خودرو

fisker تأیید می کند که foxconn خودروی الکتریکی ۲۹۹۰۰ دلاری Pear EV خود را خواهد ساخت، اما ابهاماتی وجود دارد

به گزارش اپ خونه، استارت‌آپ fisker جزئیات بیشتری را در مورد خودروی کراس اوور شهری Pear با قیمت ۲۹۹۰۰ دلار در روز چشم انداز محصول این شرکت فاش کرد.

در این افشاگری تاییدی وجود داشت که foxconn ، سازنده لوازم الکترونیکی مصرفی که بیشتر برای ساخت آیفون های اپل شناخته شده است، این وسیله نقلیه را در مرکز تولیدی خود در Lordstown، اوهایو، تولید خواهد کرد.

در اوایل آگوست، هنریک fisker ، بنیانگذار و مدیرعامل، گفت که قرارداد foxconn هنوز نهایی نشده است . در حالی که نظر fisker مثبت بود که این دو به نتیجه برسند، هنوز تعدادی از سؤالات به ویژه در رابطه با هزینه های تأمین کننده بی پاسخ بود.

به‌کارگیری این جزئیات برای fisker بسیار مهم است، زیرا تلاش می‌کند تا شاهکاری را که هیچ سازنده خودروهای برقی دیگری نتوانسته است انجام دهد یعنی ساخت یک خودروی الکتریکی زیر ۳۰۰۰۰ دلار را انجام دهد.

طبق گزارش ها، بولت ۲۶۵۹۵ دلاری جنرال موتورز برای این خودروساز یک چاله پولی بود و تسلا موفق شد مدل S زیر ۳۰۰۰۰ دلاری خود را در سال ۲۰۲۲ حتی قبل از شروع آن از بین ببرد.

البته fisker در سال جاری در تولید و تحویل صدها خودرو کوتاهی کرده است و انتظارات را آنطور که باید برآورده نکرد و foxconn قابل اعتمادترین شریک برای سایر شرکت ها نبوده است.

پس از خرید کارخانه اوهایو از Lordstown Motors و پیشنهاد ساخت پیکاپ Endurance این خودروساز در حال تلاش در آنجا، Lordstown اعلام ورشکستگی کرد و از foxconn شکایت کرد و این شرکت تایوانی را متهم کرد.

Foxconn همچنین اخیراً ماه گذشته از قرارداد ۱۹.۵ میلیارد دلاری با Vedanta خارج شد و  نتوانست به اهداف اعلام شده خود برای ساخت کارخانه ای در ویسکانسین که ۱۳۰۰۰ شغل ایجاد می کند، عمل کند.

نه fisker و نه Foxconn تایید نکرده اند که این معامله نهایی شده است، اما اعلامیه Pear نشان می دهد که این دو ممکن است به نقاط مشترکی رسیده باشند.

fisker می گوید که تولید و تحویل Pear را در جولای ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

نسخه تولیدی این وسیله نقلیه اولین بار در رویداد IAA Mobility 2023 در مونیخ در سپتامبر امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.

چگونه fisker قصد دارد یک خودروی برقی زیر ۳۰۰۰۰ دلار بسازد؟

Fisker Pear با ساختار بدنه فولادی سبک ساخته شده است و این شرکت می گوید که چگونه می تواند تعداد قطعات را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. به گفته fisker ، این کار مونتاژ Pear را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

Fisker همچنین امیدوار است با ساخت ابررایانه های خود برای وسایل نقلیه در هزینه های خود صرفه جویی کند.

Pear اولین وسیله نقلیه Fisker خواهد بود که کامپیوتر Fisker Blade طراحی شده داخلی را که در یک واحد باریک، ماژولار و قابل ارتقا بسته بندی شده است، پیاده سازی می کند.

Fisker می گوید Blade تا ۶.۲ TFLOPS را ارائه می دهد و از معماری پردازش نامتقارن برای دستیابی به بهره وری بیشتر در خودرو استفاده می کند.

یک “تنه Houdini ” و سایر ویژگی های منظم

این کراس اوور ۱۵ فوتی دارای یک “تنه Houdini ” است که در پشت سپر عقب به پایین می لغزد و به افراد اجازه می دهد تا در موقعیت های پارک خیابانی تنگ و پارکینگ هایی با سقف کم بار و تخلیه کنند.

همچنین یک صندوق عقب کشو مانند وجود دارد که با گزینه ای عایق برای گرم یا سرد نگه داشتن غذا ارائه می شود و pear را به یک وسیله نقلیه بالقوه ایده آل برای رانندگان تبدیل می کند.

فضای داخلی به نظر می رسد حداقل است. با “بدون قطعات متحرک شکننده”، که نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه فضای ذخیره سازی بیشتری را برای رانندگان فراهم می کند.

pear دارای یک “حالت سالن” است که همه صندلی ها را صاف می کند تا فضایی برای دراز کشیدن ایجاد کند.

این خودروی پنج نفره دارای گزینه ای برای نشستن یک نفر ششم اضافی در جلو است، زیرا یک نیمکت بزرگ دو نفره جایگزین صندلی تک سرنشین جلو و کنسول وسط خواهد شد.

fisker دو گزینه باتری را برای برد ۱۸۰ مایل یا ۳۲۰ مایل ارائه می دهد و می تواند از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۶.۳ ثانیه مودبانه طی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا