» اخبار اینترنت » FTC از آمازون به دلیل استفاده از تاکتیک های فریبنده برای ثبت نام مشتریان در Prime شکایت کرد
شکایت FTC از امازون
اخبار اینترنت

FTC از آمازون به دلیل استفاده از تاکتیک های فریبنده برای ثبت نام مشتریان در Prime شکایت کرد

تیر 2, 1402 2۰13

به گزارش اپ خونه، کمیسیون تجارت فدرال روز ۲۱ ژوئن از آمازون شکایت کرد و مدعی شد که خرده‌فروش سال‌ها برای ثبت نام مشتریان در سرویس Prime خود بدون رضایت آنها کار کرده است، در حالی که آگاهانه لغو اشتراک را برای آنها دشوار کرده است.

این شکایت که در دادگاه فدرال در سیاتل ثبت شد، ادعا می‌کند که آمازون از طراحی‌های رابط کاربری دستکاری، اجباری یا فریبنده برای فریب مشتریان برای ثبت نام در تمدید خودکار اشتراک‌های Prime استفاده کرده است.

لینا ام. خان، رئیس FTC در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

«آمازون افراد را فریب داد و بدون رضایت آنها را به اشتراک‌های مکرر گرفتار کرد، که نه تنها کاربران را ناامید می‌کرد، بلکه هزینه‌های قابل توجهی نیز برای آنها به همراه داشت .»

«این تاکتیک‌های دستکاری به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای قانونمند آسیب می‌رسانند. FTC به حمایت جدی از آمریکایی ها در برابر “الگوهای تاریک” و سایر اقدامات ناعادلانه یا فریبنده در بازارهای دیجیتال ادامه خواهد داد.»

Amazon Prime سالانه ۱۳۹ دلار هزینه دارد و به مصرف کنندگان امکان می دهد به ارسال رایگان دو روزه، همراه با مزایای اضافی مانند دسترسی به Prime Video و پخش موسیقی دسترسی داشته باشند.

FTC می گوید آمازون آگاهانه روند لغو را برای مشترکین Prime که به دنبال پایان دادن به عضویت خود بودند پیچیده کرد و ادعا کرد که هدف اصلی فرآیند لغو اجازه دادن به مشترکین برای لغو عضویت نیست، بلکه جلوگیری از انجام این کار است.

FTC همچنین می‌گوید که رهبری آمازون تغییراتی را که می‌توانستند اشتراک‌هایشان را برای کاربران آسان‌تر کند، کند کرده یا رد کرده‌اند زیرا این تغییرات تأثیر نامطلوبی بر سود نهایی آمازون داشته است.

FTC در بیانیه مطبوعاتی نوشت:

«در طول فرآیند پرداخت آنلاین آمازون، مشتریان با فرصت‌های متعددی برای اشتراک در Amazon Prime با ۱۴.۹۹ دلار در ماه مواجه شدند. در بسیاری از موارد، گزینه خرید اقلام در آمازون بدون اشتراک در Prime برای مشتریان دشوارتر بود.

در برخی موارد، دکمه‌ای که برای تکمیل تراکنش به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شود به وضوح بیان نمی‌کند که در انتخاب آن گزینه، آن‌ها همچنین با پیوستن به Prime برای اشتراک مکرر موافقت می‌کنند.»

در این شکایت آمده است که آمازون در داخل از اصطلاح “Iliad” برای توصیف روند لغو سرویس استفاده کرده است، که اشاره ای به شعر حماسی طولانی هومر در مورد جنگ تروا است.

FTC همچنین می گوید که کاربران هنگام تلاش برای لغو اشتراک خود، باید روی پنج صفحه روی دسکتاپ یا شش صفحه در برنامه تلفن همراه کلیک کنند.

FTC از سال ۲۰۲۱ در حال بررسی فرآیندهای ثبت نام و لغو Amazon Prime است. در شکایت خود، FTC ادعا می کند که آمازون در موارد متعدد تلاش کرده است تا تحقیقات خود به کندی و با تاخیر انجام شود.

کمیسیون همچنین ادعا می کند که مدیران آمازون تا زمانی که از تحقیقات FTC مطلع نشده بودند، نتوانستند به این مسائل رسیدگی کنند.

سخنگوی آمازون گفت:

«ادعاهای FTC از نظر حقایق و قانون نادرست است. حقیقت این است که مشتریان Prime را دوست دارند، و ما با طراحی، ثبت نام یا لغو عضویت خود را برای مشتریان واضح و ساده می کنیم.

مانند همه محصولات و خدمات خود، ما به طور مستمر به بازخورد مشتریان گوش می دهیم و به دنبال راه هایی برای بهبود تجربه مشتری می گردیم، و مشتاقانه منتظر روشن شدن حقایق با روشن شدن این پرونده هستیم.»

این خبر چند هفته پس از آن منتشر شد که آمازون با پرداخت ۲۵ میلیون دلار جریمه به FTC و همچنین «بازنگری کلی شیوه‌های حذف آن و اجرای تدابیر شدید حفاظت از حریم خصوصی» برای جلوگیری از اتهامات مربوط به نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان برای تقویت هوش مصنوعی، موافقت کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×