Google با RapidSOS همکاری می کند تا تماس ۹۱۱ را از طریق RCS فعال کند
به گزارش اپ خونه، گوگل اعلام کرد که با RapidSOS ، پلتفرمی برای اولین واکنشهای اضطراری، همکاری میکند تا کاربران را قادر سازد از طریق RCS (سرویس پیامرسانی غنی) با ۹۱۱ تماس بگیرند.
این شرکت خاطرنشان کرد که با راه حل RapidSOS، از زمستان امسال این فناوری را برای کاربرانی که قابلیت ارسال متن به ۹۱۱ ندارند، آغاز خواهد کرد. در ابتدا، این ویژگی فقط برای کاربران پیامهای Google در دسترس خواهد بود.
طبق گفته AccesSOS، یک سازمان غیرانتفاعی که در زمینه تماس اضطراری کار می کند، تنها ۵۴ درصد از مراکز تماس ۹۱۱ در ایالات متحده خدمات ارسال پیامک به ۹۱۱ را ارائه می دهند.
بنابراین، ویژگی جدید گوگل به کاربرانی که در مناطقی گیر کردهاند که ممکن است نتوانند از طریق تماس یا پیامک با خدمات اضطراری در تماس باشند کمک میکند.
از آنجایی که این ویژگی مبتنی بر RCS است، که پیامرسانی و پشتیبانی رسانهای غنی را امکانپذیر میکند، کاربران میتوانند تصاویر و ویدیوها را برای زمینه بهتر به خدمات اضطراری ارسال کنند.
المار وبر، مدیر ارشد ارتباطات کسب و کار اندروید، در بیانیهای گفت: «پیامهای اضطراری با RCS در پیامهای Google، قابلیتهای ارتباطی ایمنی حیاتی را به ارمغان میآورد که قبلاً در مواقعی که بیشتر به آن نیاز داشتند، در دسترس نبودند.»
“هدف ما این است که RCS را به استانداردی برای ارسال پیامک خدمات اضطراری در همه جا تبدیل کنیم، و ما از اکوسیستم دعوت می کنیم تا با ما همکاری کند تا پیام های اضطراری قابل اعتماد را برای همه فراهم کنیم.”
گوگل گفت که ۹۱۱ با RCS همچنین به کاربران امکان می دهد تحویل پیام های خود را تأیید کنند و بررسی کنند که آیا اولین پاسخ دهندگان به طور فعال به آنها پاسخ می دهند یا خیر.
به علاوه، سرویسهای مکان اضطراری اندروید میتوانند اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی دقیق و زبان دستگاه را در اختیار امدادگران اضطراری قرار دهند تا به افراد نیازمند کمک کنند و اطلاعات پزشکی را انتخاب کنند.