» استارتاپ » GoFreight مبلغ۲۸ میلیون دلار جمع آوری می کند تا به “Shopify حمل و نقل بار” تبدیل شود
GoFreight
استارتاپ

GoFreight مبلغ۲۸ میلیون دلار جمع آوری می کند تا به “Shopify حمل و نقل بار” تبدیل شود

آبان 23, 1401 4۰17

به گزارش اپ خونه، Unicorn Flexport دنیای تدارکات را متحول می کند و به عنوان یک حمل و نقل با نرم افزاری که مشتریان را قادر می سازد محموله های خود را مدیریت کنند، خدمت می کند. اما هنوز هزاران حمل و نقل کوچکتر وجود دارد که بسیاری از آنها بر روی نرم افزار یا صفحات گسترده ERP قدیمی کار می کنند. استارت‌آپی به نام GoFreight می‌خواهد با ارائه «Shopify of Freight Forwarding» به آن‌ها کمک کند تا با نرم‌افزار Backend که عملیات آنها را روان‌تر می‌کند، و یک frontend که به آن‌ها اجازه می‌دهد یک فروشگاه راه‌اندازی کنند و قیمت‌ها را در چند دقیقه ارائه کنند، به رقابت بپردازند.

این استارت آپ مستقر در لس آنجلس و تایپه ۲۳ میلیون دلار سرمایه سری A را با همکاری Flex Capital و Headline جذب کرده است. این دور شامل مشارکت LFX Venture Partners، Palm Drive Capital و سرمایه گذاران بازگشته Mucker Capital، Cornerstone Ventures و Red Building Capital بود.

GoFreight که در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ مشتری دارد، به مدیریت حمل و نقل کالا از طریق مسیرهای اقیانوسی، هوایی و زمینی کمک می کند. همچنین به آنها اجازه می دهد با چند کلیک ویترین فروشگاه های آنلاین را راه اندازی کنند. مشتریان بالقوه می توانند به جای ۲۴ تا ۴۸ ساعتی که معمولاً لازم است، با ارسال یک استعلام از طریق ویترین فروشگاه و دریافت قیمت در عرض چند دقیقه، به حمل و نقل کالا متصل شوند.

هنگامی که کار حمل و نقل کالا در حال انجام است، محموله ها را می توان با یک ابزار یکپارچه EDI و در زمان واقعی ردیابی کرد، بنابراین حمل و نقل و مشتریان دقیقاً می دانند کانتینرهای حمل و نقل آنها کجاست. نرم افزار ردیابی همچنین با ابزارهای حسابداری در پلتفرم GoFreight ادغام می شود، بنابراین کاربران می دانند که چگونه عملکرد محموله ها بر درآمد آنها تأثیر می گذارد.

ترنتون چن، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، پیش از بازگشت به تایوان و پیوستن به TSMC، مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در ایالات متحده دریافت کرد. در آن زمان AppWorks و دیگر برنامه‌های استارت‌آپ مورد توجه قرار گرفتند و چن تصمیم گرفت که می‌خواهد یک کارآفرین شود. او TSMC را ترک کرد (او به TechCrunch گفت: «تصمیم سختی بود، زیرا هیچ کس با آن موافق نبود») و شش ماه به خود فرصت داد تا یک ایده قابل اجرا پیدا کند. در آن زمان، یکی از بنیانگذاران او در لس آنجلس زندگی می کرد و به عنوان واردکننده برای یک تجارت خانوادگی کار می کرد.

 او گفت«زمانی که در ایالات متحده بودم، افراد زیادی را در این صنعت نیز می‌شناختم. بنابراین بسیاری از دوستان خوب ما از ما خواستند که به آنجا برویم و ببینیم که نرم افزار چقدر بد است. بنابراین در آخرین ماه از دوره شش ماهه خود، تصمیم گرفتم به آن فرصت بدهم، یک بلیط برای سه ماه خریدم تا به لس آنجلس بروم و با ۱۰ فرستنده اول وقت بگذرانم و یاد بگیرم که چگونه با نرم افزار تجارت می کنند.» چن افزود: ما GoFreight را بعد از اولین هفته حضور در آنجا تأسیس کردیم.

اگرچه چن می گوید بازار جهانی حمل و نقل کالا حدود ۲۸۰ میلیارد دلار ارزش دارد، تقریباً تمام نرم افزارهایی که روی آن اجرا می شود قدیمی هستند. هدف GoFreight توانمندسازی حمل و نقل های سنتی برای رقابت با همان کیفیت فناوری است که Flexport دارد.

یک تجارت حمل و نقل کالا درباره نحوه حمل بار از نقطه A به نقطه B است. نرم افزار واقعا می تواند کمک کند، اما این کار اصلی آنها نیست. این سرویس به خودی خود تجارت اصلی است و نرم افزار نمی تواند هزینه های حمل و نقل را به حداقل برساند یا سریعتر به آنجا برساند. اما مطمئناً می‌تواند به ارائه اطلاعات ارزشمند اضافی به مشتریان، واردکنندگان و صادرکنندگان کمک کند، چن گفت: «ما سعی می‌کنیم شرکت‌های فعلی را برای رقابت با Flexport توانمند کنیم. این رویکردی است که کل این صنعت را بهتر و سریع‌تر می‌کند.»

