Flipkart وارد نبرد تجاری سریع ۱۰ دقیقه ای هند می شود
به گزارش اپ خونه، بازار تجارت سریع هند که به سرعت در حال رشد است، در حال جذب یک شرکت جدید Flipkart متعلق به Walmart، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک هند است.
Flipkart شروع به راه اندازی Flipkart Minutes، سرویس تجارت سریع خود، در بخش هایی از بنگالورو کرده است.
این سرویس جدید به مشتریان این امکان را می دهد که طیف گسترده ای از اقلام، از خواربار تا گوشی های هوشمند را در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آنها تحویل دهند.
این شرکت تجارت الکترونیک برای سفارشات با قیمت ۱۰۰ روپیه یا ۱.۲۰ دلار به مشتریان تحویل رایگان ارائه می دهد.
Flipkart جدیدترین شرکتی است که وارد بازار تجارت فوری شده است، که با وجود شکست این مدل در بسیاری از بازارهای دیگر، به سرعت در هند نفوذ می کند.
فعالان تجارت سریع که برای تحویل سریع به صدها انبار کوچک در نزدیکی مناطق مسکونی و تجاری واقع شدهاند، در ماههای اخیر به دستههای متعددی از جمله مد و لوازم الکترونیکی گسترش یافتهاند و به طور فزایندهای وارد قلمرو سنتی آمازون و Flipkart شدهاند.
این حرکت در زمانی انجام می شود که بخش تجارت سریع در هند انعطاف پذیری و رشد قابل توجهی از خود نشان می دهد .
سهولت تحویل مواد غذایی ۱۰ دقیقهای، مشتریان شهری هندی را تحت تأثیر قرار داده است و به نشانههای تشویقی برای شرکتهایی مانند Blinkit متعلق به Zomato، Zepto با پشتوانه StepStone و Swiggy Instamart با پشتیبانی SoftBank منجر شده است.
تحلیلگران و سرمایه گذاران نیز این فضا را دوست دارند. گلدمن ساکس تخمین می زند که Blinkit، بازیگر پیشرو تجارت سریع در هند، در حال حاضر ارزش بیشتری از عملیات تحویل غذای شرکت مادرش دارد .
پس از اینکه این شرکت که Blinkit را با قیمت کمتر از ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد، گزارش داد که سود سه ماهه حدود ۳۰ میلیون دلار گزارش شد، ارزش سهام Zomato در هفته گذشته به ۳۰ میلیارد دلار رسید.
Flipkart بازار تجارت الکترونیک در هند را رهبری می کند، اما آمازون تسلط قوی تری بر مشتریان شهری هند دارد.
این استارت آپ مستقر در بنگلور، تجارت سریع را راهی برای جلب برخی از مشتریان برتر هندی آمازون می داند.
آمازون، به نوبه خود، علاقه چندانی به ورود به فضای تجارت سریع در هند نشان نداده است، به جای آن بر تحویل همان روز برای اعضای Prime تمرکز کرده و کیفیت محصولات خدمات تحویل “سریع” را در کمپین های بازاریابی خود زیر سوال می برد.
بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک جهان به طور جداگانه در حال مذاکره برای به دست آوردن سهام Swiggy است که به طور محرمانه برای عرضه اولیه عمومی ثبت نام کرده است.
تجزیه و تحلیل ها نشان داد که بسیاری از اقلام پرفروش آمازون هند در پلتفرم های تجارت سریع در دسترس هستند، به این معنی که این شرکت برخی از تجارت و ترافیک را برای شرکت های تجارت سریع از دست می دهد.