Dropbox پلتفرم مدیریت فرم FormSwift را به قیمت ۹۵ میلیون دلار نقد خریداری می کند
به گزارش اپ خونه، Dropbox امروز اعلام کرد که FormSwift را خریداری کرده است، یک پلتفرم مبتنی بر ابر که برای کمک به کسب و کارها در ساخت، ویرایش، تأیید، اشتراک گذاری و چاپ اسناد شخصی سازی شده سفارشی طراحی شده است.
بر اساس شرایط این قرارداد که دیروز بسته شد، دراپ باکس ۹۵ میلیون دلار به صورت نقدی برای استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو که به زودی به تیم دراپ باکس می پیوندد، پرداخت خواهد کرد.
در یک بیانیه مطبوعاتی، Dropbox میگوید که FormSwift قابلیتهای ذخیرهسازی اسناد موجود، امضا و اشتراکگذاری قبلی را تقویت میکند، از جمله Dropbox Sign، Dropbox Forms و DocSend، و Dropbox را به هدف خود برای ایجاد یک قابلیت گردش کار توافقی سرتاسر نزدیکتر میکند.
Chetan Dandekar معاون و GM گروه گردش کار اسناد Dropbox در بیانیهای گفت:
«در Dropbox، ما در حال ساخت ابزارهایی برای کمک به مشتریان خود برای موفقیت در دنیای اول مجازی امروز با مدرنسازی گردشهای کاری دستی و دیجیتالی کردن وظایف هستیم. با پایگاه مشتری مشابهی از مشاغل کوچک و مترجمان آزاد، و کتابخانه ای از فرم ها و قالب های توافق نامه رایج، ما قویاً معتقدیم که FormSwift افزودنی قوی به مجموعه محصولات گردش کار اسناد ما است و به ما کمک می کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود داشته باشیم. »
FormSwift توسط David Becker و Sathvik Tantry در سال ۲۰۱۲ با هدف کاهش مدت زمانی که کسب و کارها صرف پر کردن فرم های رایج می کنند، تأسیس شد. این پلتفرم به مشتریان شرکتی اجازه می دهد تا از الگوهای از پیش ساخته شده برای طراحی فرم هایی مانند معافیت از ورود، قراردادهای اجاره و NDA، پر کردن اسناد از طریق ابزارهای ویرایش یا ایجاد فرم های قابل استفاده مجدد، قابل اشتراک گذاری و تکمیل با افزودن فیلدهای سفارشی مختلف استفاده کنند.
تصویری که رابط کاربری FormSwift را نشان می دهد
FormSwift – که به نظر می رسد قبل از خرید هیچ بودجه خارجی دریافت نکرده است – ادعا می کند که به ایجاد بیش از ۱۰ میلیون سند تا به امروز برای صاحبان مشاغل کوچک و پیمانکاران کمک کرده است.
Tantry در بیانیهای گفت: «در دهه گذشته، FormSwift به ارائهدهنده ابزارهای پیشرو برای کمک به مردم برای ایجاد، ویرایش، امضا و همکاری در اسناد و جریانهای کاری در فضای ابری تبدیل شده است و از چاپ، فکس و نامههای حلزونی غیر ضروری جلوگیری میکند. با پیوستن به دراپ باکس، میتوانیم تواناییهای خود را برای آسانتر کردن کار برای تعداد بیشتری از کسبوکارهای کوچک و مشتریان آزاد، بهتر مقیاس دهیم.»
خرید FormSwift توسط Dropbox پس از آن صورت گرفت که غول ذخیرهسازی داراییهای Boxcryptor را ربود، استارتآپی که از دادههای شرکتها در سرویسهای ابری متعدد محافظت میکند، در اوایل سال جاری. هر دو بخشی از یک استراتژی خرید کوچک ادامه دار هستند که بهنظر میرسد خدمات اصلی Dropbox را به جای آدمخواری، بهبود بخشد تا آنها را در برابر رقبا در فضای ذخیرهسازی ابری فوق رقابتی قرار دهد.
بر اساس دادههای Crunchbase، Dropbox تاکنون ۲۸ خرید از این دست انجام داده است که بزرگترین خرید HelloSign در سال ۲۰۱۹ با ۲۳۰ میلیون دلار گزارش شده است.
این خریدها علاوه بر افزایش عرضه محصولات موجود، به راه اندازی سرویس های جدید دراپ باکس مانند دراپ باکس شاپ دامن زده است که اوایل امسال با ابزارهایی راه اندازی شد که به سازندگان اجازه می دهد محتوای دیجیتال را مستقیماً به مشتریان خود بفروشند.
Dropbox که درآمد سه ماهه چهارم خود را در چند هفته آینده اعلام خواهد کرد، پس از یک سال رشد آهسته اما پیوسته، از برآوردهای تحلیلگران در سه ماهه مالی گذشته پیشی گرفت و پایگاه کاربران پرداختی خود را به ۱۷.۵۵ میلیون (در مقابل ۱۶.۴۹ میلیون در سه ماهه سوم ۲۰۲۱) افزایش داد.
درآمد سالانه ۷ درصد افزایش یافت و به ۵۹۱ میلیون دلار رسید در حالی که سود خالص ۸۳.۲ میلیون دلار بود که از ۷۵.۶ میلیون دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشتر بود.