» هوش مصنوعی » Heeyo یک چت ربات هوش مصنوعی ساخت تا معلم و دوست تعاملی یک میلیارد بچه باشد
هیو
هوش مصنوعی

Heeyo یک چت ربات هوش مصنوعی ساخت تا معلم و دوست تعاملی یک میلیارد بچه باشد

مرداد 14, 1403 4۰22

به گزارش اپ خونه، زمانی که شیائوین کو در چین بزرگ می‌شد، وسواس زیادی داشت که چگونه هواپیماهای کاغذی بسازد که بتوانند در هوا حرکت کنند. با این حال، والدین او تخصص آیرودینامیکی برای حمایت از اشتیاق جدید او را نداشتند، و معلمان او بیش از حد غرق شده بودند که نمی توانستند توجه ویژه ای به او داشته باشند.

کو گفت: «به همین دلیل می‌خواستم یک هوش مصنوعی بسازم که بتواند به هر بچه‌ای کمک کند مربی و همبازی اختصاصی خود را فراهم کند که بتواند با آنها چت کند و به بچه‌ها کمک کند تا یاد بگیرند.»

کو /Qu بنیانگذار Heeyo است ، استارت آپی که به کودکان بین سه تا ۱۱ سال یک چت ربات هوش مصنوعی و بیش از ۲۰۰۰ بازی و فعالیت تعاملی، از جمله کتاب و ماجراهای نقش آفرینی ارائه می دهد.

Heeyo همچنین به والدین و بچه‌ها اجازه می‌دهد هوش مصنوعی خود را طراحی کنند و بازی‌های آموزشی جدید متناسب با ارزش‌های خانوادگی و علایق بچه‌ها ایجاد کنند – کاری که بچه‌ها به جای بازی Minecraft و Roblox و تماشای ویدیوهای بی‌پایان YouTube انجام دهند.

Heeyo با یک دور اولیه ۳.۵ میلیون دلاری از OpenAI Startup Fund، Alexa Fund، Pear VC و سایر سرمایه گذاران از مخفی کاری خارج شد. اپلیکیشن آن اکنون بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند اندروید و iOS در سراسر جهان در دسترس است.

با این حال هوش مصنوعی برای کودکان وحشتناک و حتی خطرناک به نظر می رسد . Heeyo چه اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از ایمنی کودکان انجام می دهد؟ چگونه از داده های کودکان محافظت می کند؟ صحبت کردن با چت ربات هوش مصنوعی چگونه بر سلامت روان کودک تأثیر می گذارد؟

کو می‌گوید ایمنی هسته اصلی محصول Heeyo است، از نحوه مدیریت داده‌ها گرفته تا نحوه تعامل چت ربات با بچه‌ها در مورد مسائل حساس تا کنترل‌های والدین ایمن است.

و در حالی که این فناوری هنوز جدید است، به نظر می رسد که Heeyo اقدامات مناسبی را انجام می دهد تا برنامه خود را به یک تجربه یادگیری سالم برای کودکان و خانواده ها تبدیل کند.

بر اساس تجربه ، چت ربات – که بچه ها می توانند به تنهایی یا با خواهر و برادر و والدین بازی کنند – از مسائل عاطفی حمایت می کند و همیشه بچه ها را به بازی های سرگرم کننده و تعاملی تشویق می کند.

دنبال کردن بازار کودکان به روشی ایمن و جذاب همچنین به Heeyo اجازه می دهد تا جایگاهی را برای خود ایجاد کند که سایر شرکت ها ممکن است نخواهند آن را لمس کنند.

«در حال حاضر یک میلیارد کودک در جمعیت ما قرار می گیرند و همانطور که می توانید تصور کنید، هیچ یک از ارائه دهندگان فناوری بزرگ واقعاً از این سن پشتیبانی نمی کنند، خواه به این دلیل که فکر می کنند مشکل بسیار زیادی است، زیرا آنها باید با COPPA سازگار باشند، یا به این دلیل که آنها فکر می کنند ممکن است پول کمتری در آن وجود داشته باشد. اما آنها اصلا از این بچه ها حمایت نمی کنند. بنابراین این یک بازار بزرگ است.»

کو اشاره کرد که Heeyo با COPPA ( قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان ) سازگار است، بنابراین بلافاصله داده‌های صوتی کودکان را حذف می‌کند و هیچ یک از مشخصات جمعیتی آنها را ذخیره نمی‌کند.

