استارتاپ

Dropbox صندوق سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری متمرکز بر هوش مصنوعی را راه اندازی کرد و ویژگی های هوش مصنوعی را معرفی کرد

به گزارش اپ خونه، Dropbox که راضی به نشستن در حاشیه مسابقه هوش مصنوعی مولد نبود،  Dropbox Ventures را راه اندازی کرد که یک صندوق سرمایه گذاری جدید ۵۰ میلیون دلاری با تمرکز بر استارت آپ ها در فضای هوش مصنوعی است.

Sateesh Srinivasan معاون Dropbox و GM Sateesh Srinivasan در یک مصاحبه ایمیلی گفتند که اولین بازوی سرمایه گذاری این شرکت، Dropbox Ventures با حمایت مالی برای ساخت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی که آینده کار را شکل می دهند شرکت را هدایت می کند.

او گفت: «ما می‌خواهیم اکوسیستم هوش مصنوعی را ارتقا دهیم و از نسل بعدی استارت‌آپ‌هایی که در شکل‌دهی تجربه کاری مدرن از طریق قدرت هوش مصنوعی پیشرو هستند، حمایت کنیم.»

«Dropbox به عنوان یک استارت‌آپ در مراحل اولیه با یک ایده ساده شروع به کار کرد که به خدماتی تبدیل شد که توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود، بنابراین ما دیدگاه منحصربه‌فردی در مورد کمک به این نوع شرکت‌ها برای رسیدن به فاز بعدی داریم تا رشد کند و تأثیر بگذارد.»

VCها به طور پیوسته موقعیت خود را در هوش مصنوعی در چند سال گذشته افزایش داده اند که اخیراً با رشد هوش مصنوعی مولد تحریک شده است.

بر اساس گزارش گلوبال دیتا، استارت آپ های هوش مصنوعی تنها در سال گذشته بیش از ۵۲ میلیارد دلار بودجه در بیش از ۳۳۰۰ معامله دریافت کردند.

ابتکارات شرکتی منبع اصلی این بودجه هستند. به عنوان مثال، Salesforce Ventures، بخش VC Salesforce، قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای استارت‌آپ‌هایی که فناوری‌های مولد هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند، سرمایه‌گذاری کند.

Workday اخیراً ۲۵۰ میلیون دلار به صندوق VC موجود خود به طور خاص برای حمایت از استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اضافه کرده است.

و OpenAI ، شرکتی که پشت ربات چت ChatGPT قرار دارد، ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه برای سرمایه گذاری در استارتاپ های هوش مصنوعی جمع آوری کرده است.

سرینیواسان گفت:

«ما برای مدت طولانی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سرمایه گذاری کرده ایم و از سال ۲۰۱۶ شروع به ترکیب یادگیری ماشین در محصولات خود کرده ایم تا کار را برای مشتریان خود کارآمدتر کنیم و به آنها در صرفه جویی در زمان کمک کنیم.»

«تنها در چند ماه گذشته، پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، دنیای جدیدی از امکانات را به ما باز کرده است که فکر می‌کنیم به ما کمک می‌کند تا ماموریت ما برای طراحی روشی روشن‌تر از کار را تسریع کنیم.»

ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی

Dropbox با قرار دادن پول خود، از افزودن‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به محصول ذخیره‌سازی ابری پرچم‌دار خود خبر داد.

اولین مورد، به نام Dropbox Dash، یک نوار جستجوی جهانی است که می‌تواند ابزارها، محتوا و برنامه‌های پلتفرم‌های شخص ثالث از جمله Google Workspace، Microsoft Outlook، Salesforce و Notion را بررسی کند.

به گفته Dropbox، Dash که برای کمک به یافتن و سازماندهی انواع مختلف محتوا طراحی شده است، هرچه مشتریان بیشتری از آن استفاده کنند، یاد می‌گیرد، تکامل می‌یابد و بهبود می‌یابد.

هوش مصنوعی دراپ باکس

هوش مصنوعی Dropbox

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت:

“به زودی، Dash می تواند از اطلاعات شما و اطلاعات شرکت شما برای پاسخ به سوالات و ارائه محتوای مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مولد استفاده کند.”

“نیازی نخواهید داشت که تمام پیوندها و صفحات داخلی شرکت خود را بررسی کنید تا بدانید تعطیلات بعدی شرکت چه زمانی است – فقط می توانید از Dash بپرسید و سریع پاسخ دریافت کنید.”

Dash علاوه بر نمایش محتوا، می‌تواند مجموعه‌هایی برای پیوندها ایجاد کند و راهی برای ذخیره، سازماندهی و بازیابی URL‌ها ارائه دهد.

مجموعه ها از صفحه شروع جدید قابل دسترسی هستند، که همچنین میانبرهایی را برای کارهای اخیراً در Dropbox و نوار جستجوی Dash میزبانی می کند.

هوش مصنوعی دراپ باکس

دیگر نوآوری جدید Dropbox هوش مصنوعی Dropbox AI است که اطلاعات فایل های ذخیره شده در حساب Dropbox را خلاصه و استخراج می کند.

Dropbox AI – با یک مدل OpenAI از طریق API OpenAI – می‌تواند خلاصه‌هایی را از اسناد و همچنین پیش‌نمایش‌های ویدیویی بررسی و تولید کند.

و می‌تواند به سؤالات به شکلی شبیه ربات‌های چت پاسخ دهد، از محتوای مقالات تحقیقاتی، قراردادها، ضبط‌های جلسات و موارد دیگر استفاده می کند.

در زمان راه اندازی، Dropbox AI با پیش نمایش فایل ها کار می کند. اما به زودی به پوشه ها و کل حساب های Dropbox گسترش خواهد یافت.

سرینیواسان گفت:

«Dash و Dropbox AI تنها نمونه‌هایی هستند که نشان می دهند چگونه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌توانند نحوه کار مشتریان ما را بهبود بخشند. واضح است که مشتریان به هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده‌تری نیاز دارند، و ما برنامه‌هایی را در کل مجموعه خود می‌بینیم تا واقعاً آن تجربیات را به تصویر بکشیم…

ما معتقدیم دنیای ابری یک لایه سازمانی را در همه چیز از دست داده است و ما معتقدیم Dropbox به طور منحصربه‌فردی برای آن دیجیتال خودسازمانده مناسب است.”

با توجه به تمایل هوش مصنوعی به خارج شدن از ریل ، ممکن است در مورد صحت خلاصه های Dropbox AI تعجب کنیم. آیا آنها سازگار هستند؟ آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟

برای رفع نگرانی‌ها، Dropbox تعهد خود را به ساخت فناوری‌های هوش مصنوعی به گونه‌ای که تا حد امکان منصفانه و قابل اعتماد باشند تأیید کرد.

البته، کلمات یک شرکت به اندازه یک حسابرسی مستقل وزن ندارند، اما آنها را به ارزشی که دارند در نظر بگیرید.

Dropbox نوشت: «در این دوره بعدی هوش مصنوعی، مهم‌تر از همیشه این است که از حریم خصوصی مشتریانمان محافظت کنیم، شفاف عمل کنیم و تعصب در فناوری‌های هوش مصنوعی خود را محدود کنیم.»

Dropbox Dash در حال حاضر به زبان انگلیسی برای انتخاب مشتریان در نسخه بتا در دسترس است.

Dropbox AI برای پیش‌نمایش فایل‌ها در آلفا است و در ایالات متحده برای همه مشتریان Dropbox Pro قبل از عرضه برای انتخاب تیم‌های Dropbox در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا