» نرم افزار موبایل » Flipboard با پشتیبانی از ActivityPub به یک برنامه فدرال تبدیل می شود
فلیپ بورد
نرم افزار موبایل

Flipboard با پشتیبانی از ActivityPub به یک برنامه فدرال تبدیل می شود

آذر 29, 1402 2۰11

به گزارش اپ خونه، برنامه مجله اجتماعی Flipboard اعلام کرد که اکنون با ActityPub ادغام شده است.

در مرحله اولیه، حساب‌های انتخابی Flipboard قابل کشف خواهند بود و میلیون‌ها کاربر از برنامه‌های اجتماعی غیرمتمرکز از جمله Mastodon می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند.

با گذشت زمان، تمام نمایه‌ها در Flipboard در fediverse در دسترس خواهند بود، زیرا این شبکه از برنامه‌های اجتماعی غیرمتمرکز شناخته شده است.

این شرکت اوایل سال جاری قصد خود را برای شرکت در fediverse اعلام کرد. این برنامه با ادغام برنامه خود با Mastodon از طریق یک API و راه اندازی سرور Mastodon خود، flipboard.social ، قبل از ادغام کامل ActivityPub آغاز شد.

این به Flipboard اجازه داد تا احساسی نسبت به دنیای رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز داشته باشد و یاد بگیرد که کاربرانش چگونه پاسخ خواهند داد.

همچنین پس از اینکه Twitter/X هزینه های API خود را برای توسعه دهندگان شخص ثالث افزایش داد، به Flipboard راهی داد تا به رسانه های اجتماعی متصل بماند و ادامه کار با این شرکت را برای بسیاری از توسعه دهندگان غیرقابل تحمل کرد.

هدف اصلی برنامه Flipboard این بوده است که اخبار و اطلاعات موجود در وب، از جمله پیوند به مقالات، عکس‌ها و سایر پست‌های اجتماعی را در مجله‌های اجتماعی منتشر کند.

در نتیجه، به توئیتر به عنوان یکی از منابع اطلاعاتی خود متکی بود. وقتی Flipboard یکپارچه‌سازی توییتر خود را به Mastodon و یک برنامه اجتماعی جایگزین دیگر، Bluesky تغییر داد، این موضوع تغییر کرد .

همچنین سرور Mastodon خود را راه‌اندازی کرد و از طریق سرمقاله‌ای که بر روی بهبود کشف اخبار در Mastodon متمرکز بود، اخبار را در سراسر fediverse مدیریت کرد.

همه اینها منجر به تبدیل شدن خود Flipboard به یک برنامه اجتماعی فدرال شد، روندی که اکنون شروع شده است.

مایک مک کیو، مدیر عامل Flipboard، درباره تغییرات آتی توضیح داد:

«همانطور که در اوایل سال جاری گفتیم، ActivityPub را در Flipboard در آغوش خواهیم گرفت و به طور مؤثری کل Backend خود را برای آن بازسازی خواهیم کرد. »

او می‌گوید که این شرکت ابتدا با Mastodon در سطح API یکپارچه شده بود، بنابراین کاربران می‌توانستند به حساب‌های Mastodon خود وارد شوند، آن پست‌ها را ببینند و با دیگران در fediverse از Flipboard تعامل داشته باشند.

مک کیو خاطرنشان کرد: «اما باید روی همه آن پلتفرم‌ها حساب کاربری داشته باشید.»

او افزود: “آنچه که ما اعلام می کنیم اساساً نقشه راه ما برای چگونگی راه اندازی ActivityPub و تخریب موثر دیوارهای اطراف باغ دیواری خودمان است.”

با این تغییرات، وقتی کاربران Flipboard یک مقاله یا پست را در یکی از مجلات اجتماعی خود در برنامه Flipboard با یک نظر اختیاری انتخاب می‌کنند، آن «flip»، همانطور که نام دارد، به عنوان یک پست در حساب جدید Flipboard.com Mastodon آنها ظاهر می‌شود.

این همان سروری نیست که Flipboard قبلاً راه‌اندازی کرده بود (flipboard.social)، که مکانی برای آزمایش رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز بود. در عوض، این خود برنامه Flipboard است که اکنون به fediverse متصل شده است.

پست‌های کاربران در Mastodon شامل پیوندی هم به مقاله در حال ورق زدن و هم به مجله Flipboard کاربر می‌شود، در حالی که نمایه کاربر به صفحه نمایه Flipboard آنها اشاره می‌کند.

با شروع این کار، همه کاربران Flipboard یک حساب Flipboard.com متصل به fediverse خواهند داشت، حتی اگر مجلات Flipboard متعددی را میزبانی کنند.

این ایده آل نیست زیرا مجلات آنها ممکن است بر موضوعات مختلف تمرکز کنند. اما مک کیو معتقد است که Mastodon روزی می‌تواند از مفهومی از فیدهای فرعی حمایت کند که امکان تمایز بیشتر را فراهم کند.

کاربران می‌توانند از ارسال «flips» خود در Mastodon انصراف دهند، اما شرکت کردن تجربه پیش‌فرض خواهد بود.

این شرکت انتظار دارد تا پایان ژانویه تمام حساب های کاربری خود را به fediverse متصل کند. مک کیو خاطرنشان می‌کند که این روی هیچ مجله‌ای که روی «private» در Flipboard تنظیم شده است، تأثیری نخواهد داشت.

امروزه، Flipboard دارای بیش از ۱۰۰۰۰ ناشر مجلات اجتماعی در برنامه خود و بیش از یک چهارم میلیون نفر است که با استفاده از برنامه Flipboard محتوا را مدیریت می کنند.

با توجه به اینکه Mastodon امروز حدود ۱.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد ، این می تواند یک ضربه قابل توجه برای fediverse در زمانی که یکپارچه سازی Flipboard به طور کامل اجرا شود، با فرض عدم انصراف کاربران Flipboard.

Flipboard تنها یکی از چندین شرکتی است که رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز را پذیرفته است. سایر شرکت های فناوری نیز در این مسیر حرکت می کنند.

Automattic امکان فدرال شدن همه وبلاگ های WordPress.org و WordPress.com را فراهم کرد و گفت که در حال کار بر روی انجام همین کار با Tumblr در سال آینده است.

Medium و Mozilla نیز سرورهای خود را راه‌اندازی کرده‌اند ، و دومی از یک کلاینت Mastodon به نام Mammoth نیز پشتیبانی می‌کند.

برای Flipboard، پس از ادغام قسمت پشتی خود با fediverse، این شرکت ممکن است در این عصر جدید رسانه های اجتماعی ظاهری را نیز بررسی کند.

مک کیو خاطرنشان کرد:  «فدراسیون چه پیامدهایی در خط مقدم دارد؟ چگونه در مورد کیوریشن و همه چیزها، همه قابلیت ها و ابزارهایی که در طول سال ها ایجاد کرده ایم فکر می کنیم؟ چگونه در دنیایی که فدرال است و از نقطه نظر تجربه کاربر کار می کند؟ این سوال بزرگی است.»

علیرغم همه تغییرات، Flipboard نیازی به جمع آوری بودجه برای پشتیبانی از پیشرفت های جدید خود ندارد. با حرکت در این مسیر، سود کسب و کار خود را از دست می دهد.

این شرکت همچنین روی این واقعیت شرط می‌بندد که رسانه‌های اجتماعی فدرال ممکن است تنها آغازی باشد برای آنچه که برای وب در آینده در پیش است.

مک کیو گفت: “من دیدم که چه اتفاقی در ActivityPub می افتد و برای من کاملاً روشن شد که این آینده وب است. وب اجتماعی افرادی است که به صفحات پیوند می دهند و افرادی که به افراد دیگر پیوند می دهند. بنابراین این یک وب بسیار پیچیده تر است.”

او Flipboard را بخشی از این فرصت می داند. “باید راهی برای کشف و جستجو وجود داشته باشد و زیبا و ساده و آسان برای استفاده باشد. این چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×