اخبار اینترنت

Garbo ، ارائه‌دهنده بررسی پس‌زمینه Match Group به همکاری خود پایان می‌دهد

به گزارش اپ خونه، سازمان غیرانتفاعی فنی Garbo اعلام کرد که به همکاری رسمی خود با Match Group، غول اپلیکیشن دوستیابی که پشت سر برنامه های Tinder، Plenty of Fish، Match و دیگر برنامه ها قرار دارد، پایان می دهد.

این دو شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ با یکدیگر همکاری کردند، زمانی که Match یک سرمایه گذاری هفت رقمی در ارائه دهنده چک پس زمینه انجام داد، به دنبال مجموعه ای از گزارش ها در مورد آسیب هایی که از طریق برنامه های متعلق به Match به کاربران برنامه دوستیابی وارد شد.

به طور خاص، یک گزارش تحقیقاتی اهانت آمیز توسط ProPublica و Columbia Journalism Investigations که در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد، شرکت را بر آن داشت تا تمرکز بهتری بر ایمنی کاربر داشته باشد، که همچنین شامل سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ در Noonlight برای کمک به تقویت ویژگی های ایمنی جدید در Tinder و سایر برنامه های دوستیابی بود.

در مارس ۲۰۲۲، Tinder دسترسی به بررسی‌های پس‌زمینه ارائه شده توسط Garbo را از طریق مرکز ایمنی درون برنامه‌ای این برنامه آغاز کرد .

این تجربه کاربران را به وب‌سایت Garbo هدایت کرد ، جایی که می‌توانستند اطلاعات اولیه درباره مسابقه خود را پر کنند. این شرکت گفت که کاربران معمولاً فقط به نام و یک شماره تلفن برای شروع نیاز دارند.

کیفیت منحصر به فرد Garbo ، در مقایسه با سایر شرکت‌های بررسی پیشینه، این است که فقط بر روی سوابق عمومی که حاوی گزارش‌های خشونت و سوءاستفاده از جمله دستگیری، محکومیت، دستورات بازدارنده، آزار و اذیت و سایر جرایم خشونت‌آمیز بودند، تمرکز می‌کرد.

هیچ اتهام غیرخشونت آمیزی، مانند حمل مواد مخدر و بلیط های عمومی ترافیک، به استثنای DUI و قتل وسیله نقلیه را برنگرداند.

پس از Tinder، گاربو در ماه ژوئیه به سایر برنامه‌های دوستیابی Match، از جمله Match و برنامه دوستیابی تک‌والدی Stir، عرضه شد .

علیرغم سودمندی آن، برخی انتقادات وجود داشت که Match با بارگذاری چک‌های ایمنی حیاتی به شریک شخص ثالثی که عمیقاً در برنامه‌های آن ادغام نشده بود، پول را جبران می‌کرد.

بنابراین از تاریخ‌داران برای انجام کارهای بیشتر می‌خواست. دیگران در مورد اینکه آیا بررسی سوابق حتی از نظر پیش بینی احتمال سوء استفاده مفید است یا خیر، تردید داشتند ، زیرا بسیاری از موارد سوء استفاده و خشونت خانگی گزارش نشده است.

Garbo می‌گوید که خدمات بررسی پیشینه مصرف‌کننده خود را متوقف می‌کند و همچنین به رابطه خود با Match پایان می‌دهد.

با این حال، به اعتبارات خریداری شده کاربران (برای مدت زمان محدود) ادامه خواهد داد. این شامل کاربرانی می‌شود که از طریق مشارکت با پلتفرم‌های آنلاین، از جمله برنامه‌های Roomi، HUD و Match Group (Tinder، Plenty of Fish، Stir و Match.com) اعتبار Garbo را دریافت کردند.

Garbo می‌گوید این اعتبارات جدید و موجود تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ اعتبار خواهند داشت.

برای کاربرانی که اعتبار را مستقیماً از Garbo خریداری کرده‌اند، اعتبار تا ۳۱ اوت ۲۰۲۳ قابل بازخرید است یا تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ قابل بازپرداخت است.