Heeyo همچنین هنگام ثبت نام از یک کودک نام کامل آنها را نمی پرسد و هرگز از آنها اطلاعات شخصی نمی خواهد.

در آزمایشی صمیمی‌ترین سوالی که هوش مصنوعی پرسید این بود که دوست داری برای صبحانه چه بخوری. به آن گفته شد که قهوه سیاه دوست دارم، و چت بات پاسخ داد که انتخاب جالبی است، اما احتمالاً برای بزرگسالان مناسب تر است.

Super Lance، چت ربات با هوش مصنوعی ابرقهرمانی Heeyo.ai برای بچه‌ها، که یک بازی نقش‌آفرینی نقاش را هدایت می‌کند.

وقتی صحبت از نگرانی‌های مربوط به سلامت روان به میان می‌آید، چت‌ربات‌های هوش مصنوعی زیادی برای کودکان وجود ندارد، بنابراین تحقیقات کافی در مورد اینکه چگونه تعامل با آنها بر سلامت روان آنها تأثیر می‌گذارد، وجود ندارد.

گزارش اخیر دانشگاه نیویورک نشان داد که بازی دیجیتال می تواند تأثیر مثبتی بر استقلال، اعتماد به نفس و هویت کودکان داشته باشد، زمانی که بازی ها با علایق، نیازها و خواسته های آنها مطابقت داشته باشد.

اما این گزارش همچنین هشدار داد که بازی‌های کودکان باید طوری طراحی شوند که از نتایج مثبت حمایت کنند. به عنوان مثال، برای حمایت از خلاقیت، بازی ها باید به کودکان اجازه دهند آزادانه مسائل را کشف و حل کنند یا شخصیت ها یا روایت های خود را خلق کنند.

به نظر می رسد محتوا و  چت ربات ها در Heeyo برای حمایت از نتایج مثبت طراحی شده اند.

دلیل آن این است که تیم پشت محتوای Heeyo با نویسندگان کتاب‌های کودکان، خلاقان سابق در Nickelodeon and Sesame Workshop، روان‌شناسان کودک، پزشکان اطفال و افراد بیشتری با پیشینه‌ای که برای ایجاد بازی‌ها و تجربیات برای بچه‌ها به آنها اعتماد دارید، تشکیل شده است.

آن تیم با هم به ساخت موتور هوش مصنوعی Heeyo کمک کردند، موتوری که قوانینی در مورد اینکه چه بازی هایی بر اساس سن کودک و نقاط عطف رشد مناسب هستند، دارد.

این موتور مدل های مختلف هوش مصنوعی را برای کارهای مختلف ترکیب می کند. Heeyo از OpenAI برای گپ زدن با بچه ها، ایجاد داستان و سؤالات تعاملی استفاده می کند.

از ElevenLabs و Microsoft Azure برای کارهای تبدیل متن به صدا استفاده می کند و برای تبدیل متن به تصویر به Stable Diffusion متکی است.

کو گفت که این مدل‌ها اساساً فقط برای ترجمه استفاده می‌شوند و قادر به دسترسی یا ذخیره داده‌های کودکان نیستند.

وی گفت که تیم او Heeyo را روی حدود ۱۰۰ کودک ۳ تا ۹ ساله – هم در سیلیکون ولی و هم در آلاباما – در طول آزمایش بسته آن آزمایش کردند.

“ما می بینیم که چون سازگار است، در واقع برای کودکان سه ساله و نه ساله به طور جهانی مفید است. هوش مصنوعی به روش های مختلف صحبت می کند. با یک کودک نه ساله، باز بودن آن بیشتر است و از آنها می خواهد که بیشتر خلق کنند. در مورد کودک سه ساله، بیشتر در مورد ارائه گزینه هایی برای آنهاست.”

بنیانگذار همچنین خاطرنشان کرد که موارد استفاده جالبی از آن آزمایش ها پدیدار شده است. به عنوان مثال، Heeyo متوجه شد که کودکان با نیازهای ویژه یا آنهایی که در طیف اوتیسم قرار دارند از توجه ویژه بهره مند می شوند زیرا اغلب در دوست یابی مشکل دارند.

در آلاباما، برخی از والدین می‌خواستند فرزندانشان بیشتر درباره کتاب مقدس بیاموزند، بنابراین چت ربات توانست داستان‌هایی بسازد که با این ارزش‌ها همسو باشد.