چن می‌گوید GoFreight از دیگر استارت‌آپ‌های نرم‌افزار حمل و نقل کالا متمایز است، زیرا اکثر آنها در تلاش برای ایجاد سیستم ERP جدید یا ادغام با سیستم‌های موجود هستند. انجام این کار چالش برانگیز است زیرا بسیاری از حمل و نقل‌ها از سیستم‌های ERP استفاده می‌کنند که قدیمی هستند و این یک بازار پراکنده است. برخی حتی از سیستم های ERP استفاده نمی کنند. در عوض، آنها از صفحات گسترده یا سیستم های قلم و کاغذ کار می کنند.

نرم‌افزار GoFreight دارای ابزارهای فروش، عملیاتی و حسابداری است، بنابراین هنگامی که مشتریان درخواستی دارند، حمل‌ونقل‌ها می‌توانند آن را در سیستم خود وارد کنند و سپس با یک پیشنهاد بازگردند. پس از تأیید شغل، GoFreight رزروها، ارسال‌های بلادرنگ و هرگونه پرونده الکترونیکی لازم را مدیریت می‌کند. آنها همچنین می توانند از طریق GoFreight فاکتور تولید و ارسال کنند.

“بسیار مهم است، ما در تلاش هستیم تا Shopify فضا شویم، بنابراین با یک کلیک آنها می توانند یک فروشگاه آنلاین باز کنند و واردکنندگان آنها می توانند از پورتال وب آنلاین برای ارسال درخواست استفاده کنند و فقط در سیستم ظاهر می شود.” چن گفت به طور خودکار با قیمت گذاری و آنها می توانند بلیط های خود را آنلاین رزرو کنند. “بنابراین برنامه جلویی بسیار مهم است و ما راه حل های دید را نیز ارائه می دهیم.”

چالش عمده‌ای که GoFreight می‌خواهد حل کند، فرآیند تولید مظنه‌ها است که می‌تواند چند روز طول بکشد زیرا سفارش‌های حمل و نقل کالا پیچیده هستند. به عنوان مثال، اگر مشتری بخواهد سه کانتینر را از شانگهای به لس آنجلس ارسال کند، حمل و نقل باید با نمایندگان خارج از کشور که حمل و نقل کالا نیز هستند بررسی کنند. آنها همچنین نیاز به ترتیب حمل و نقل و انبار دارند. نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود، نرخ های نقدی در مقابل نرخ های قراردادی است، زیرا نرخ های نقدی می تواند بسیار پایین تر باشد.

بیشتر این کار از طریق ایمیل، تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی انجام می‌شود، اما یک برنامه متمرکز روی مشتری به این معنی است که حمل‌ونقل‌ها می‌توانند کل فرآیند، از جمله بررسی با نمایندگان خارجی را از طریق ادغام‌های GoFreight تکمیل کنند، که چن می‌گوید این روند را از دو روز کاهش می‌دهد. تا حدود ۱۰ یا ۲۰ ثانیه. GoFreight در حال حاضر با شرکای خود برای ایجاد شبکه ای کار می کند که مشتریان را با حمل و نقل کالا و حمل و نقل کالا را با شرکت های حمل و نقل مرتبط می کند.

GoFreight همچنین یک راه حل پرداخت دیجیتال ارائه می دهد، زیرا بیشتر پرداخت ها توسط چک های کاغذی انجام می شد. این بدان معناست که حمل و نقل‌ها می‌توانند پیوندی برای مشتریان صادر کنند و پس از کلیک بر روی آن، به وب‌سایت GoFreight منتقل می‌شوند، جایی که می‌توانند تصمیم بگیرند که چه فاکتورهایی را با کارت‌های اعتباری یا حساب‌های بانکی پرداخت کنند. سپس این اطلاعات به سیستم ERP GoFreight باز می گردد.

چن گفت: تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط GoFreight می تواند به حمل و نقل ها کمک کند تا پول بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال، اگر آنها یک کانتینر ۴۰ فوتی رزرو کنند، GoFreight میزان هزینه ای که برای آن پرداخت کرده اند و مبلغی که از مشتریان دریافت کرده اند را ثبت می کند. این سیستم عملکرد مشتریان برتر و نمایندگان خارج از کشور را تجزیه و تحلیل می کند و هزینه های پنهان را آشکار می کند تا حمل و نقل ها درک بهتری از هزینه واقعی یک محموله داشته باشند. همچنین هزینه های هر SKU را تقسیم می کند، بنابراین حمل و نقل و مشتریان آنها دقیقاً می دانند که هزینه ارسال یک کالا چقدر است.

بودجه جدید برای توسعه ویژگی های بیشتری مانند نقل قول هوشمند، مدیریت نرخ و مدیریت سفارش خرید استفاده می شود.

تام گیزلمن، شریک Headline، در بیانیه ای در مورد این بودجه گفت: «نرم افزار همه کاره GoFreight شفافیت بیشتری را برای جابجایی بار فراهم می کند و به حمل و نقل کالا اجازه می دهد تجارت خود را بهتر مدیریت کند، که می تواند بین ۰ تا ۱۵۰۰ کاربر باشد. به پایان این تطبیق پذیری باعث می شود محصول فوق العاده تاثیرگذار باشد و دلیل بزرگی است که چرا ما آنها را به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین شرکت های فناوری لجستیک در بازار شناسایی کرده ایم.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×