Garbo می‌گوید تصمیم به پایان دادن به بررسی‌های پس‌زمینه به آن اجازه می‌دهد تا روی «فناوری جدید و ابزارهایی تمرکز کند که مستقیماً افراد را برای محافظت از خود در عصر دیجیتال توانمند می‌سازد».

به طور خاص، این شرکت می‌گوید که در عوض روی یک کتاب راهنما جدید کار می‌کند تا به مردم کمک کند از خود در هر پلتفرم آنلاین محافظت کنند.

برنامه Garbo راهی آسان تر، موثرتر و مقرون به صرفه تر برای کشف تاریخچه آسیب و خشونت بوده است، اما عدم تعهد از پلتفرم های آنلاین و مشکلات فزاینده با سوابق عمومی، توانایی کاربران برای استفاده از تمام قدرت و پتانسیل فناوری Garbo به خطر افتاده است.

تصمیم Garbo برای چرخش کسب و کارش به دنبال تغییرات رهبری در Match است که باعث شد، شار دوبی، مدیرعامل Match Group در ماه مه ۲۰۲۲ از سمت خود کناره‌گیری کند و برنارد کیم، درست زمانی که Garbo قرار بود به اپلیکیشن‌های دوست‌یابی شرکت بپردازد، که ممکن است مسائل پیچیده‌ای داشته باشد، مسئولیت را بر عهده گرفت.

گزارش وال استریت ژورنال همچنین نشان می‌دهد که در گروه Match در مورد نحوه عملکرد ابزارهای Garbo، به‌علاوه مشکلاتی در پرداخت هزینه خدمات آن توسط پلتفرم‌های آنلاین، اختلاف‌نظرهای داخلی وجود دارد.

همچنین سرمایه‌گذاری مشارکت Match را ۱.۵ میلیون دلار تعیین می‌کند تا خدمات بررسی پس‌زمینه را آغاز کند.

گزارش می‌گوید در Tinder، مدیران می‌خواستند نشان‌هایی را به پروفایل‌هایی اضافه کنند که پس‌زمینه بررسی شده‌اند. Garbo مخالفت کرد و گفت که گزارش کمتر خشونت خانگی به این معنی است که یک نشان ساده تصویر کاملی را ارائه نمی دهد. Garbo همچنین احساس نمی کرد که Tinder این ابزار را به طور کامل برای کاربران تبلیغ کند.

کاترین کاسمیدس، بنیانگذار و مدیر عامل Garbo در بیانیه ای گفت:

«Garbo تعهد ما به خدمت رسانی مستقیم به افراد در شرکت ها، همراه با تعامل جامع تر با مقامات دولتی را دو چندان می کند. در طی چند ماه آینده، Garbo در حال بررسی انواع نوآوری ها و فرصت ها برای ادامه توانمندسازی مردم برای محافظت از خود در برابر بازیگران بد است. ما از حمایت از بازماندگان و تلاش برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد در برابر رفتارهای خشونت آمیز و مضر دست نخواهیم کشید.»

Match Group بیانیه زیر را ارائه کرد:

Match Group سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای افزایش ایمنی در سراسر پلتفرم های ما در چند سال گذشته انجام داده است و ما به انجام آن ادامه خواهیم داد.

از ویژگی هایی مانند “آیا مطمئن هستید؟” و “آیا این شما را آزار می دهد؟” برای بررسی پس‌زمینه، ابزارهایی ایجاد کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌ایم که هیچ برنامه دوستیابی دیگری ارائه نمی‌کند.

ما متعهد به سرمایه‌گذاری مستمر و ایجاد ویژگی‌های پیشرو در صنعت هستیم که به کاربران اطلاعات و کنترل بیشتری بر روی افرادی که در پلتفرم‌های ما با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، می‌دهد.

در حالی که ما از اینکه نتوانستیم به توافق برسیم ناامید هستیم، در حال گفتگوهای پیشرفته با ارائه دهندگان جایگزین هستیم و به زودی یک همکاری جدید را اعلام خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا