GlobalFair پول نقد جدید را برای ساده سازی تهیه مصالح ساختمانی تضمین می کند
به گفته شیلی گارگ، مدیرعامل GlobalFair، بازار مصالح ساختمانی تکه تکه شده است، زیرا شامل لایههایی از پیچیدگیهای زنجیره تامین و لجستیک است. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ برای انجمن ملی سازندگان خانه و ولز فارگو، اکثریت قریب به اتفاق سازندگان گفتند که زمان لازم برای به دست آوردن مصالح – و هزینه مواد – همچنان مهمترین مسائلی است که با آن مواجه هستند.
گارگ معتقد است که فناوری می تواند کمک کند، به همین دلیل است که او GlobalFair را در سال ۲۰۲۰ با آشیش چاندرا راه اندازی کرد. GlobalFair که یک استارت آپ تجاری به کسب و کار است، با هدف ساده سازی خرید مواد “آماده برای نصب” مانند کانتر، میزهای کوارتز، کابینت، سنگ های طبیعی و کاشی با یک بازار دیجیتال برای پیمانکاران ساختمانی ایالات متحده است.
GlobalFair امروز اعلام کرد که ۲۰ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A به رهبری Lightspeed – ترکیبی از سهام (۱۲ میلیون دلار) و بدهی (۸ میلیون دلار) – با مشارکت Saama Capital، India Quotient، AUM Ventures و Stride Ventures جمع آوری کرده است. به دنبال یک دور اولیه دو میلیون دلاری در فوریه گذشته، مجموع جمع آوری این شرکت به ۲۲ میلیون دلار می رسد.
گارگ گفت: «ایده GlobalFair چیزی بود که چاندرا و من به شدت به آن احساس میکردیم، با توجه به ماهیت پراکنده کسبوکارهای ساختمانی. در سرتاسر جهان، چالشهای زنجیره تامین جهانی منجر به تاخیر در ساخت و ساز و کمبود نیروی کار میشود.
گارگ می گوید که در سنین پایین به ساخت و ساز علاقه پیدا کرده است. خانواده او صاحب یک کسب و کار تولید کوارتز بودند و او به عنوان یک مهندس آموزش دید و قبل از تأسیس GlobalFair پس از حضور در PwC و TransUnion برای P&G کار کرد. چاندرا همچنین یک مهندس با سابقه مشاوره زیرساخت است، که به عنوان مدیر در PwC هند کار کرده است و TrueCover، استارت آپی را که ابزارهای بیمه مبتنی بر بلاک چین را ایجاد می کند، تأسیس کرده است.
با GlobalFair، گارگ و چاندرا از پیشینه فنی خود استفاده کردند تا پلتفرمی با قابلیت های مدل سازی پیش بینی ایجاد کنند. در حالی که محصول شاخص این پلتفرم، بازاری است که پیمانکاران، توزیعکنندگان، سازندگان، معماران و شرکتهای ساختمانی را برای تهیه مصالح به هم متصل میکند، GlobalFair همچنین ابزاری را برای خودکارسازی برآورد هزینه مصالح ساختمانی از نقشههای معماری و نقشههای فروشگاهی ارائه میدهد. فراتر از این، این شرکت میزبان یک برنامه تجسم مواد برای کمک به معماران و طراحان برای پیش بینی چگونگی ظاهر چیزها پس از نصب است، و همچنین یک سیستم خودکار برنامه ریزی منابع سازمانی – در آثار گارک – “زمان پاسخگویی سریع را برای مشتریان و تامین کنندگان در مناطق مختلف جغرافیایی فعال می کند. ”
گارگ گفت: «ما یک زنجیره تأمین همگام سرتاسر از کشف تا تحویل نهایی مواد در آستان مشتری ایجاد کردهایم». پلت فرم یک مرحله ای ما برای تولید طرف عرضه تحول آفرین است و جیب های تولیدی را که در هند، ویتنام و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی وجود دارد برای بازارهای جهانی باز می کند. هدف ما تبدیل شدن به بزرگترین تامین کننده جهانی مصالح ساختمانی از نظر فناوری است و یک تجربه تدارکات بین مرزی آسان، مقرون به صرفه و بدون درز برای پیمانکاران ساخت و ساز فراهم می کند.
برای این منظور، GlobalFair ادعا می کند که با “صدها” پیمانکار و مشتری خرده فروشی در سراسر ایالات متحده، به ویژه برای پروژه های چند خانواده و مهمان نوازی با بودجه های بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار همکاری می کند. گارگ میگوید که مشتریان GlobalFair از تولیدکنندگان بزرگ و توزیعکنندگان محلی گرفته تا صادرکنندگان تا زنجیرههای خردهفروشی که از توزیعکنندگان خرید میکنند را در بر میگیرد.
گارگ موفقیت اخیر شرکت را تا حدی به بیماری همه گیر کرونا و هرج و مرج زنجیره تامین متعاقب آن نسبت می دهد. گزارشی از Buildertrend نشان داد که میانگین تعداد روزهای تاخیر در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر شده است که نتیجه آن هزینههای ناپایدار مواد، عقب ماندگی حمل و نقل و نیروی کار کمیاب است.
استارتآپهای فناوری ساختوساز در دو سال گذشته به طور گستردهای از بادهای دنبالهدار سود بردهاند. طبق گزارش Pitchbook، تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۲، بودجه در این بخش بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار بود که ۴۴ درصد نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.
گارگ گفت: «COVID-19 تأثیر لرزهای بر شبکههای تولید جهانی داشته است، به طوری که هزینههای لجستیک و زنجیرههای تأمین موجود بهطور اساسی تغییر کرده است». امروزه کسبوکارها بیشتر نگران انعطافپذیری زنجیرههای تامین خود هستند و بنابراین به دنبال گسترش شبکههای تامینکننده خود هستند… در GlobalFair، ما زنجیره تامین طولانی مرزی را قطع میکنیم و پیمانکاران را مستقیماً به تامینکنندگان متصل میکنیم.”
Garg ادعا می کند که GlobalFair با وجود عدم اطمینان اقتصادی فعلی، “سودآوری واحد” را حفظ می کند، زیرا شاهد “کشش و رشد قوی مشتری” بین دورهای اولیه و سری A است. او گفت که سرمایه جدید برای رشد تیم شرکت (از حدود ۱۰۰ نفر به بیش از ۲۰۰ نفر تا اواسط سال ۲۰۲۳)، ساخت محصولات و گسترش فناوری GlobalFair به بازارهای جدید اختصاص داده خواهد شد.
Bejul Somaia از طریق ایمیل این نظر را به اشتراک گذاشت: «این بیماری همه گیر باعث ایجاد استرس در زنجیره تامین در سراسر صنایع شد و نیاز به شفافیت، دید و تنوع جغرافیایی در خرید جهانی محصولات ساختمانی و مصالح ساختمانی را تشدید کرد. GlobalFair با استفاده از فناوری برای به هم پیوستن شبکهای از تأسیسات تولیدی در سراسر هند و آسیای جنوب شرقی، خریداران را در هر کشوری قادر میسازد تا عرضههای جدیدی را در بازار الکترونیکی کارآمد، شفاف و مطمئن کشف کنند.