Deck.blue تجربه TweetDeck را برای کاربران Bluesky به ارمغان می آورد
به گزارش اپ خونه، Bluesky با بیش از ۳ میلیون کاربر و برنامههای گستردهتر در ماههای آینده، همچنان خود را به عنوان جایگزینی برای Twitter/X معرفی میکند.
جامعه توسعه دهندگان در پی پذیرش این پروژه و ساخت ابزارهایی برای پاسخگویی به نیازهای کسانی که از شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک که قبلاً توییتر نامیده میشد فرار میکنند، است.
یکی از این پروژهها deck.blue است ، نسخهای با تم Bluesky از TweetDeck محبوب توییتر (اگرچه اغلب نادیده گرفته میشود ) – که سال گذشته به یک سرویس پولی تبدیل شد و به X Pro تغییر نام داد.
با deck.blue، کاربران Bluesky میتوانند پستها را در شبکه اجتماعی در قالب ستونی که توسط TweetDeck رایج شده است، از جمله مواردی مانند اعلانها، لایکها، فهرستها یا حتی فیدهای سفارشی مشاهده کنند.
آنها همچنین می توانند از ویژگی هایی مانند پشتیبانی از چندین حساب کاربری و زمان بندی پست ها استفاده کنند.
برنامه deck.blue، که در حال حاضر در وب در دسترس است، توسط Gildásio Filho ، یک مهندس نرمافزار ۲۵ ساله مستقر در سائوپائولو، برزیل، ساخته شده است که بر روی برنامه همکاری موسیقی Indaband کار میکند .
او با توسعه دهنده ژاپنی شینیا کاتو، که بیشتر زیرساخت های back-end را مدیریت می کند و با API کار می کند، همکاری کرده است.
Filho توضیح می دهد که ایده deck.blue سال گذشته زمانی به وجود آمد که او پس از اینکه X شروع به دریافت هزینه برای سرویس کرد، از TweetDeck منع شد.
او میگوید با بررسی چشمانداز جایگزینهای توییتر، متوجه شد که Mastodon قبلاً یک رابط وب الهامگرفته از TweetDeck داشت که توسط شخص اول ساخته شده بود و در واقع بسیار خوب بود.
اما وقتی گزینه های موجود در دسترس کاربران Bluesky را بررسی کرد، از تجربیاتی که تاکنون ساخته شده بود ناراضی بود. هیچکدام تجربه TweetDeck را که او از توییتر به آن عادت کرده بود منعکس نکرد.
پروژه deck.blue آگوست گذشته آغاز شد و در عرض یک ماه پس از نوشتن اولین خط کد، راه اندازی شد.
در ابتدا، برنامه Bluesky Deck نام داشت، اما Bluesky پیشنهاد کرد که استفاده از Bluesky در نام برنامه حرکت درستی نیست. بنابراین Filho نام برنامه را به deck.blue تغییر داد و یک طراح را برای کار بر روی نام تجاری استخدام کرد .
از زمان راهاندازی، deck.blue به محض اینکه Bluesky آنها را برای جامعه گستردهتر در دسترس قرار میدهد، به سرعت روی ویژگیهای جدید مینشیند.
برای مثال، راهاندازی هشتگها ، پشتیبانی از فهرستها و راهاندازی ویژگی زمانبندی برنامه ، همینطور بود.
قابل ذکر است که deck.blue جزو اولین برنامه های شخص ثالثی بود که از هشتگ ها پشتیبانی کرد، که منجر به انتشار پستی در مورد این ویژگی در Bluesky با ۱۵۰۰ لایک و صدها پست مجدد شد.
در حالی که برنامههای دیگری مانند fedica و Postpone برای Bluesky، Threads، X و سایر شبکههای اجتماعی برنامهریزی میکنند ، هدف deck.blue بیشتر مخاطبان کاربران قدرتمند است، نه مدیران رسانههای اجتماعی که به تجزیه و تحلیل و گزارشدهی رقبا نیاز دارند.
تا به امروز، این پروژه ۱۵۰۰۰ کاربر ثبت نام شده را به خود جذب کرده است که حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها روزانه فعال هستند.
اکنون که deck.blue به طور کامل توسعه یافته است، Filho پس از افزودن پشتیبانی چند حساب، همگام سازی آنلاین و ادغام Patreon در چند ماه پیش، به دنبال کسب درآمد اضافی برای پشتیبانی از پروژه است .
در Patreon، کاربران وفادار میتوانند از این برنامه با نرخهایی از ۲ تا ۷ دلار در ماه پشتیبانی کنند – قیمتهایی که کمتر از TweetDeck است، که اکنون به اشتراک X Premium یا Premium+ (8 دلار در ماه و بالاتر) نیاز دارد .
اگرچه پایگاه کاربران Bluesky به طور چشمگیری کوچکتر از X است، Filho روی آینده ای شرط بندی می کند که در آن شکوفا شود.