استارتاپ

HOOK می خواهد به شما کمک کند تا یک ریمیکس قانونی از آهنگ مورد علاقه خود برای TikTok ایجاد کنید

به گزارش اپ خونه، ظهور برنامه‌های ویدیوی کوتاه باعث شده است تا مردم از ابزارهای زیادی برای متفاوت کردن ویدیوهای خود با میکس آهنگ‌های محبوب استفاده کنند .

بسیاری از سازندگان از ترفندهایی مانند افزایش سرعت، کاهش سرعت یا استفاده از آهنگ های خاص برای تغییر آهنگ ها استفاده می کنند.

در حالی که لیبل‌ها و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی برای نظارت بر استفاده در مسیر دارند تا هنرمندان و خودشان بتوانند درآمد کسب کنند، بسیاری از این ریمیکس‌ها از مکانیسم‌های تشخیص فرار می‌کنند.

برای حل این مشکل، گاوراو شارما – که به مدت بیش از پنج سال به عنوان مدیر عملیاتی سرویس پخش موسیقی متمرکز هندی JioSaavn خدمت کرد – HOOK را در سال ۲۰۲۱ راه اندازی کرد.

شارما در سال ۲۰۱۰ زمانی که Saavn بود به این شرکت پیوست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ توسط Reliance Jio خریداری شد و در همان سال، Jio Music و Saavn را برای ایجاد JioSaavn ادغام کرد .

او گفت که پس از تجربه‌اش در صنعت پخش موسیقی، می‌خواهد یک ابزار و یک سیستم مدیریت محتوا ایجاد کند تا به کاربران اجازه دهد ریمیکس بسازند و هنرمندان بابت آن پرداختی دریافت کنند.

“ما می‌خواهیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم تا طرفداران بتوانند به راحتی میکس کنند و خلاقیت خود را در لحظه موسیقی مورد علاقه‌شان نقش کنند. و ما همه آن را به عنوان یک پیشنهاد ارزش برای صاحبان محتوا و برچسب ها با عمل تقریباً مانند یک سیستم مدیریت محتوا انجام می دهیم.”

“آهنگ‌های مشتق شده اغلب دارای حق چاپ و نشر نیستند، بنابراین ما در حال ساختن پلتفرمی هستیم که به استفاده از هوش مصنوعی متمایل است و در عین حال تعهدی قوی به حل مشکلات انتساب و جبران داریم.”

HOOK - اعتبار عکس Gaurav Sharma - Florian Koenigsberger

گوراو شارما بنیانگذار و مدیر عامل HOOK 

برای این منظور، در حال ساخت اپلیکیشنی با برش های هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می دهد تا به صورت قانونی ریمیکس آهنگ ها را ایجاد کنند و از آنها در رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

کاربران می توانند یک قطعه کوتاه از یک آهنگ (کمتر از ۶۰ ثانیه) را انتخاب کنند و با استفاده از ابزار هوک چرخش خود را انجام دهند. آنها همچنین می توانند ریمیکس های ساخته شده توسط طرفداران دیگر را بررسی کنند.

این شرکت در ابتدا کاربران را محدود می کند تا کلیپ های ایجاد شده در Hook را به برنامه خود و شبکه های اجتماعی محبوب صادر کنند. شارما تاکید کرد که هدف این استارتاپ این نیست که به مردم اجازه دهد آهنگ های MP3 را صادر کنند.

Hook قصد دارد برنامه خود را در ماه آینده به صورت بتای خصوصی منتشر کند و برای مدتی در سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود.

این شرکت ۳ میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری استیو کوهن’s Point72 Ventures و مدیر عامل سابق گروه موسیقی وارنر، ادگار برونفمن، جونیور Waverley Capital، جمع آوری کرده است.

سرمایه گذاران دیگری از جمله Three Six Zero مارک گیلسپی و شرکت سرگرمی ژاپنی Avex نیز در این دور شرکت کردند.

تیم رهبری Hook همچنین شامل مدیر تولید سیمی سینگ است که روی محصول و رشد در JioSaavn Spotify کار کرده است و مدیر مالی ماناو چوکی، که مشاور چندین استارتاپ برای جمع آوری سرمایه بوده است.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب ، اینستاگرام و فیس‌بوک به‌طور پیوسته در حال رشد فهرست موسیقی‌های مجاز خود هستند که می‌توان از آنها در ایجاد ویدیو استفاده کرد.

لیبل ها از مصرف و استفاده از عناوین خود در این پلتفرم ها درآمد کسب می کنند. Hook می‌گوید که پلتفرم آن به لیبل ها کمک می‌کند تا از نسخه‌های مشتق نیز درآمد کسب کنند.

با توجه به ویژگی های برجسته‌ای که ریمیکس‌ها در پلتفرم‌هایی مانند TikTok به دست آورده‌اند ، لیبل ها روی تبلیغ ریمیکس‌های رسمی و تعامل با سازندگان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شارما معتقد است که اینفلوئنسرها و سازندگان می توانند به کشف موسیقی کمک کنند زیرا آنها به عنوان “ایستگاه های رادیویی امروز” عمل می کنند.

«ما بر روی ایجاد پایگاه کاربری خود برای آینده قابل پیش‌بینی تمرکز خواهیم کرد. در نهایت، می‌توانیم ببینیم که با عمل به عنوان یک آژانس برای سازندگان و یک ابزار A&R برای برچسب‌ها، تبدیل به یک قطعه مرکزی برای اقتصاد سازندگان موسیقی می‌شویم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا