Didi پس از ۱۸ ماه تحقیقات امنیتی، موافقت چین را برای راه اندازی مجدد دریافت کرد
به گزارش اپ خونه، هجده ماه پس از تعلیق اپلیکیشن آن در چین، غول سوارکاری Didi روز دوشنبه بازگشت.
این اقدام در حالی صورت گرفت که چین در سه سال گذشته نشانه هایی از کاهش محدودیت های نظارتی گسترده خود در بخش اینترنت را نشان داد.
در ژوئیه ۲۰۲۱، مقامات چینی به فروشگاههای اپلیکیشن این کشور دستور دادند که Didi را حذف کنند و دلایلی مبنی بر اینکه این پلتفرم بهطور غیرقانونی دادههای کاربران را جمعآوری میکند، اعلام کرد.
در اوایل همان ماه، Didi در نیویورک عمومی شد. این یک جشن کوتاه مدت برای این شرکت بود که از اولین فروش ۴ میلیارد دلاری به دست آورد، زیرا این رویداد به سرعت مشخص شد که ریشه درگیری آن با پکن بوده است.
Didi ، بر اساس گزارشهای متعدد و یادداشت سرمایهگذار که در آن زمان توسط TechCrunch مشاهده شد، نتوانست به دولت اطمینان دهد که دادههای فرامرزی آن قبل از انتشار عمومی در ایالات متحده، جایی که دادههای صدها میلیون شهروند چینی میتوانستند، ایمن باشند مورد بررسی قرار گیرد.
این اقدام نادرست منجر به یک سال و نیم تحقیقات امنیتی توسط سازمان عالی نظارت فضای سایبری چین شد.
به نظر می رسد که دوره توبه و اصلاح Didi به پایان رسیده است، همانطور که شرکت بعد از ظهر دوشنبه در Weibo پست کرد:
شرکت ما گام های جدی برای همکاری با بررسی امنیت سایبری کشور، رسیدگی به مسائل امنیتی کشف شده در تحقیقات و اجرای اصلاحات جامع برداشته است.
با تأیید دفتر بررسی امنیت سایبری، یک ارگان نسبتاً جدید که برای رسیدگی به نگرانیهای مربوط به امنیت دادههای ناشی از شرکتهای اینترنتی تعیین شده است، Didi اجازه یافت تا ثبت نام کاربر جدید را برای Didi Chuxing، پلتفرم اصلی استقبال از سواری خود، از سر بگیرد که فوراً قابل اجرا است.
علاوه بر اصلاح اطلاعات، Didi همچنین به دلیل نقض قوانین به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم شد.
این شرکت در ماه مه سال گذشته خروج از فهرست آمریکا را به پایان رساند و در تلاش است تا در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ مجدداً عرضه شود، گزینه ای که به طور فزاینده ای برای شرکت های فناوری چینی ترجیح داده می شود که تنش های فزاینده آمریکا و چین را دنبال می کنند.
قبل از راه اندازی مجدد ثبت نام کاربر، کاربران Didi همچنان می توانستند از این برنامه استفاده کنند، اگر قبلاً آن را در تلفن های خود داشتند.
اما برنامه توسط رقبای گرسنه محاصره شد. به عنوان مثال، سرویس نقشه برداری AutoNavi متعلق به علی بابا، به عنوان یک گردآورنده خدمات حمل و نقل شخص ثالث، از جمله Didi، جایگاه خود را به دست آورده است.
دوران رشد بدون محدودیت در فضای سواری نیز مدت هاست گذشته است. چین در سالهای اخیر نظارت نظارتی بر تجارت جدید را تشدید کرده است و آن را با صنعت سنتی تاکسیرانی دولتی مطابقت داده است.
پس از اصلاحات نظارتی، Didi مطمئناً در مورد خط قرمز دولت بسیار محتاط تر خواهد بود.
در پست Weibo آمده است:
«در ادامه، این شرکت روشهای مؤثری را برای تضمین امنیت زیرساختهای پلتفرم و کلان دادهها به منظور حفاظت از امنیت سایبری ملی اعمال خواهد کرد.»