استارتاپ

Doly به شما امکان می دهد ویدیوهای محصول سه بعدی را در آیفون خود تولید کنید

به گزارش اپ خونه، AniML ، استارت‌آپ فرانسوی که پشت یک برنامه جدید عکسبرداری سه بعدی به نام Doly قرار دارد ، می‌خواهد PhotoRoom ویدیوهای محصول را ایجاد کند.

اگر در یک بازار آنلاین کفش‌های کتانی می‌فروشید یا نیاز به ایجاد تبلیغات اینستاگرامی برای ارائه کالاهای مستقیم به مصرف‌کننده خود دارید، Doly به شما کمک می‌کند مدل‌های سه بعدی را با گوشی خود تولید کنید و آنها را به ویدیوهای محصولی با ظاهر حرفه‌ای تبدیل کنید.

در حالی که ایجاد ویدئو بسیار سخت است، تولید یک مدل سه بعدی حتی سخت تر است. به همین دلیل است که تیم AniML روی ساده کردن تجربه تمرکز کرده است.

آنها می خواهند ضبط سه بعدی را به یک فناوری اصلی تبدیل کنند و با بسته بندی آن در یک برنامه آیفون شروع کنند.

نحوه کار عکاسی سه بعدی با Doly به این صورت است: کاربر دوربین تلفن خود را به سمت محصول گرفته و به صورت فیزیکی در اطراف آن حرکت می کند تا آن را به صورت سه بعدی ثبت کند.

در پشت صحنه، برنامه تصاویر ثابت را می گیرد و به ابر ارسال می کند. AniML یک خط به نام Gaussian splatting ساخته است تا این تصاویر را به یک مدل سه بعدی واقعی تبدیل کند.

مدل‌های سه‌بعدی به‌طور سنتی با مجموعه‌ای از نقاط در فضای سه‌بعدی، برخی بافت‌های دوبعدی در بالای این سطوح و جلوه‌های نور ایجاد می‌شوند.

Gaussian splatting یک خط رندر کاملاً جدید است که شامل تخمین یک ابر نقطه سه بعدی از مجموعه ای از تصاویر دو بعدی با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی از پیش آموزش دیده است.

رمی روسو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت AniML، گفت:

“نقطه شروع ما یک یافته فناوری بود: هوش مصنوعی به تازگی وارد دنیای سه بعدی شده بود. بنابراین افرادی در فیس بوک، و حتی در گوگل، مشغول تحقیق بودند و یک مقاله تحقیقاتی نسبتاً مهم در مورد چیزی به نام NeRF نوشتند. این یک پارادایم جدید است که در آن سعی می‌کنید با اجازه دادن به یادگیری ماشینی کار، سه بعدی را بازسازی کنید.”

Gaussian splatting دقیقاً مشابه NeRF نیست، اما همانطور که روسو می گوید، نوعی فناوری مدل سازی سه بعدی است.

پس این قسمت فنی است. سپس AniML بر روی یافتن یک مورد استفاده متمرکز شد که بتواند کاربران را از همان روز اول جذب کند. شرکت‌های تجارت الکترونیک انتخاب آشکاری برای ایجاد ابزاری برای مدل‌های سه بعدی بودند.

برنامه چه چیز دیگری ارائه می دهد؟ پس از گرفتن یک مدل سه بعدی، کاربران Doly می توانند یک کتابخانه الگو را مرور کنند تا یک صحنه سه بعدی را برای شیء خود انتخاب کنند تا در آن ادغام شود.

این می‌تواند یک چرخش سه‌بعدی ساده با پس‌زمینه ساده یا چیزی دراماتیک‌تر، از نظر مرحله‌بندی بازاریابی باشد، مثلاً دوربین به آرامی به شی نزدیک می‌شود و به زوایای مختلف تغییر می‌کند.

اگر مشتری نتیجه را دوست داشته باشد، می‌تواند ویدیو را از برنامه بخرد و آن را برای استفاده در جای دیگری دانلود کند.

روسو قبلاً دو شرکت واقعیت مجازی را تأسیس کرده بود – از جمله Mimesys، استارتاپی که توسط مجیک لیپ در سال ۲۰۱۹ خریداری شد .

بنیانگذار او پیر پونتویا نیز سابقه جالبی دارد زیرا او یک شرکت را به غول ابزارهای سه بعدی Autodesk فروخت و دیگری به پلتفرم توسعه محتوای سه بعدی، Unity بود.

AniML تا کنون ۲ میلیون دلار جمع آوری کرده است و Adjacent پیشتاز دور اولیه است. این استارت آپ همچنین در AI Grant ، شتاب دهنده استارت آپ به رهبری نات فریدمن و دانیل گراس، شرکت کرد.

همچنین Kima Ventures و چندین سرمایه‌گذار فرشته، از جمله جولین چاموند از Hugging Face، سرمایه‌گذاری می‌کنند. نیکلاس استیگمن و فرانسوا لاگوناس که قبلا Stupeflix را تأسیس کردند نیز درگیر هستند.

همچنین گفته شده است که Bpifrance در بخشی از این دور با کمک هزینه مشارکت داشته است.

جالب است که ببینیم آیا برندهای بزرگ، فروشندگان دست دوم و دیگر متخصصان تجارت الکترونیک از ویدیوهای رندر شده سه بعدی برای کمپین‌های آینده و فهرست‌های آنلاین استقبال می‌کنند یا خیر.

اما در حال حاضر خوب است که ببینید ممکن است به یک استودیوی فیلمبرداری حرفه ای برای ایجاد تصاویری جذاب از محصول به لطف هوش مصنوعی نیاز نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا