تعهد از طریق API های خود است.
تنوع بخشیدن به محصولاتش یکی از راه هایی است که او می خواهد جلوتر از رقبا بماند، رقابتی که در مناظر فناوری بیمه آفریقا در حال افزایش است.
شرکت هایی مانند Lami تحت حمایت هارلم کپیتال و Naked با حمایت Naspers خدمات مشابهی را برای افزایش نفوذ بیمه در بازارهای مربوطه ارائه می دهند.
ماسکوت مدیر عامل شرکت در نقشه راه محصول Curacel خاطرنشان کرد:
“ما ادعاها و توزیع داریم که محصولات اصلی ما هستند. در ادامه، می خواهیم به تعهدات، پرداخت ها و غیره بپردازیم. ما میخواهیم آن پلتفرمی را بسازیم که به شرکتهای بیمه اجازه دهد برخی از مشاغل خود را اجرا کنند یا همه مشاغل خود را در اکوسیستم ما اجرا کنند.”
در این تماس، Mascot چندین بار اشاره کرد که insurtech برای خدمت به مشاغل در بازارهای نوظهور، نه فقط آفریقا، ساخته شده است.
مدیر اجرایی امیدوار است که ارائه خدمات اخیر Curacel به شمال آفریقا از طریق مصر و مراکش به عنوان پیشگامی برای انجام همین کار برای مشاغل خارج از آفریقا عمل کند.
با این حال، در حال حاضر، این شرکت از سرمایه گذاری برای تعمیق حضور خود در سراسر قاره استفاده خواهد کرد.
Sure صد میلیون دلار با ارزش ۵۵۰ میلیون دلاری جمع آوری می کند تا به شرکت ها کمک کند تا محصولات بیمه ای را با API های انعطاف پذیر خود راه اندازی کنند.
سرمایه گذاران در دور اولیه عبارتند از Tencent، Blue Point Capital Partners، Pioneer Fund، Olive Tree Capital، Y Combinator و AAF Management و Elefund (سرمایه گذاران insurtech Sure مستقر در نیویورک؛ دومی نیز از Pie Insurance حمایت می کند ) .
سریک کالدیکولوف، شریک عمومی Elefund، در مورد این راند اظهار داشت:
«آفریقا یک بازار نسبتاً دست نخورده باقی میماند که صحبت از بیمه میشود و فناوری بهترین فرصت را برای دستیابی به کاربران جدید و ارائه خدمات عالی ارائه میدهد. کوراسل مجموعهای از راهحلها و سابقه موفقیتآمیز قابل توجهی را ایجاد کرده است که ما را بسیار هیجانزده میکند که از آنها در مأموریتشان برای استفاده از فناوری برای افزایش شمول بیمه در آفریقا حمایت میکنیم.»
جیمز پارک، مدیرعامل Fitbit، اولوگبنگا آگبولا، مدیر عامل Flutterwave و بابس اوگاندی، مدیرعامل Kuda، برخی از سرمایه گذاران فردی در دور اولیه بودند.
کوراسل می گوید که برخی از مدیران بیمه Covergenius، Zopper و Pie به عنوان بخشی از این دور به هیئت مشاوران آن خواهند پیوست.