Deft در حال ساخت جستجوی تجارت الکترونیکی است تا به شما کمک کند محصول مناسب را به سرعت پیدا کنید
به گزارش اپ خونه، استارتآپ جستجوی تجارت الکترونیک Deft یک عملکرد جستجوی چندوجهی را برای کاربران منتشر میکند تا نتایج بهتری دریافت کنند.
این شرکت که در ماه مه سرویس خود را برای کاربران بتا افتتاح کرد، تجربه جستجوی جدیدی را ارائه کرده است تا کاربران مجبور نباشند مورد را با کلمات توصیف کنند.
این شرکت در تلاش است تا مشکل پیدا کردن کالای مناسب را بدون صرف ساعتها وقت به دنبال محصول، حل کند.
اغلب کاربران در حین جستجوی محصولات به نتایج زیر همتراز میرسند زیرا شرح درخواست جستجوی آنها با جزئیات موارد فهرست شده مطابقت ندارد. این استارتآپ بر تکنیکهای مختلفی از جمله ساخت تجزیهکننده و نمودار دانش خود همراه با مدلهای زبان بزرگ (LLM) و جستجوی چندوجهی متکی است .
Deft در سال ۲۰۱۹ توسط الکس گانارسون و زک هادسون تاسیس شد.
گونارسون پس از اینکه نتوانست نوع خاصی از کاناپه را به صورت آنلاین پیدا کند، حتی پس از قرار دادن پارامترها و توضیحات مختلف، شروع به کار روی این ایده کرد. ساعت ها طول کشید تا او یک نتیجه عالی برای جستجوی خود بیابد، بنابراین گانارسون تصمیم گرفت راه حلی را با هادسون بسازد.
به عنوان مثال کاربران می توانند به Deft رفته و مواردی مانند “لامپ های چوبی با سه پایه کمتر از ۴۰۰ دلار” را جستجو کنند یا یک تصویر آپلود کنند و جستجوی خود را به “لامپ های زیر ۴۰۰ دلار که شبیه این هستند” تغییر دهند.
کاربران همچنین می توانند تصویر را مستقیماً در نوار جستجو جایگذاری کنند. این شرکت در حال کار بر روی برجسته کردن ویژگی جستجوی تصویر بهتر است.
این شرکت گفت که برای نتایج جستجو فقط به فهرست و توضیحات نگاه نمی کند. همچنین به مطالب، نظرات، عکسها و موارد دیگر نگاه میکند. به این ترتیب، هنگامی که شخصی به دنبال یک کاناپه «مورد پسند حیوانات خانگی» میگردد، Deft میتواند نتایج را با مواد ضد لک و خراش نشان دهد.
Deft در حال حاضر بر جستجوی مبلمان و دکوراسیون خانه تمرکز کرده است، اما قصد دارد در این مسیر به دسته های مختلف گسترش یابد.
این شرکت فناوری خراش خود را برای افزودن محصولات به نتایج جستجوی خود ساخته است. نتایج حاصل از Target، Pottery Barn و سایر مکانهای وب را نشان میدهد.
این شرکت هنوز جستجوهای آمازون را اضافه نکرده است، زیرا احساس میکند فهرستهای به دردنخور زیادی در سایت وجود دارد و پاک کردن آن دادهها به مقداری کار نیاز دارد.
هادسون گفت که چند مشکل آزاردهنده در تجربه جستجوی سنتی وجود دارد که کاربران را از یافتن یک مورد مناسب باز می دارد.
شرکتهایی مانند گوگل و آمازون مرتبطترین فهرستها را پایین میآورند تا بتوانند دلارهای تبلیغاتی بیشتری کسب کنند.
برخی از جستجوهای آسان اکنون سخت هستند زیرا بازاریابان یاد گرفته اند که چگونه با موتورهای جستجو بازی کنند. به علاوه، اکنون شما محتوای هوش مصنوعی دارید که وظیفه جدا کردن واقعیت از داستان را بر دوش کاربران می گذارد.
بنیانگذاران Deft
این شرکت ۱.۸ میلیون دلار در یک دور اولیه از Hustle Fund، Frontier VC، Vitalize، Long Ecommerce Ventures، ۴۳ Ventures و سرمایه گذاران فرشته جمع آوری کرد.
این استارتاپ اعلام کرد که در مسیر رسیدن به ۵۰۰۰۰ کاربر فعال ماهانه تا پایان سال جاری است.
در حالی که بنیانگذاران حجم دقیق جستجوی محصول را فاش نکردند، آنها گفتند که Deft هر هفته “ده ها هزار” جستجو می بیند. آنها اضافه کردند که افرادی که برای بار دوم از Deft استفاده می کنند، بیشتر از اولین بازدید خود جستجو می کنند.
این تیم همچنین خاطرنشان کرد که نرخ تبدیل آن در مقایسه با نرخ استاندارد تجارت الکترونیک که طبق تخمینهای مختلف حدود ۲ تا ۳ درصد است ، پنج برابر بیشتر است – معیاری برای خرید محصول در مقابل دیدن آن است.
Deft تبلیغاتی را در پلتفرم خود نشان نمی دهد. بلکه برای ایجاد درآمد به کمیسیون های وابسته متکی است. با این حال، استارت آپ می خواهد که اشتراک ها محرک اصلی درآمد آن باشد.