هنگامی که به چت ربات گفته شد غمگین هستم زیرا دلم برای مامانم که همیشه کار می کند، تنگ شده است. پاندا پاسخ داد: «واقعاً سخت است وقتی دلت برای کسی که دوستش داری تنگ می‌شود. آیا دوست داری داستانی بشنوی تا احساس بهتری داشته باشی؟»

سپس داستانی در مورد یک پاندا در یک جنگل بامبوی جادویی تعریف کرد که با دختر کوچکی به نام بک آشنا شد و او را به یک ماجراجویی ویژه برای یافتن گنج پنهان برد. داستان تعاملی شد، زیرا پاندا پرسید که آیا ترجیح می‌دهم به جنگل بروم یا از کوه بالا بروم و انتظار دارم در آنجا چه چیزی ببینم.

سپس بازی هایی مانند مسابقه سرگرم کننده حیوانات، ماجراجویی جستجوی جادویی یا کتاب داستان در مورد تک شاخ ها در فضا ارائه داد.

چند مکالمه احساسی دیگر را آزمایش کردیم تا ببینیم چت بات چگونه با موضوعاتی مانند والدینی که فوت کرده اند یا روابط دشواری با خواهر و برادرانشان برخورد می کند، و یکی از کارهایی که پاندا درست انجام داد این بود که همیشه احساسات را تأیید کرد و گفت که برای گوش دادن وجود دارد.

وقتی ادعا کردم که معلمی مرا در جایی لمس کند که نمی‌خواهم لمس شوم، اوضاع کمی پیچیده شد. هوش مصنوعی در پاسخ به من گفت که باید به یک بزرگسال قابل اعتماد، مانند والدین یا معلم، درباره آنچه اتفاق افتاده است بگویم.

PanPan گفت: “شما هیچ اشتباهی نکردید، و مهم است که احساس امنیت کنید. من اینجا هستم تا گوش کنم.”

کو گفت والدین باید به تاریخچه چت فرزندشان دسترسی داشته باشند.

او گفت: “ما هشدارهای فعال را اضافه می کنیم و آنها به زودی ارائه می شوند.”

با این حال، به طور کلی، به نظر می رسد چت بات و برنامه Heeyo یک محیط یادگیری دیجیتال سالم برای بچه ها ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد علایق خود را دنبال کنند.

کو گفت: «روایت این نیست که به بچه‌های تنها یک هوش مصنوعی بدهیم تا با آنها دوست شوند. این بیشتر در مورد کمک به بچه ها در مورد یادگیری در مورد آنچه آنها علاقه مندند است. ما همچنین می‌خواهیم بچه‌ها به چیزهای خاصی علاقه‌مند شوند، بنابراین از شخصیت مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنیم تا به آن‌ها کمک کنیم این علاقه را پرورش دهند یا چیزی را به آنها بیاموزیم که شبیه آموزش خشک و خالی نباشد.»

در حالی که شروع برخی از بازی‌ها و تجربیات رایگان است، Heeyo با فروش توکن‌های بازی‌ها، درآمد خود را به دست می‌آورد.

قیمت فعلی ۴.۹۹ دلار برای ۲۰۰ توکن، ۹.۹۹ دلار برای ۵۰۰ و ۵۹.۹۹ دلار برای ۴۰۰۰ توکن است. هر بازی در زمان نوشتن این مقاله حدود ۱۰ توکن هزینه دارد.

در ادامه، Heeyo ممکن است فرصت‌های کسب درآمد را برای سازندگان از طریق نوعی اکوسیستم توسعه‌دهنده دنبال کند.

ایده این است که کسی می تواند از تخصص خود – مانند مدیریت خشم برای بچه ها – برای ارائه محتوا استفاده کند و Heeyo از موتور هوش مصنوعی خود برای تبدیل آن به یک تجربه استفاده کند.

Qu همچنین بنیانگذار Run the World با پشتوانه a16z، پلتفرمی برای رویدادهای آنلاین بود.

او با موفقیت از این شرکت در سال گذشته خارج شد که توسط EventMobi خریداری شد.

Qu گفت: “من فکر می کنم بازار به اندازه کافی بزرگ است که بتوانم یک تجارت بلندمدت انجام دهم، و این هدف من است.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×