Deft در حال حاضر در حال آزمایش دو سطح پولی است: یک برنامه ۱۰ دلاری در ماه، که سفارشیسازی جستجوی بهتری را برای فیلتر کردن برخی از مارکها ارائه میدهد، و یک طرح ماهانه ۲۰ دلاری، که خدمات خرید شخصی را فعال میکند و حتی پس از آن نیز به جستجوی محصولات مناسب ادامه میدهد.
شما جستجوی دستی را متوقف می کنید.
در مرحله بعد، Deft قصد دارد یک افزونه مرورگر را منتشر کند که به کاربران کمک می کند تا محصولات را تا پایان امسال یا اوایل سال آینده جستجو کنند. در سه سال آینده، این شرکت میخواهد APIهای جستجو را بسازد و منتشر کند که سایر سایتهای تجارت الکترونیک بتوانند از آن استفاده کنند.
چالش های ایجاد یک استارت آپ جستجو
با توجه به اینکه Deft در حال ساخت یک راه حل جستجو برای تجارت الکترونیک است، در حال حاضر با چالش هایی از طرف آمازون و گوگل مواجه است.
در ماه سپتامبر، آمازون ویژگی جستجوی بصری خود را بهروزرسانی کرد که به کاربران امکان میدهد از یک محصول عکس بگیرند و موارد مشابه را در پلتفرم جستجو کنند.
گوگل سال گذشته قابلیت جستجوی چندگانه خود را منتشر کرد که به کاربران امکان می دهد تصاویر و متن را ترکیب کنند.
به طور جداگانه، Deft همچنین با رقابت استارتاپ های دیگری مانند Objective ، یک استارت آپ تحت حمایت Matrix Partners که یک پلت فرم API برای جستجوی چندوجهی ایجاد می کند، روبرو خواهد شد.
Caroline Casson، شریک Vitalize Venture Capital و سرمایه گذار در Deft، معتقد است که این استارتاپ به دلیل نمودار دانشی که برای محصولات دارد، برتری دارد.
کاسون گفت:
«ساخت یک موتور جستجوی قوی تجارت الکترونیکی بسیار پیچیده است. نمودار دانش گسترده ای که Deft ساخته است در ترکیب با قابلیت های جستجوی هوش مصنوعی، تجربه کاربری با کیفیتی را ایجاد می کند. ما در مورد تکرارهای اولیه محصول در هنگام سرمایهگذاری هیجانزده بودیم و همچنان تحت تأثیر هر بهبود محصول قرار میگیریم.»
Adii Pienaar، یکی دیگر از سرمایه گذاران، و یکی از بنیانگذاران WooCommerce، که توسط Automattic خریداری شد، گفت که او Deft را حل کننده مشکلات تجربه کاربر می داند.
“در طی دو سال گذشته، مصرف کنندگان راه های جدیدی را برای تعامل و خرید محصولات امتحان کرده اند. من Deft را ایجاد نوع جدیدی از UX برای خرید میدانم.”
استارتآپهایی مانند Neeva – که توسط مدیران سابق گوگل تأسیس شد – سعی کردند با ویژگیهای اضافی، مردم را متقاعد کنند که به جستجوی پولی و خصوصی روی آورند .
با این حال، در اوایل امسال، این استارت آپ تلاش های مصرف کننده خود را تعطیل کرد و در نهایت توسط Snowflake خریداری شد.
Pienaar گفت که Deft باید دلایل قانعکنندهای را به کاربران ارائه دهد تا به سرویس خود تغییر دهند.
رفتار طبیعی کاربران برای جستجو این است که مسیر کمترین مقاومت را دنبال کنند، یعنی اکثر مردم فقط تلفن خود را برمی دارند و فقط از موتور جستجوی پیش فرض استفاده می کنند. برای اینکه Deft این رفتار را تغییر دهد، باید یک پیشنهاد با ارزش بالا ایجاد کند.
امیر کونیگزبرگ، سرمایه گذار و بنیانگذار استارت آپ جستجوی تجارت الکترونیک Twiggle (که تعطیل شد)، گفت که استارتاپ او می خواهد تعاملات نوع ChatGPT را در دنیای خرید حل کند. وی مشکل اصلی استارت آپ ها در این فضا را استراتژی ورود به بازار و جذب سرمایه عنوان کرد.
مشکل رقابت با بازیگران تجارت الکترونیک فقط مربوط به تجربه کاربر نیست، بلکه به زیرساخت لجستیک و زنجیره تامین نیز مربوط می شود.
بنابراین، یک استارتآپ برای جستجوی مصرفکننده باید پول زیادی را برای تبدیل آن به یک کسبوکار بادوام سرمایهگذاری کند.
او همچنین اضافه کرد که برای استارتاپی مانند Deft ایجاد وفاداری کاربر در حالی که با گوگل و آمازون رقابت می کند دشوار خواهد بود.
هر دو Pienaar و Konigsberg گفتند که Deft باید خرده فروشان را به عنوان شریک یا به عنوان مشتری محصول جستجوی خود در این ترکیب مشارکت دهد.
در هر صورت، دیدن اینکه Deft می تواند به تنهایی یک پایگاه کاربری ایجاد کند یا ویژگی جستجوی خود را به خرده فروشان تجارت الکترونیک بفروشد، جالب خواهد بود.